GSX-R 750 of Daytona 675?

Welke Motor?

  • GSX-R750 k7

    Stemmen: 18 40,0%
  • Triumph Daytona 675 SE

    Stemmen: 27 60,0%

  • Totaal aantal stemmers
    45

florian_z

Die hard MF'er
24 dec 2006
733
0
Assen
Ik ga waarschijnlijk een andere motor kopen.

Heb 2 modellen in gedachten:

GSX-R750 K7

of

Triumph Daytona 675 Special Edition

Als je op m'n poll stemt, lat ook ff weten waarom je voorkeur geeft aan een van deze modellen.

Ze zijn allebei nieuw.
 
triumph *O*
Waarom??? simpel:
-is mooier
-klinkt (veel) mooier
-heeft meer power aan lage toeren
-is goedkoper (nieuw toch)
-je ziet er geen 100den van rondrijden

gsx-r is in theorie sneller door meer pk's enz maar dat zal alleen verschil uitmaken als je VER boven de 120 rijd :P
gsx-r heeft ook hogere topsnelheid :z maar de triumph heeft in gelijk welke versnelling of toerental lekker koppel :)
 
Triumph is zeker een gelikte motor om te zien. Vooral in het zwart met gouden wielen, voorvork en remklauwen is het een lust voor het oog. Een arrow demper maakt het verhaaltje kompleet. Ook het 3-cilinder verhaal spreekt me erg aan. Het geluid is met de standaard uitlaat is zeker niet verkeerd, wel mooi te noemen.

De soes 750, tja die heb ik zelf. Wel een cilinder meer, ook 75 cc meer als de triple. Rijd erg goed, stuurt als de 600. Geluid is erg goed, ook met standaard demper. Boven de 8000 tpm gaat ie echt leuk schreeuwen.

Qua zitpositie: de Triple zit echt een stuk meer racy, meer voorover. De soes zit minder extreem, meer confortabeler te noemen. Fijner voor langere afstanden.

Maar aan dit lulverhaal heb je niet echt veel. Wel zou ik je kunnen zeggen: rijd er eens op. Beiden zien er echt mooi uit. Ik denk dat rijden de doorslag zou moeten geven met daarbij de persoonlijke dingetjes o.a. afwerking.

Heel veel succes gewenst.

Rossimaniac zou voor de soes gaan natuurlijk
 
triumph *O*
Waarom??? simpel:
-is mooier
-klinkt (veel) mooier
-heeft meer power aan lage toeren
-is goedkoper (nieuw toch)
-je ziet er geen 100den van rondrijden

gsx-r is in theorie sneller door meer pk's enz maar dat zal alleen verschil uitmaken als je VER boven de 120 rijd :P
gsx-r heeft ook hogere topsnelheid :z maar de triumph heeft in gelijk welke versnelling of toerental lekker koppel :)
iets duurder :Y
die k7 is een over jarig model, welke ik mooier vind dan de k8.
hoe zit het met de betrouwbaarheid vd triumph?
 
Laatst bewerkt:
Ik kan in dit geval natuurlijk alleen voor mijzelf praten.
Maar de Triumph zou iig niet mijn keuze zijn. Hij ziet er geweldig uit en motorisch is er ook weinig over te klagen. Maar met mijn 1.92m kan ik er niet goed op zitten, de zit was voor mij zo extreem dat zowel mijn armen als benen opzij staken en ik als een oudwijf de bocht om moest.

De Suzuki ken ik verder niet en kan ik dus ook niet aan of afraden.
Heb wel met de 2008 Yamaha R6 gereden, daar zat ik vele malen beter op. Na een uur rijden zat ik eigenlijk nog best comfortabel. Nou werd er niet naar een R6 gevraagd, maar dit alleen om aan te geven dat ik niet op iedere supersport slecht zit.

Verder kan ik natuurlijk alleen maar adviseren om met beide eens te gaan rijden ;)
 
Triumph, om de hele simpelle redenen dat die gewoon veel mooier is en je hem niet elke dag ziet rijden als het een beetje weer is... Zeker in het zwart :9~
 
Ik kan in dit geval natuurlijk alleen voor mijzelf praten.
Maar de Triumph zou iig niet mijn keuze zijn. Hij ziet er geweldig uit en motorisch is er ook weinig over te klagen. Maar met mijn 1.92m kan ik er niet goed op zitten, de zit was voor mij zo extreem dat zowel mijn armen als benen opzij staken en ik als een oudwijf de bocht om moest.

De Suzuki ken ik verder niet en kan ik dus ook niet aan of afraden.
Heb wel met de 2008 Yamaha R6 gereden, daar zat ik vele malen beter op. Na een uur rijden zat ik eigenlijk nog best comfortabel. Nou werd er niet naar een R6 gevraagd, maar dit alleen om aan te geven dat ik niet op iedere supersport slecht zit.

Verder kan ik natuurlijk alleen maar adviseren om met beide eens te gaan rijden ;)
Ik heb nu een GSX-R600 K6, dus zit positie vd k7 is hetzelfde.
qua lengte... tja... ik ben maar 1.73.
De R6 is voor mij geen optie... vind het model niet zo super.
 
Triumph, om de hele simpelle redenen dat die gewoon veel mooier is en je hem niet elke dag ziet rijden als het een beetje weer is... Zeker in het zwart :9~~
ze zijn allebij zwart... die zijn toch het snelst? :+
 
Laatst bewerkt:
oow nou das voor mij een makkelijke keuze
dat zal de 675 se worden :)
heb hem zelf ook 2 maandjes nu
mijn keuze was ook uit die 2
toch voor de daytona gegaan omdat de looks beter zijn vind ik en standaart is de daytona beter af te stellen kwa vering en blok zeggen ze
en ik heb al veel te horen gekregen dat er een heel mooi geluidje in zit en heb de standaart demper
de zithouding is zeker sportiever dan de soes
maar over het algemeen zal het geen grote verschillen hebben
dus ga proefrijden en kies waar jij je het lekkerste bij voelt :)

grote kans dat het de daytona word maar goed :+
 
tot de 675 zijn intrede deed was de GSX 750 de sportmotor die ik altijd wilde hebben.
de 675 heeft mijn hart echter gestolen...


Als je je niet kan inhouden op de openbare weg zou ik voor de 675 kiezen, dat is de enige manier om zijn spartaanse racehouding voor meer dan een uur achtereen te kunnen verdragen :P

Wil/kan je je inhouden op de weg, dan is de Gixxer een betere keuze, maar dan puur en alleen omdat hij wat relaxter zit ;)
 
Als ik dit zo lees over die zithouding, dan ga ik waarschijnlijk toch voor Gixxer.
 
Ik denk dat het puur aan jezelf ligt welke jij wilt. Ik heb zelf een 750 K6 en mijn maatje heeft een daytona 675. Ik vind zijn motor een lust voor het oog, maar dat vind ik van de soes ook.

Hij heeft een mooi geluid, maar dat heeft mijn soes ook.

Hij gaat hard, ik ga hard . . .

Simpel gezegd . . het ligt helemaal aan jezelf . . Ik ben ongeveer even lang als jou en de soes rijdt heerlijk. De daytona zit wat extremer. Je zit meer op de neus, maar mijn maat wilt voor geen goud een andere motor. Dus hij is heel tevreden. Net zoals ik met mijn soes.

De Triumph is wel 3x achter elkaar nu supersport van het jaar geworden dacht ik ... dat is niet zomaar neem ik aan.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het puur aan jezelf ligt welke jij wilt. Ik heb zelf een 750 K6 en mijn maatje heeft een daytona 675. Ik vind zijn motor een lust voor het oog, maar dat vind ik van de soes ook.

Hij heeft een mooie geluid, maar dat heeft mijn soes ook.

Hij gaat hard, ik ga hard . . .

Simpel gezegd . . het ligt helemaal aan jezelf . . Ik ben ongeveer even lang als jou en de soes rijdt heerlijk. De daytona zit wat extremer. Je zit meer op de neus, maar mijn maat wilt voor geen goud een andere motor. Dus hij is heel tevreden. Net zoals ik met mijn soes.

De Triumph is wel 3x achter elkaar nu supersport van het jaar geworden dacht ik ... dat is niet zomaar neem ik aan.
klopt...

hij is ook idd 3x als beste uit de test gekomen... maar, die tests die ik gelezen heb,
waren allemaal circuit tests... en ik kom dus niet op het circuit. dus is het lastig om uit die tests een goed oordeel te krijgen, komt bij de daytona is niet tegen de 750 getest maar tegen de 600.
 
klopt...

hij is ook idd 3x als beste uit de test gekomen... maar, die tests die ik gelezen heb,
waren allemaal circuit tests... en ik kom dus niet op het circuit. dus is het lastig om uit die tests een goed oordeel te krijgen, komt bij de daytona is niet tegen de 750 getest maar tegen de 600.


Beide presteren meer dan uitstekend op circuit, en voor 90 % van de mensen in standaardafstelling al beter dan wat men er uit weet te halen. Voor de openbare weg echter is een beetje comfort ook wel gewenst, en daar doet de 750 het naar mijn idee veel beter in.

Ik zie de 675 echt als een 'no-compromise' supersport.
 
Beide presteren meer dan uitstekend op circuit, en voor 90 % van de mensen in standaardafstelling al beter dan wat men er uit weet te halen. Voor de openbare weg echter is een beetje comfort ook wel gewenst, en daar doet de 750 het naar mijn idee veel beter in.

Ik zie de 675 echt als een 'no-compromise' supersport.

Bij dit commentaar sluit ik me volledig aan. Dus wil je ook een beetje relaxt rijden, neem gewoon de soes.
 
675 Daytona.

Rijdt lekker
Erg mooi blok
Je ziet er niet zoveel van, dus enigzins uniek
Dat geluid.......

GM
In motoplus nr 13 staat een test van de 675 Daytona, GSX-R750 en de Duc848
om je keuze te maken ga demo rijden vor een goed vergelijk
S6
8-)
 
GM
In motoplus nr 13 staat een test van de 675 Daytona, GSX-R750 en de Duc848
om je keuze te maken ga demo rijden vor een goed vergelijk
S6
8-)
ok, maar ik heb geen motoplus.

is er iemand die een testresultaat online kan zetten? of de test kan mailen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan