GSX-R 750 heeft een probleem...!!!

GSX-R 750

MF veteraan
3 feb 2003
1.031
0
Makkinga
Hey allemaal,

't is alweer een tijd geleden dat dit probleem zich voor begon te doen
en wegens allerlei dingetjes had ik er tot op heden nog geen tijd voor
om er iets aan te gaan doen... maar nu ben ik dan eindelijk begonnen met sleutelen...alleen kom ik wat kennis en hulp tekort geloof ik
dus daarom ben ik hier... ;)

een gsx-r 750 met problemen... ik hoor het niet vaak maar het gebeurd...
hij is uit 2000 en heeft 2 problemen...

1) er komt een ratel uit het blok... ;( ;( ;(

2) slaat over in 2e versnelling bij 9500revs... :? :?

Wie kan me hierbij wat wijzer maken en heeft iemand een idee
waar ik een werkplaats handboek vandaan kan halen... ( behalve bij de dealer.. )

full
 
Laatst bewerkt:
Zoals gezegd is het sleutelen dus begonnen en is het blok
er netjes onderuit gehaald en staat nu bij een maatje van me
op zijn bureau... waar deze verder gedemonteerd zak gaan worden..

full
 
zoals je ziet zijn we al aardig op weg...
en zijn ook de eerste verontrustende dingen tegen gekomen..

op de volgende foto zie je het onderste carterdeel met de aftapplug
waarin kleine schilvertjes te zien zijn..

ze zijn niet magneetisch en aan de rode kleur
te zien denk ik dat het koper is...
maar waar vandaan :? :? geen id...

full
 
nee dank je...
nix voor mij...

moet op 't circuit ook nog een beetje
plezier kunnen maken...
Dan koop je een Dry Sump fiets (RSV Mille, Tuono, TRX 850, TDM) of bouw je motor om naar Dry Sump, voor Kawa's heb je ook ombouwkits, die kun je zolang je wilt op het achterwiel houden zonder smeringsproblemen. Enne.... wheelies op het circuit? Dan word je er toch gelijk vanaf geplukt?
 
mijn big end lagers lagen er bij mijn gsxr 750 vorig jaar ook uit en dan kun je dus gewoon even ergens een ander blok gaan zoeken van tussen de 800 en 1100 euro.

de groeten fietske

p.s. overmaatse lagerschaaltjes zien voor een gsxr 750 niet te koop. :]
 
hoi heb ook een 2000 model en bij mij precies het zelfde koper kleurige stukies zijn drijfstang lagers big end als ik het goed heb en je tweede versneling zijn die halfe maantjes op je 2e versnelings tandwiel van je primere(engels is niet zo goed maar van je voorste as bij kwam het door het veele en lange wheelieen
1e..probleem hopelijk niet je krukas kapot bij mij wel
2e.. tandwiel is geen probleem 200 eu tandwiel vervangen van je primere en secundaire vervangen
3e als je krukas niet aangetast is nieuwe drijfstangen en lagers dus ...
 
de slijtage komt dus van de lagerschaaltjes van de krukas...
zowel van de 1e als de 4e cilinder zijn ze uitgesleten...
en daarvan zijn dus die rood / koper kleurige deeltjes...

probleem is dus gevonden.. en bij een revisie bedrijf
in den haag gaan ze dat weer mooi maken..

na heel lang zoeken, heb ik nu ook een manual in pdf
gevonden.. dus het in elkaar zetten wordt een makkie..
nu alleen het printen nog... :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan