GSX-R 750 2000, FI code en olie lampje

Lonnort

Rookie
11 feb 2013
13
0
Hoi allen,

Ik kan wat hulp gebruiken! Vorige week een Suzuki GSX-R 750 uit 2000 gekocht met 41.000 kilometer op de teller. Heb deze motor een half uur naar huis gereden zonder problemen. Eenmaal thuis ga ik in de middag nog een rondje rijden. Eenmaal bij m'n maatje aangekomen zet ik de motor uit, en start hem weer. Op dit moment gaat m'n olielampje branden en geeft het dashboard FI aan. Ik heb de olie gecontroleerd en heb op deze manier zeker nog een half uur doorgereden (olie lampje brand constant, hij knippert niet) zonder problemen. De motor werd ook niet warm, ook niet bij het rijden door de stad waar ik veel stil stond voor stoplichten.

Ik heb vervolgens de achterkuip eraf gehaald en de dealer mode connector opgezocht. Deze met een stukje draad doorverbonden en de motor geeft foutcode C00 aan - hij geeft dus aan dat er niets aan de hand is. Vandaag heb ik de olie eruit laten lopen, en de motor voorzien van nieuwe olie en een nieuw filter. Ik start de motor en m'n lampje brand niet meer en er komt geen foutcode op het dashboard. Vervolgens zet ik de motor uit en weer aan, en daar is de foutcode plus het rode lampje weer. Ik heb ook nog een stuk gereden in dealer mode om te kijken of de foutcode veranderd tijdens het rijden, ook dit gebeurt niet.

Ik heb veel gelezen over foutcode C46 die te maken heeft met de setvalve. Het schijnt als je bij K1/K2 modellen het draad van de setvalve weghaalt, je geen foutcode meer krijgt. De setvalve is een onnodig onderdeel (dat heb ik gelezen) als je een aftermarket uitlaat/slip on hebt. Ik heb een slip-on. Nu weet ik niet precies of een 750 uit 2000 onder K1 valt, maar ik heb deze guide -
- gevolgd en de zwart/bruine draad losgekoppeld van de ECU. Dit zorgt voor allerlei andere foutcodes en de motor start niet meer. Ik heb het draadje weer netjes terug gestopt en hij doet het gelukkig weer. Maar m'n FI en rode lampje gaan niet uit!

Hebben jullie nog een idee waar ik het verder kan zoeken?
 
Lonnort ,ik snap iets niet,
Jouw gsxr is een 750 cc uitvoering geen 1000 .
Waarom ga je dan dingen aan je motor doen die voor een 1000cc zijn.
Dit gaat niet werken.
En inderdaad zoals hierboven uitgelegd word,door een ander forum lid,,wel lang verhaal ,klopt,,jouw model gsxr heeft geen uitlaatklep.
Die kwam pas wat jaren later ook op een750 gsxr.
Dus geen dingen doen die niet voor jouw motor horen.
Ik zou terug gaan waar jij die motor gekocht hebt,particulier of de winkel ,geen idee waar gekocht maar toch.
Op google genoeg info te vinde over jouw model gsxr en een werkhandboek is wel makkelik als je er niks van af weet.
En een fi melding is niet zomaar dan is er wel iets niet goed,doorrijden ermee geen idee maar slim ,neee.
Succes en hopelijk ontdek je het probleem.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan