Hallo allemaal!
Ik kijk al lange tijd op dit forum, ooit al een account gehad, maar nu wil ik graag eens actief gaan deelnemen aan dit forum! Ik zal mijzelf even kort voorstellen. Ik ben Thomas, op dit moment student geneeskunde en rij al paar jaar motor.
Ik ben de trotse eigenaar van een Honda Nighthawk 250 (fantastisch, doet het altijd)
en ik heb sinds afgelopen een Suzuki gsx-r 750 uit '91 erbij gekocht.
De suzuki heb ik al als streetfighter gekocht, maar ik wil toch graag nog dingen aanpassen.
Aanleiding voor dit alles was een motortrip naar Luxemburg afgelopen weekend, waarbij ik uitgebreid de tijd had om alle aanpassingen eens te overdenken.
Jammer genoeg heb ik 10 km voordat we weer de snelweg opgingen nog even de berm opgezocht, waarbij er een aantal dingen beschadigd zijn. Dit was echter wel de trigger om het nu eens direct maar allemaal aan te pakken!
Het plan is nu om in de komende weken de meeste aanpassingen te gaan doen. Het wordt allemaal niet schrikbarend vernieuwend, maar ik dacht toch leuk om dat hier te posten. (en direct ook een hele berg met kennis in huis, voor eventuele vragen en tips! )
Even opgesomd wat ik wil gaan veranderen/herstellen
- nieuw stuur
- nieuwe handvatten
- nieuwe bar-ends
- remmen herstellen/schoonmaken voor en achter
- kabelboom aanpassen (o.a. beter wegwerken, bedrading nalopen)
- cockpit herinrichten (nu lelijk 'carbon'
- (misschien) nieuwe rem/koppelingshendel, als ik er tegen aan loop..
- nieuwe tank
- "nieuwe" bekleding (niet echt van toepassing nu, zit er eigenlijk niet op, schuimrubber stukje.
- inklapbare steps, moet ik ook toevallig tegenaan lopen..
- kap achter herstellen, zit nu een scheur in
- kap achter beter laten aansluiten op frame (nu dmv houten blokjes onder de kap)
Motorisch:
- Heel veel gedoe mee geweest, lang verhaal maar op dit moment werkt hij, maar de carbs zijn niet in orde. Hij is op de dynojet afgesteld, en rijdt nu goed tot 9 duizend toeren, waarna hij direct compleet verzuipt..
Ben op zoek naar nieuw setje carbs, voor wéinig.
- Sinds die schuiver heeft hij een kleine tik in het blok.
- andere luchtfilters...
Spuitwerk:
- allerlei klein spul
- cockpitmetaal
- metaal bij achterrem en schakelpook
- motorblok
- uitlaatbochten
- nieuwe tank
- voorspatbord
- zitje
Ik ben benieuwd of jullie het wat vinden, en ik zal komende tijd wel wat tips en vragen hebben denk ik zo! Binnenkort wordt er meer gepost!
Hier even een paar foto's van de gixxer nu
Ik kijk al lange tijd op dit forum, ooit al een account gehad, maar nu wil ik graag eens actief gaan deelnemen aan dit forum! Ik zal mijzelf even kort voorstellen. Ik ben Thomas, op dit moment student geneeskunde en rij al paar jaar motor.
Ik ben de trotse eigenaar van een Honda Nighthawk 250 (fantastisch, doet het altijd)
en ik heb sinds afgelopen een Suzuki gsx-r 750 uit '91 erbij gekocht.
De suzuki heb ik al als streetfighter gekocht, maar ik wil toch graag nog dingen aanpassen.
Aanleiding voor dit alles was een motortrip naar Luxemburg afgelopen weekend, waarbij ik uitgebreid de tijd had om alle aanpassingen eens te overdenken.
Jammer genoeg heb ik 10 km voordat we weer de snelweg opgingen nog even de berm opgezocht, waarbij er een aantal dingen beschadigd zijn. Dit was echter wel de trigger om het nu eens direct maar allemaal aan te pakken!
Het plan is nu om in de komende weken de meeste aanpassingen te gaan doen. Het wordt allemaal niet schrikbarend vernieuwend, maar ik dacht toch leuk om dat hier te posten. (en direct ook een hele berg met kennis in huis, voor eventuele vragen en tips! )
Even opgesomd wat ik wil gaan veranderen/herstellen
- nieuw stuur
- nieuwe handvatten
- nieuwe bar-ends
- remmen herstellen/schoonmaken voor en achter
- kabelboom aanpassen (o.a. beter wegwerken, bedrading nalopen)
- cockpit herinrichten (nu lelijk 'carbon'
- (misschien) nieuwe rem/koppelingshendel, als ik er tegen aan loop..
- nieuwe tank
- "nieuwe" bekleding (niet echt van toepassing nu, zit er eigenlijk niet op, schuimrubber stukje.
- inklapbare steps, moet ik ook toevallig tegenaan lopen..
- kap achter herstellen, zit nu een scheur in
- kap achter beter laten aansluiten op frame (nu dmv houten blokjes onder de kap)
Motorisch:
- Heel veel gedoe mee geweest, lang verhaal maar op dit moment werkt hij, maar de carbs zijn niet in orde. Hij is op de dynojet afgesteld, en rijdt nu goed tot 9 duizend toeren, waarna hij direct compleet verzuipt..
Ben op zoek naar nieuw setje carbs, voor wéinig.
- Sinds die schuiver heeft hij een kleine tik in het blok.
- andere luchtfilters...
Spuitwerk:
- allerlei klein spul
- cockpitmetaal
- metaal bij achterrem en schakelpook
- motorblok
- uitlaatbochten
- nieuwe tank
- voorspatbord
- zitje
Ik ben benieuwd of jullie het wat vinden, en ik zal komende tijd wel wat tips en vragen hebben denk ik zo! Binnenkort wordt er meer gepost!
Hier even een paar foto's van de gixxer nu