GSX-R 750 of TL-1000R

wizl

Die hard MF'er
29 okt 2002
458
0
boxmeer
Over een maandje of 2 wil ik een motor gaan kopen. Ik heb nu zo\'n zes jaar mijn rijbewijs, en altijd op de Magna van mijn pa gereden. Tussen door een CBR600, een Thundercat, een GSX-R600 en een ZX-6 gehuurd. Nu ben ik helemaal verliefd op de TL-1000R. Hoe rijdt dat nou eigenlijk? Is het echt supersportief, of is het gewoon een sportieve toerfiets. Ik kan maar moeilijk kiezen tussen de Gixxxer en de TL. Plz HELP
 
Over een maandje of 2 wil ik een motor gaan kopen. Ik heb nu zo\'n zes jaar mijn rijbewijs, en altijd op de Magna van mijn pa gereden. Tussen door een CBR600, een Thundercat, een GSX-R600 en een ZX-6 gehuurd. Nu ben ik helemaal verliefd op de TL-1000R. Hoe rijdt dat nou eigenlijk? Is het echt supersportief, of is het gewoon een sportieve toerfiets. Ik kan maar moeilijk kiezen tussen de Gixxxer en de TL. Plz HELP
Misschien een stomme/overbodige opmerking maaarrre: Proefrit?
 
Dat rijdt echt totaal anders ja, maar beiden erg snel! Dus.. proefrit proberen.. of op een andere 4 in lijn en twin, voor het idee.

Grtzz HagaSan (GSX-R 750!!!)
 
Misschien een stomme/overbodige opmerking maaarrre: Proefrit?
Kun je gewoon altijd vragen om een proefrit. Ik neem aan dat ze ding niet speciaal voor jou uit de showroom gaan trekken (i.g.v. dealer) en rijklaar maken (wizl gaat ECHT zijn eerste motor kopen :P )
 
Kun je gewoon altijd vragen om een proefrit. Ik neem aan dat ze ding niet speciaal voor jou uit de showroom gaan trekken (i.g.v. dealer) en rijklaar maken (wizl gaat ECHT zijn eerste motor kopen :P )

mag je wel verw8 voor zo`n prijs he :)

Tis geen zakkie snoep wat je wil kopen, dus een proefrit is toch wel het minst wat je kan vragen.......
 
Kun je gewoon altijd vragen om een proefrit. Ik neem aan dat ze ding niet speciaal voor jou uit de showroom gaan trekken (i.g.v. dealer) en rijklaar maken (wizl gaat ECHT zijn eerste motor kopen :P )

Verschilt per zaak. Je hoeft natuurlijk ook niet op een nieuwe proef te rijden. Bij handelaren gaat het vaak wat makkelijker. Bij John v/d Bunt in Nijkerk bijv. is het een kwestie van rbw inleveren en rijden.
(Erg tevreden over deze zaak trouwens. Ik heb daar mijn motor gekocht. :} )
 
Laatst bewerkt:
Okay thanx, maarrruh dan nog ff. gezien mijn \'verleden\'. Is het nog zinnig om eerst een tijdje 750 te rijden en dan 1000 of is dat verschil marginaal?
 
Verschilt per zaak. Je hoeft natuurlijk ook niet op een nieuwe proef te rijden. Bij handelaren gaat het vaak wat makkelijker. Bij John v/d Bunt in Nijkerk bijv. is het een kwestie van rbw inleveren en rijden.
(Erg tevreden over deze zaak trouwens. Ik heb daar mijn motor gekocht. : })

John is een toffuh gozert... helpt altiet...
Heb zelf mn bike daar niet gehaald, maar een maat van me wel....

Nix anders als lof.. :}

LINK--> http://www.autoenmotor.nl/
 
Okay thanx, maarrruh dan nog ff. gezien mijn \'verleden\'. Is het nog zinnig om eerst een tijdje 750 te rijden en dan 1000 of is dat verschil marginaal?
Verschil tussen de GSX-R750 en TL1000R is marginaal. TL1000R zou je sneller kunnen verrassen door de power in het lage en midden toeren gebied.
Zoals gezegd, op beide motoren een keer (proef)rijden.
 
Ik vind die blauwe/wittuh het mooist :)

full
 
Zelf heb ik een GSX-R SRAD gehad, maar ook getwijfeld...TL1000R vind/vond ik vreselijk mooi....alleen wel ERG zwaar, dat is volgens mij het enige nadeel...
 
je kunt er donders hard mee jagen vraag maar aan smitty donders, wat een geweldige fiets veel power en makkelijk te rijden voor een v-twin
 
Ik wou ooit een TL1000R hebben en eerlijk gezegd nog steeds. Destijds vond ik hem te zwaar, na een proefrit. Maar de reden dat ik hem niet heb gekocht was omdat er rond die tijd aardig wat mensen stierven op de R. Achteraf denk ik dat het net zo is gegaan als met de Blade, er werd geen rekening mee gehouden. Nu 3 jaar later hoor ik niemand meer reppen over de R. Wie weet, misschien de volgende?!? Hangt een beetje van de financiën af tegen die tijd :+

[me]Biposto houdt niet van 750cc\'s, nee geen enkele tot nu toe[/me]
 
tl\'s zijn ook van die lekker sprinters met een zeer mooi V-twin geluid

uitelijk vind ik de tl100 (vooral in zwart ) mooie dan SRAD.

dus TL1000 :}

alleen jammer dat de tl\'s niet meer geproduceerd worden...
de tl heeft plaats moeten maken voor de SV1000 :( (ook een mooie motor hoor, maar ik had ze liever beide gezien)
 
tl\'s zijn ook van die lekker sprinters met een zeer mooi V-twin geluid

uitelijk vind ik de tl100 (vooral in zwart ) mooie dan SRAD.

dus TL1000 :}

alleen jammer dat de tl\'s niet meer geproduceerd worden...
de tl heeft plaats moeten maken voor de SV1000 :( (ook een mooie motor hoor, maar ik had ze liever beide gezien)

Ik heb heel toevallig nog een zwarte in de aanbieding :)
 
alleen jammer dat de tl\'s niet meer geproduceerd worden...
de tl heeft plaats moeten maken voor de SV1000 :( (ook een mooie motor hoor, maar ik had ze liever beide gezien)

ik vindt de sv1000 maar een slap aftreksel van een fazer met een mooi v-twin blok. (ze hebben er zelfs geen upside down voorvork in gezet :( )
 
Voske, post nog eens een foto van jou zwarte TL1000R, vind dat echt wel een heel gaaf ding. :}
 
ik vindt de sv1000 maar een slap aftreksel van een fazer met een mooi v-twin blok. (ze hebben er zelfs geen upside down voorvork in gezet :( )
dat van die usd vork vinden heel veel mensen jammer
maar dat ie op een fazer lijkt is een beetje overdreven
zit heel veel verschil in alleen de grote lijnen komen een beetj eovereen maar dat is de nieuwe stijl dit jaar
 
dat van die usd vork vinden heel veel mensen jammer
maar dat ie op een fazer lijkt is een beetje overdreven
zit heel veel verschil in alleen de grote lijnen komen een beetj eovereen maar dat is de nieuwe stijl dit jaar

en daarbij is bij de SV1000 ook nog eens het blok terug getuned ;( om te voldoen aan al die stomme nieuwe europese emmisie waarden....
 
Terug
Bovenaan Onderaan