gsx-r 750 met draaiende motor niet in vrij te schakelen

schouwke

Rookie
3 nov 2010
12
0
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn bij mijn gsx-r 750i '98?

Bij draaiende motor is het niet mogelijk de motor in zijn neutraal te schakelen.
Van zijn 1e versnelling schiet hij gelijk door naar 2 ipv naar zijn vrij.
Als de motor niet loopt kun je hem wel gewoon in zijn vrij schakelen.
Verder rijdt en schakelt de motor wel goed.
 
Is er verschil in stilstand en rijdend op lage snelheid? Dat had ik ook op m'n Vf. Bij afremmen naar stilstand kon ik 'm wel in z'n vrij krijgen, maar bij stilstand met draaiende motor niet. En met afgeslagen motor weer wel.
 
Koppeling stellen,
Kant van het tandwiel zit in de kap een stelboutje met borgmoer.
Bij een GS 750 in ieder geval.
Even kijken en je weet het.
 
Is er verschil in stilstand en rijdend op lage snelheid? Dat had ik ook op m'n Vf. Bij afremmen naar stilstand kon ik 'm wel in z'n vrij krijgen, maar bij stilstand met draaiende motor niet. En met afgeslagen motor weer wel.

He Miccie! Dat is precies wat die van mij ook doet.
Wat was bij jou de oplossing?
 
de oplossing is de koppeling.
deze komt niet goed vrij.

het gedrag zoals miccie beschrijft, komt omdat bij een motor die nog rolt, er geen wrijvingskrachten van een niet goed vrijkomende koppeling op de bak staan.
sta je stil, dan drijft de koppeling altijd iets aan en staat er dus spanning op de bak, wat het lastige in vrijstand schakelen veroorzaakt.

het beschreven gedrag, is bij iedere motor waar de koppeling niet goed vrijkomt zo.
soms helpt overschakelen op andere olie, soms is reparatie nodig en soms moet je er mee leren leven (rijden).
 
de oplossing is de koppeling.
deze komt niet goed vrij.

het gedrag zoals miccie beschrijft, komt omdat bij een motor die nog rolt, er geen wrijvingskrachten van een niet goed vrijkomende koppeling op de bak staan.
sta je stil, dan drijft de koppeling altijd iets aan en staat er dus spanning op de bak, wat het lastige in vrijstand schakelen veroorzaakt.

het beschreven gedrag, is bij iedere motor waar de koppeling niet goed vrijkomt zo.
soms helpt overschakelen op andere olie, soms is reparatie nodig en soms moet je er mee leren leven (rijden).

In dit geval is de truc: geef iets gas en laat daarbij de koppeling een klein beetje opkomen. Je kunt dan de motor in zijn vrij zetten zonder dat de motor daadwerkelijk gaat rijden.
Erg handig bij een stoplicht.
 
Koppelingsbinnenkorf aanpassen.
full


grtz,

Cees
 
Hallo
Heb je al eens gekeken naar de koppelingskooi
die kan ingeslagen zijn
dan krijg je ribbelige randen waardoor de koppeling
niet fijn werkt met het vinden van neutraal stand
tijdens het rijden heb je daar niet zo'n probleen mee
gr Wemalin
 
Terug
Bovenaan Onderaan