GSX-R 750 OF 1000???? :?

harmjacob

MF'er
13 nov 2009
178
0
ik zit een beetje in een lastig pakket , ik kan niet kiezen

ik ben van plan om binnenkort mijn eerste motor aan t schaffen en ik zit te denken aan de gsx-r , de 600 valt zoiezo al af voor mij ik denk dat ik dat wel snel zat zal zijn
de 750 lijkt mij ideaal maar 1000 klinkt ook wel weer leuk natuurlijk, de 1000 is over het algeem ook goedkoper in aanschaf maar waarom ????
( het word zoieso het k4 model ) denk ik haha :]
 
proefrijden, en neem voor de gein ook eens de proefrit op een 600.
Ik denk dat je je iets verkijkt op de cilinder inhoud, een 600 is snel zat.
alleen zul je wat meer moeten schakelen of in idere geval de naald hoog moeten houden om echt continue hard te gaan.

een 1000 rijdt luier, maar straft wel harder af.

Ik persoonlijk zou eerst een 600/750 halen :)
 
whaha ksnap het wel meteen hoor haha , maar dat deed ik ook al , mijn voorkeur gaat eiglijk zelf uit na 750 majah , ik moet ma is kijke innd hoe alles rijdt ,majah is het niet echt weer voor hea de laatste tijd
 
Ja joh, een Gixxer 1000 als eerste motor....
Echt een vriendelijk fietsje waarmee je de fijne kneepjes van het motorrijden onder de knie krijgt. Goed bezig zeg ik :Y







:X
 
Mijn eerste was een cbr600rr. Ruim een jaar goed op leren rijden. Wilde toen iets fellers, maar wilde eigenlijk (nóg) niet aan een 1000. Niet dat ik mijn rechterhand niet goed onder controle zou kunnen houden, maar wilde gewoon een motor die redelijk wat power had maar wel wat genadiger is wanneer je een foutje zou maken. 750 was voor mij de ideale uitkomst.

Ik sluit me dan ook aan bij wat gix-addict zegt. Ga eerst eens proefrijden. Een 600 kan redelijk fel zijn, helemaal boven de 7.000/8.000 toeren en heel gemakkelijk te sturen. Ik dacht zelf dat een 750 dan niet veel verschil uit zou maken, maar werd even raar te kijk gezet toen ik ging proefrijden! Veel meer power onderin, vanaf een 4.000/5.000 toeren en ik kan uhm net zo makkelijk smijten als de 600. Daar rij ik nu al 2 jaar op en ik ga voorlopig nog niet naar een dikke 1000. Heb veelste veel lol met deze fiets en 136 pk op het achterwiel (dus niet op de kruk!) geeft een hoop voldoening kan ik je vertellen. Maar zou wel voor de K6 gaan :+ Zeg nou zelf:

p1040206s.jpg


:9
 
Laatst bewerkt:
whaha dat is natuurlijk wel he-le-maal porno hea , super fiets innd!!:}
proefrijden is zoiezo goed iedee ga ik zeker doen, nu moet het weer het alleen het nog toe laten
dan zal ik wel het verschil wel gaan merken van 600,750 een 1000
ik heb al wel paar keer op r6 (2008) mogen rijden en rsv mille(2004) maar dan merk je het verschil wel hoor de 1000 is niet echt een beginners fiets ofjah echt niet :P
 
Gewoon kiezen waarbij jij je prettig voelt.
600... 1000 maakt het tegenwoordig nog veel uit? Als je je niet kan beheersen dan heb je sowieso een probleem.... uhhh uitdaging noemen we dat tegenwoordig

Ga dan voor 125 cctje... waarmee je trouwens ook voldoende brokken kan maken.

Moraal van het verhaal: het zit tussen je oren en in je rechterhand.... waan jezelf geen coureur en doe een voortgezette rijopleiding, kleine maar goede investering.

Succes met kiezen.

ps. mijn eerste motor was een z1000, maar dan wel uit 1980... tegen de 100 pk maar een prima te berijden. Trekkracht onderin was wat mij de kick gaf.. ;-)
 
Ligt eraan waar je de motor voornamelijk voor gaat gebruiken. Ik kan uit ervaring praten, ik heb zowel een 750 als een 1000 gehad. Aangezien ik regelmatig langere afstanden rijd, veel snelweg en veel in stadscentra vind ik een 1000 fijner; veel meer koppel laag in de toeren en altijd vermogen beschikbaar.

Een 750 is fijn als je je motor voornamelijk gebruikt om te toeren.
 
anku danku daar kan ik teminste wat mee :P:D
ik ben nu van plan inderdaad om een 750 te kopen en dan van het zomer na spanje te gaan rijden waar ik werk hoop te vinden, het enige nadeel is dat je geen gsx-r met een trekhaak heb _O- majah dan maar pakketje op laten struren hea 8-) bedankt voor de info, en ik laat wel weten wat het is geworden 8-)
 
ga dan eerst kijken wat exporteren kost + op spaanse kenteken zetten , of in spanje een gixxer op de kop tikken
 
whaha dat is natuurlijk wel he-le-maal porno hea , super fiets innd!!:}
proefrijden is zoiezo goed iedee ga ik zeker doen, nu moet het weer het alleen het nog toe laten
dan zal ik wel het verschil wel gaan merken van 600,750 een 1000
ik heb al wel paar keer op r6 (2008) mogen rijden en rsv mille(2004) maar dan merk je het verschil wel hoor de 1000 is niet echt een beginners fiets ofjah echt niet :P

Wat een vergelijk R6 (4cil lijn 600cc) met een RSV (2cil V-blok 998cc) natuurlijk merk je het verschil Mwhaaaaaaaa
 
de 600 valt zoiezo al af voor mij ik denk dat ik dat wel snel zat zal zijn

Dat zijn de jaren ervaring die spreken neem ik aan?

ik ben van plan om binnenkort mijn eerste motor aan t schaffen

_O-

Ok, standaard moraalge-etter achterwege

Ikzelf ben op een 750 begonnen in 2004 (was aan het kijken voor een 600)
en ondanks dat ik later van een '98 naar een '06 (de '06 veel tammer in vergelijking) ben gegaan
zit er veel meer in als dat ik er tot dusver uit heb kunnen halen

Daarintegen vermoed ik dat dit voor een 600 net zo makkelijk zou gelden

Wat wel meetelt is dat de vergevingsgezindheid een uitwerking zal hebben op je rij-vorderingen
hoe heftiger de fiets, hoe voorzichtiger je moet zijn, iets wat er voor zal zorgen dat je veel langer erover zal doen om *echt* te leren rijden
 
Laatst bewerkt:
Aangezien het je eerste fiets wordt zou ik lekker voor een 750 gaan.
Dat is tenslotte het beste van beide! :Y





@ Smokey-RR
Als jij post, doe ik het ook he! ;)

Binnenkort maar eens afspreken voor een gezamelijke fotosessie! *D

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan