GSX-R 750 '94 begin fiets/kopen?

J-base

MF'er
21 okt 2009
231
0
Veghel
Beste mensen!

Binnenkort heb ik mijn zware papiertje eindelijk en ik ben ook al aan het rondneuzen voor een motor uiteraard.
Nu heb ik een gsx-r 750 op het oog, maar mijn vraag is:
Is het een goede fiets om als zware klasse mee te beginnen? (ik heb uiteraard al veel info gezocht, maar dat is toch al wat gedateerder en ik zou nog wat nieuwe info willen :))

Waar moet ik trouwens op letten als ik een 94 variant koop? Zijn er speciale dingen die jullie kennen? Ik koop hem waarschijnlijk niet via een dealer, vandaar. Hij heeft 2 deukjes en een beetje pekel, maar dat kan mijzelf niet veel schelen.
 
Hey,

Opzich is de 750 geen verkeerde fiets maar als beginnend rijder kun je misschien beter op een lichtere fiets beginnen. Maargoed dat is maar net wat jou eigen gevoel zegt na wat proefritjes.
 
Dat ligt aan jouw mate van verantwoordelijkheidsbesef en jouw mate van voertuigbeheersing. Als je van 25KW af komt, zal je waarschijnlijk wel schrikken van het vermogen. Mijn ervaring is dat een GSX-R 750 een vrij krachtige maar wel voorspelbare en handelbare fiets is. Heb voor de rest qua sportfietsen op een VFR400 en FZR600 gereden, maar ik vond de GSX-R 750 toch het lekkerste rijden en heb deze dan ook gekocht als eerste motor (een '89-er), ook rekening houdende met het feit dat ik 95kg weeg en dat ik vaker met iemand achterop rijd.

Maar dit is slechts mijn persoonlijke ervaring, en wat jij het beste kan doen is gewoon eens proberen en naar je verstand luisteren. Houd in gedachten dat als je met een 750 als beginner eens flink het gas open trekt, dat je dan al erg snel erg hard gaat, dus je moet wel goed opletten waar je mee bezig bent.

Voor de rest is de GSX-R 750 een degelijk gebouwde fiets, ik ken niet echt specifieke kwaaltjes. Dus vooral opletten op slecht onderhoud, misbruik en schades.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan