Gsx-r 750 geschikt als 1e motor?

Dat zal altijd wel een blijvende discussie zijn ,wat maakt je een beter bestuurder :Y

Ik persoonlijk :
Recht stukken :?
Ze laten me koud ,ik vind er dus serieus HELEMAAL niks aan :N
ja okay ,ik trek ook wel het gas open op een recht stuk ,maar bochten rijden is mijn ding
Mijn lol begint zodra de bohten komen ,dan gaat et gas echt open })

Over die RS250
ik ben net terug van een rondleiding die ik zou geven aan iemand die ook RS250 rijd :Y
wat valt op :
- recht stuk : je rijd dat ding kwijt als je het gas opentrekt :Y
- bochten ,hij zat gewoon in m'n achterwiel te prikken _O-

ik kan heel goed begrijpen waarom iemand een RS250 rijd :Y
ik zou er alleen zelf wel ens op willen rijden idd ,maar ik zou hem niet willen hebben :N
Gewoon omdat zo'n motor mij weinig doet

misschien als ik ooit de kans krijg om er op 1 te rijden dat ik bij trek O-)
 
*edit; ter verduidelijking, dat ding vliegt dus NOOIT meer buiten, enigste reden waarom er 4takt zou bijkomen is voor meer te kunnen rijden en goedkoper te knn rijden, maar niks is zo fun als die 2takt ... arrhh, echt jammer dat niemand het probeert

True, true... mijn eerst fiets was een Honda NS-R400, tweetakt - driecilinder. Daar heb ik menig 750 het schaamrood op de kaken mee gereden. Een collega van mij, ja... die moest minstens een 600 hebben, want daaronder was het geen motor meer. Hij mocht een keertje proefrijden en kwam met knikkende knietjes er weer af :) Eerste versnelling, wiel omhoog, twee omhoog, derde ging het langzaam naar beneden. Maar ozo tricky na 7K-toeren. Voor 7K was het een bromfiets, daarna kwamen de pk's erin.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Ik lees hier wel vaker dit soort topic,s.
En als ik zo de reacties lees ,kom ik maar tot een conclussie.
beter naar pk kijken dan naar cc
En tot een 60 pk is wel te doen voor de gemidelde beginner.

Of denk ik nu te gemakelijk over dit soort dingen.

Ik zelf heb aleen maar ervaring met lesmotors( ben dan nog druk aan het lessen)
cb250 :r niet vooruit te branden( opgevoerde brommer)
ER5 ;) leuk lekker ligt motortje ( voelde me hier niet zo veilig op)
cb 500 :) les ik nu op deze is iets zwaarder dan die ER5 en mede daardoor voel ik veel velliger in de bochten.

Ik heb tevens een gsxf 600 :Y :P als begin motor zeg maar.
Hier heb al wat meters mee gereden, en ja dit is voor mij echt de motor.
Hier kan ik mee crossen, maar ook lekker touren. :]
 
Vandaag ben ik langsgeweest bij de eigenaar van de motor, en ik kon het niet over mijn hart verkrijgen hem te laten staan. Vanaf heden ben ik dus de gelukkige eigenaar van een gsx-r 750 anniversary. Het was wel even wennen, zo'n ding rijdt toch behoorlijk anders dan mijn les-honda (gelukkig wel). Omdat de motor in limburg stond kon ik gelijk een lekker stukkie rijden, 216 km terug, en dat is bepaald geen straf geweest. daarna nog een ritje van zo'n 50 kilometer om het voor vandaag af te leren, want ik vond het rijden erop behoorlijk verslavend.

Kortom, een uitstekende, nee zelfs fantastische eerste ervaring met deze super mooie fiets! Ik ben er bijzonder blij mee.
 
Vandaag ben ik langsgeweest bij de eigenaar van de motor, en ik kon het niet over mijn hart verkrijgen hem te laten staan. Vanaf heden ben ik dus de gelukkige eigenaar van een gsx-r 750 anniversary. Het was wel even wennen, zo'n ding rijdt toch behoorlijk anders dan mijn les-honda (gelukkig wel). Omdat de motor in limburg stond kon ik gelijk een lekker stukkie rijden, 216 km terug, en dat is bepaald geen straf geweest. daarna nog een ritje van zo'n 50 kilometer om het voor vandaag af te leren, want ik vond het rijden erop behoorlijk verslavend.

Kortom, een uitstekende, nee zelfs fantastische eerste ervaring met deze super mooie fiets! Ik ben er bijzonder blij mee.

Heel veel plezier met je GSXR. Is een geweldig fijne motor.

1 tip:
Plak de zijkanten van je tank met blanke folie af (zijn setjes voor te krijgen) of laat 'm in 1-2 lagen blanke lak zetten. De lak van de Soezen wordt bij de tank namelijk zeer snel dof t.g.v. het wrijven/schuren met je benen langs de tank.
 
Vandaag ben ik langsgeweest bij de eigenaar van de motor, en ik kon het niet over mijn hart verkrijgen hem te laten staan. Vanaf heden ben ik dus de gelukkige eigenaar van een gsx-r 750 anniversary. Het was wel even wennen, zo'n ding rijdt toch behoorlijk anders dan mijn les-honda (gelukkig wel). Omdat de motor in limburg stond kon ik gelijk een lekker stukkie rijden, 216 km terug, en dat is bepaald geen straf geweest. daarna nog een ritje van zo'n 50 kilometer om het voor vandaag af te leren, want ik vond het rijden erop behoorlijk verslavend.

Kortom, een uitstekende, nee zelfs fantastische eerste ervaring met deze super mooie fiets! Ik ben er bijzonder blij mee.

Gefeliciteerd mt je nieuw aanwinst *O*
Veel plezier ermee .maar dat zal wel lukken ;)

En hou de goeie kant boven ,ook best belangerijk :+

dit is misschien nog wel een interessant topic voor je :
Home Town of the GSX-R 750 K models ! Part V
 
Hoi,
Ik lees hier wel vaker dit soort topic,s.
En als ik zo de reacties lees ,kom ik maar tot een conclussie.
beter naar pk kijken dan naar cc

weer mis
je kijkt naar de pk's in verhouding tot het gewicht van de motor ;) :9

ma bon, ts heeft gekozen blijkbaar. succes ermee en veilige km's gewenst
dat ding gaat serieus op het achterwiel maar heeft ook een serieuze remafstand O-)
 
Hoe vaak denk jij in bijvoorbeeld de auto wel eens, hmm dat had ik beter niet kunnen doen, dat ging maar net goed? Is dat vaker dan 1x per kwartaal, NIET DOEN!

Ikzelf ben ook begonnen op een GSXR 600 k8, prima te rijden, prima onder controle te houden, gaat ook vanzelf op het achterwiel de bocht uit etc etc. Het enige nadeel is het straatje keren, zo'n ding is gewoon minder wendbaar dan elke les-naked bike. :) Maar dat heb je na 100 jaar je rijbewijs ook nog :+.

Kort samengevat: voor mezelf, prima te doen. Voor de gemiddelde af en toe opgefokte verkeersdeelnemer, niet te doen en het zou zelfs verboden moeten zijn. Zo'n ding wordt dan namelijk echt een raket op wielen waar de rest van de verkeersdeelnemers geen rekening mee kunnen en zouden hoeven houden..
Denk ik op de motor ook wel eens als ik ga knallen, maar wie kent dat niet?

Een motor met een wat makkelijkere vermogensafgifte is makkelijker om het op te leren. Een Honda CBF600 is een lekkere fiets, vlot genoeg (zeker in het begin), super eenvoudig te sturen. Voordat je daarmee over de schreef gaat moet je gekke dingen doen (al rijd je de demper wel redelijk eenvoudig aan de grond).
76 PK heeft 'ie, vind ik een mooi vermogen om mee te beginnen. Het is echt wel snel van zijn plaats (ik vond die fiets echt lekker rijden trouwens..), maar niet zoveel dat je gauw de fout in gaat. Mooi lineaire vermogensafgifte, niet een allesverslindend koppel, vergevingsgezind rijwielgedeelte...
Maar je hebt al een gixxer zie ik net :P. Dus hier hou ik 't bij.

Een k5, 6, 7, 8 vind ik zelf zonde om als eerste fiets te kopen. 9 van de 10 keer als ik van die jongens tegen kom kunnen ze voor geen drol rijden, echt als een dwijl op de weg. Leuk dat ze het kunnen betalen, maar moet je 'm ook wel kunnen gebruiken. Oudere fiets kopen zou ik zeggen :) al is het maar voor een halfjaartje.
 
Laatst bewerkt:
Hij gaat zo hard als je zelf wilt.. ten zij je spastisch bent maar dan moet je zoiezo maar niet aan motorrijden beginnen.. HIJ HEEFT HET POTENTIEEL OM HEEL HARDDDDD TE GAAN. Wil niet zeggen dat ie ook hard gaat als je dr rustig mee omgaat.. Is net een wild vrouwtje.. als je te snel wilt gaan t fout :) Langzaam opbouwen.
 
Een k5, 6, 7, 8 vind ik zelf zonde om als eerste fiets te kopen. 9 van de 10 keer als ik van die jongens tegen kom kunnen ze voor geen drol rijden, echt als een dwijl op de weg. Leuk dat ze het kunnen betalen, maar moet je 'm ook wel kunnen gebruiken. Oudere fiets kopen zou ik zeggen :) al is het maar voor een halfjaartje.

Van wie moet dat :?
 
*zucht*, word altijd zo moe van deze discussies. Het slaat namelijk helemaal nergens op. Het hangt helemaal af van de persoon die de fiets bestuurd. De ene is net klaar met lessen, erg onervaren en heeft minder feeling. Die persoon zal zeggen dat 50 tot 70pk genoeg is en dat het zonde is om een 600-750-1000 te kopen omdat je hem toch niet op een sportieve manier kan berijden.

Een ander is net klaar met lessen, onervaren en heeft wel meer feeling. Die persoon kan veel makkelijker (en sneller) wennen aan het vermogen van een snellere fiets en er ook makkelijker mee omgaan. Deze persoon vind het dus onzin dat je op een CB500 ofzo moet beginnen.

Ikzelf vind dat ik me mag scharen achter de 2e groep. Ik heb sinds afgelopen oktober mijn rijbewijs en sinds november een GSX-R600K5. Ik heb het geluk dat ik vrij snel aan de motor gewend ben en rij deze motor ook zeker op zijn kunnen. Iig goed genoeg. Ik ben uiteraard nog veel te onervaren om dat ding knal hard door een bocht te gooien, maar schaamrandjes heb ik al lang niet meer, knietjes heb ik op wat lagere snelheden ook al aan de grond gehad, ding zit regelmatig tegen de begrenzer aan (als ik besluit om eens ff lekker snel te rijden) en de remmen worden ook goed getest.

En voordat mensen weer zeggen dat het onverandwoord is, nee, dat is het niet. Ik weet duidelijk wat ik wel en niet kan en ga mijn grenzen van dat moment niet voorbij. Ik verleg ze wel langzaam, want anders leer je niet. En ja, daar zit enige risico in, maar daar ben ik me erg van bewust.

Voor mij is de conclusie dat een beginner zelf duidelijk moet hebben of hij feeling heeft en/of hij niet bang is aangelegd. Die duidelijkheid kan je al verkrijgen tijdens het lessen. Voel je je niet super op de motor, gaan bochten nog niet echt lekker, vind je een lesmotor al snel zat, pak dan een wat langzamere fiets en geniet er van. Koop later dan een fiets waar je echt graag op rijdt. In het andere geval vind ik dat je gewoon je fiets moet kopen waar je graag op rijdt en geniet er van. Doe rustig aan in het begin en ga vandaaruit verder. Een 1000 is minder vergevensgezind, maar het is geen ongeleid projectiel. Met logisch verstand, inzicht, feeling en wat geluk :) gaat dat echt wel goed komen.

My 2 cents.
 
ik ben ook begonnen (en rij er nog steeds op) met een fireblade. In het begin doe je echt wel rustig aan om langzaam aan het vermogen te wennen. Ik rij nu 2 jaar op de blade en beleef er nogsteeds evenveel plezier mee als in het begin. Als ik opnieuw zou kunnen kiezen zou ik het zo weer doen.
 
Een k5, 6, 7, 8 vind ik zelf zonde om als eerste fiets te kopen. 9 van de 10 keer als ik van die jongens tegen kom kunnen ze voor geen drol rijden, echt als een dwijl op de weg. Leuk dat ze het kunnen betalen, maar moet je 'm ook wel kunnen gebruiken. Oudere fiets kopen zou ik zeggen :) al is het maar voor een halfjaartje.

Wat een onzin om rijervaring te koppelen aan de keuze van je motorfiets. Je koopt een motor voor jezelf en niet voor een ander.
En dan dat geneuzel van "9 op de 10 rijdt echt als een dwijl". Hoe stel jij dat vast?
Sta je diegene met een nieuwere motor als de jouwe op te wachten voor een wedstrijdje o.i.d. :? Het zegt toch allemaal niks. Wat wel wat zegt zijn circuittijden?
Heb je die? *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan