GSX-R 750 k6 maakt een vreemd geluid

Mit46

MF veteraan
12 mei 2008
11.734
1.070
Hallo allen,

Mijn motor maakt een vreemd geluid. Ik wil haast zeggen dat het neigt naar diesel geroffel. Een hele stille diesel dan. Als de motor koud is valt het mij altijd op.

RRRRR TAK TAK TAK TAK TAK RRRRRRR TAK TAK RRRRRR TAK TAK so on heel kinderlijk, maar misschien krijgt men een soort idee...... Heeeeeeel zachtjes hoor je het tussen de rest van het "motorgeluid". Als die warm is dan is het geluid weg of minder i.i.g.
Het valt me dan een stuk minder (of helemaal niet) op.

Iemand een idee of valt er d.m.v. zo'n beschrijving geen echte oorzaak aan te geven??

Het betreft een GSX-R 750 uit 2006. Ongeveer 12700 op de teller. Een Remus open demper. De motor is afgesteld op de ECU.

Verder had ik volgens het handboek de bougies moeten vervangen bij 12K. Dit heb ik niet gedaan. Heb me wijs laten maken dat dit ook best bij 18K kan. Wie weet dat dit de oorzaak kan zijn?
Ook komen er vlammen uit de uitlaat als de motor hoog in de toeren zit en ik doe het gas langzaam dicht. Volgens Hoegee motoren komt dit doordat de inject een beetje open blijft staan als je langzaam het gas dicht doet. Volgens hen kan het geen kwaad, hoewel ik veel anders heb gelezen.
Als laatst mischien ook wel noemenswaardig. Er zit Castrol -5W40 in. Het boekje raadt echter -10W40. Kan dit ermee te maken hebben?


De motor rijdt verder prima...Hoewel ik ook maar een beginneling ben.


Hoop dat iemand me gerust kan stellen. :W
 
Laatst bewerkt:
Zojuist even goed geluisterd na de terug rit van het werk en het geluid blijft eigenlijk. Niet harder en niet zachter.

Ik denk dat het me voorheen niet echt was opgevallen, omdat als ik ergens aankom, dan doe ik de motor direct uit + ik heb dan oordoppen in. Ik ga zo maar even langs Motoport voor de zekerheid.


Wat betreft de olie... Een vriend van mij kan de Castrol olie iets goedkoper krijgen. Dus ik dacht waarom niet . . . . Superbike olie.... kan niet verkeerd zijn dacht ik. Volgende olie wordt gewoon -10W40. Door zulke afwijkende acties heb ik alleen maar meer reden om te gaan twijfelen.
 
Zojuist even goed geluisterd na de terug rit van het werk en het geluid blijft eigenlijk. Niet harder en niet zachter.

Ik denk dat het me voorheen niet echt was opgevallen, omdat als ik ergens aankom, dan doe ik de motor direct uit + ik heb dan oordoppen in. Ik ga zo maar even langs Motoport voor de zekerheid.


Wat betreft de olie... Een vriend van mij kan de Castrol olie iets goedkoper krijgen. Dus ik dacht waarom niet . . . . Superbike olie.... kan niet verkeerd zijn dacht ik. Volgende olie wordt gewoon -10W40. Door zulke afwijkende acties heb ik alleen maar meer reden om te gaan twijfelen.

Probeer je voortaan wel aan de voorgeschreven olie specificatie te houden, maar trust me. Dat is echt niet de reden dat hij dit geluid maakt.

Het maakt weinig (lees weinig) uit wat voor olie je er in doet (uiteraard zijn er altijd weer uitzonderingen ;) )

Succes en laat het even weten, ben ook wel benieuwd nu.
 
Vandaag langs motoport geweest... Volgens de bestje jonge man komt het geluid door mijn uitlaat?? (Niet de demper.. hij zat bij de bochten te luisteren)

Ja... Ik snap er zelf denk ik nog minder van.... Maar hij kon niets vreemds horen. Een maat van mij gisteren ook niet.. Dus ik hou het er maar bij dat ik gek wordt....

Iedereen i.i.g. bedankt voor het meedenken...Het is voor mij nog steeds een raadsel, maar ik hou er maar mee op.


Mijn gevoel zegt nee, maar de kennis van anderen zegt ja.. om het maar zo te verwoorden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan