Gsx-r 750 geschikt als 1e motor?

Nou, ff niet doen dus! Begin net als ieder ander WELDENKEND mens met een lichte fiets, heb je veel meer lol van. Zelf ook gehad, ik ken dat beest. Ik heb al veel rookies op dat soort bike,s gezien met blauwe vlekken, zowel op lijf als bike.
Denk ook maar eens na over de munten die dat moet kosten.
En als je denkt dat je er pas ,bijhoort, met zo,n ding, heb je het echt mis!
gr, Wim (51 jaar & superbike expirience)
 
Hoor hier iedereen zeggen stap op een 600tje lekker rustig om mee te beginnen.
Maar een nieuwe r6 heeft volgens mij ook al 135pk dus is ook niet echt rustig meer te noemen, ok misschien iets minder vermogen onderin maar bovenin gaat ie ook als een raket.
Ik zeg kopen dat ding :]
 
Hoe vaak denk jij in bijvoorbeeld de auto wel eens, hmm dat had ik beter niet kunnen doen, dat ging maar net goed? Is dat vaker dan 1x per kwartaal, NIET DOEN!

Ikzelf ben ook begonnen op een GSXR 600 k8, prima te rijden, prima onder controle te houden, gaat ook vanzelf op het achterwiel de bocht uit etc etc. Het enige nadeel is het straatje keren, zo'n ding is gewoon minder wendbaar dan elke les-naked bike. :) Maar dat heb je na 100 jaar je rijbewijs ook nog :+.

Kort samengevat: voor mezelf, prima te doen. Voor de gemiddelde af en toe opgefokte verkeersdeelnemer, niet te doen en het zou zelfs verboden moeten zijn. Zo'n ding wordt dan namelijk echt een raket op wielen waar de rest van de verkeersdeelnemers geen rekening mee kunnen en zouden hoeven houden..

Zoals net al verteld werd is de Gixxer 750 gewoon de ultieme mix tussen een 600SS en een 1000SS, ik snap dan ook niet waarom bijvoorbeeld Honda en Yamaha niet zo'n "tussenfiets" aanbieden. Maar dat terzijde, ik vind dat je vetgedrukte wel heel mooi en correct verwoord heb! :} Zo heb ik er zelf eigenlijk nooit over nagedacht... :X
 
laat maar

dit begint weer te verzanden in de zoveelste nutteloze discussie van wel of niet doen

alles heeft z'n voor en nadelen
heeft een 750 ook
om hier nou doodleuk te zeggen van dat alleen buikschuivers een "risico" kunnen vormen in het verkeer is pure bullshit :Z

maar dat is mijn ongezoute mening

Het is aan de TS of hij een 750 koopt ,hij heeft er z'n zinnen op gezet
Bevalt de 750 koopt ie haar ,bevalt ze niet koopt ie haar niet ,zo simpel ligt het
en als hij haar koopt wens ik hem er alvast veel plezier mee en ik weet ZEKER dat hij het ook gaat hebben :Y

een kleine tip die ik de TS wel wil meegeven :
ga er een keer mee het circuit op ,gewoon met de beginners meerijden :Y
Op die manier leer echt je motor kennen :Y
 
Laatst bewerkt:
Het aller-aller-aller belangrijkst voor een beginner is imo dat alles voorspelbaar gebeurt.

Dus een lineaire vermogensopbouw en een niet mega-agressieve remkrachtopbouw.

De rest is niet zo van belang.

Enige minpuntje van alle sportfietsen voor een beginner is dat je wat minder rechtop zit en dus wat minder overzicht hebt.

Beste tips zijn al genoemd. Proberen. Wees vent genoeg om het kreng terug te brengen als je geïntimideerd wordt.
 
Laatst bewerkt:
je moet je gewoon veel interreseren in het weggedrag van supersports. en een beetje gevoel ervoor hebben.

verder is het een beetje overdreven gelul, een R1 rijdt ook minder zenuwachtig dan een R6 in de lage toeren, dus een beginner zou daar ook veel lekkerder op kunnen rijden.
wat er gebeurd als ie 14000 toeren gaan draaien moet je mij niet vragen maarja :P
 
Wat ook handig is als je de 750 koopt, is Twist of the Wrist te kopen/downloaden. Hier staan een aantal overlevingsreflexen in uitgelegd (voor het geval je ooit in 'de problemen' komt) die als motorrijder in je nadeel werken.

Bewustwording van een aantal dingen die je dus NIET moet doen igv nood kan je veel centen eo ander ongemak schelen. Iig veel plezier met :]
 
twist of the wrist in beknopte versie:

Niet in paniek raken en ....bidden :+
 
Laatst bewerkt:
Tegenwoordig hoor je er niet meer bij met < 600cc

Reden om er helemaal niet meer bij te willen horen.

Dus koop ~minimaal~ een ZX-6r Ninja uit 2003, dan heb je namelijk 636 cc. (!!!) De rest is namelijk allemaal 599 cc... En dan hoor je er natuurlijk niet meer bij. :P

:+
 
je moet je gewoon veel interreseren in het weggedrag van supersports. en een beetje gevoel ervoor hebben.

verder is het een beetje overdreven gelul, een R1 rijdt ook minder zenuwachtig dan een R6 in de lage toeren, dus een beginner zou daar ook veel lekkerder op kunnen rijden.
wat er gebeurd als ie 14000 toeren gaan draaien moet je mij niet vragen maarja :P

Volgens mij sloop je dan het blok van die R1. :P (dacht dat die dan loyaal de begrenzer voorbij is gegaan... :+ )
 
Ik zou een GSX-R nou niet bepaald een toer machine noemen :N

Ze kan het wel ,zeker :Y
'k vind het persoonlijk alleen misbruik van een machine die veel en veel meer kan :P


Was ook maar bij wijze van spreken... maar de gixxxer is nu gewoon voor t leuke rijden...in de breedtse zin van het woord...
Dus no worry ik misbruik dr wel...maar op de juiste manier... ;)
 
Was ook maar bij wijze van spreken... maar de gixxxer is nu gewoon voor t leuke rijden...in de breedtse zin van het woord...
Dus no worry ik misbruik dr wel...maar op de juiste manier... ;)

Volgens mij is misbruiken sowieso niet goed. :N Dus welke juiste manier bedoel je dan?

:+
 
Volgens mij is misbruiken sowieso niet goed. :N Dus welke juiste manier bedoel je dan?

:+


staat nu in mooie kelder...ben bezig om wasruimte te bouwen...hoeft ze de komende 24 jaar dr niet meer uit... O-)

By the way sick world were living in...maarja das erg off topic.... :X :X
 
Ik zou je advies kunnen geven om een GSX-R 750 te kopen, maar ik ben zelf onderuit gegaan op m'n eerste motor...een GSX-R 750. Maar op een CB 250 kan het natuurlijk ook misgaan. :+
 
Op elke motor kun je chrashen.
En op een lichte fiets zal dit uiteraard minder snel door het vermogen gebeuren dan op een zware.

Maar nu moeten we niet net doen alsof een 750 een oncontroleerbaar projectiel is. Verre van dat zelfs. En ook het IQ van de meeste mensen is wel van dien aard dat ze als beginnend motorrijder respect kunnen opbrengen voor de extra pk's tov een cb500.

Ik ben van mening dat juist mensen met een iets zwaardere fiets nog voorzichtiger zullen zijn in het begin dan de mensen die een lesfiets kopen.

Juist de eerste maanden zijn relatief veilig omdat mensen donders goed in de gaten hebben hoe gevaarlijk het is. En als beginner extra voorzichtig zijn.

Motorrijden word pas gevaarlijk op het moment dat mensen denken dat ze kunnen motorrijden. Die periode van het denken dat je kunt motorrijden en het ook echt (redelijk) kunnen. Die moet je zonder al te ernstige kleerscheuren zien door te komen.

Maar ik denk dat die periode niet zoveel gevaarlijker is in verglijking met mensen die hun 1ste jaar op een cb500 doorbrengen. En ook die zullen de overstap naar een zwaardere fiets maken en ook die krijgen dan te maken met die extra pk's.
 
Ik ben van mening dat juist mensen met een iets zwaardere fiets nog voorzichtiger zullen zijn in het begin dan de mensen die een lesfiets kopen.


Klopt wat je zegt :Y

ik durfde bv de eerst 3 maanden toen ik m'n eerste motor had ,een 750 K4 ,niet verder te gaan dan de 3de versnelling :$
 
kan prima ben ook begonnen met 600. In het begin gewoon rustig aan doen. je leert van zelf je grenzen kennen.
 
Laatst bewerkt:
Klopt wat je zegt :Y

ik durfde bv de eerst 3 maanden toen ik m'n eerste motor had ,een 750 K4 ,niet verder te gaan dan de 3de versnelling :$

de vraag is of het je wel een goede chauffeur maakt ?





eerlijk waar kan ik iedereen zo'n RS250 aanraden waar ik mee begonnen ben, het is ZO fun !! en dat is toch wel het belangrijkste dacht ik ?
of denkt TS de meeste fun te halen uit acceleratie op het rechte stuk ? gewenning is iets van een 6 weken, zelfs na 6 weken ben je dit dan beu ... een lekker bochtje pakken waarbij je EN niet moet bang zijn voor een highsider EN je bochtsnelheid nog eens hoger kan leggen EN het ietsje meer werken is (roeren in de bak) >daar krijg je er een bredere smile van hoor.

en alles BUITEN autosnelweg moet je voor niks onderdoen, mijn laatste groepritten waren met gsxr 750 , daytona 675, R1 , .... je bent niks meer met die power op B banen en had niet de minste problemen om ze bij te blijven

zooo vergevingsgezind zo'n 250 2takt *O* *O* *O*

*edit; ter verduidelijking, dat ding vliegt dus NOOIT meer buiten, enigste reden waarom er 4takt zou bijkomen is voor meer te kunnen rijden en goedkoper te knn rijden, maar niks is zo fun als die 2takt ... arrhh, echt jammer dat niemand het probeert
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan