GSX-R 750 Streetfighter

Watuppes

MF'er
26 mei 2011
47
0
Hallo allemaal!

Ik kijk al lange tijd op dit forum, ooit al een account gehad, maar nu wil ik graag eens actief gaan deelnemen aan dit forum! Ik zal mijzelf even kort voorstellen. Ik ben Thomas, op dit moment student geneeskunde en rij al paar jaar motor.
Ik ben de trotse eigenaar van een Honda Nighthawk 250 *O* (fantastisch, doet het altijd)
en ik heb sinds afgelopen een Suzuki gsx-r 750 uit '91 erbij gekocht. 8-)
De suzuki heb ik al als streetfighter gekocht, maar ik wil toch graag nog dingen aanpassen.

Aanleiding voor dit alles was een motortrip naar Luxemburg afgelopen weekend, waarbij ik uitgebreid de tijd had om alle aanpassingen eens te overdenken.
Jammer genoeg heb ik 10 km voordat we weer de snelweg opgingen nog even de berm opgezocht, waarbij er een aantal dingen beschadigd zijn. Dit was echter wel de trigger om het nu eens direct maar allemaal aan te pakken!

Het plan is nu om in de komende weken de meeste aanpassingen te gaan doen. Het wordt allemaal niet schrikbarend vernieuwend, maar ik dacht toch leuk om dat hier te posten. (en direct ook een hele berg met kennis in huis, voor eventuele vragen en tips! :] )

Even opgesomd wat ik wil gaan veranderen/herstellen

- nieuw stuur
- nieuwe handvatten
- nieuwe bar-ends
- remmen herstellen/schoonmaken voor en achter
- kabelboom aanpassen (o.a. beter wegwerken, bedrading nalopen)
- cockpit herinrichten (nu lelijk 'carbon'
- (misschien) nieuwe rem/koppelingshendel, als ik er tegen aan loop..
- nieuwe tank
- "nieuwe" bekleding (niet echt van toepassing nu, zit er eigenlijk niet op, schuimrubber stukje.
- inklapbare steps, moet ik ook toevallig tegenaan lopen..
- kap achter herstellen, zit nu een scheur in
- kap achter beter laten aansluiten op frame (nu dmv houten blokjes onder de kap)

Motorisch:
- Heel veel gedoe mee geweest, lang verhaal maar op dit moment werkt hij, maar de carbs zijn niet in orde. Hij is op de dynojet afgesteld, en rijdt nu goed tot 9 duizend toeren, waarna hij direct compleet verzuipt..
Ben op zoek naar nieuw setje carbs, voor wéinig.
- Sinds die schuiver heeft hij een kleine tik in het blok.
- andere luchtfilters...

Spuitwerk:
- allerlei klein spul
- cockpitmetaal
- metaal bij achterrem en schakelpook
- motorblok
- uitlaatbochten
- nieuwe tank
- voorspatbord
- zitje

Ik ben benieuwd of jullie het wat vinden, en ik zal komende tijd wel wat tips en vragen hebben denk ik zo! Binnenkort wordt er meer gepost!

Hier even een paar foto's van de gixxer nu
IMAG0492.jpg

IMAG0497-1.jpg

IMAG0494.jpg

IMAG0496.jpg

IMAG0503.jpg

IMAG0501.jpg
 
Die kan inderdaad wel wat werk gebruiken zeg!
Succes :Y

En voor tips en trics ben je ook welkom in het Oldskool Gixxer topic uiteraard!
 
goeie basis om iets moois van te maken! ;-)

tipje, behalve het afstellen van je carbu's, als je een goed lopende motor wil, zou ik zeggen, gooi ook die uitlaat(demper) in de kliko... Mig is echt het rampzaligste merk wat er ooit gemaakt geweest is, zijn nu (gelukkig!) al jaren bankroet... heb elke keer op de testbank echt rampzalige resultaten gezien met MIG-uitlaten... (paar voorbeeldjes; yandrama R6 met (hoge) mig: -6pk tov standaard... R1 met hoge mig: -11 pk tov standaard! hoe ze het klaarspeelden heb ik geen idee, volgens mij moet je echt je best doen om zulke rampzalige resultaten te kunnen boeken überhaupt..

bij 'gewone' hoogte dempers zoals de jouwe is het gelukkig niet zo'n drama, but still..

en gixx carbs (al zeker met open filters) zijn op 1 of andere manier net iets moeilijker perfect af te stellen dan andere... maar het kan wel. bij n gixx of dynojet specialist daarmee gaan dus... ;)
 
Laatst bewerkt:
Hmm, dat is dan niet zo best, zal eens kijken of ik ergens een demper op de kop kan tikken..
Heeft alleen nu nog niet echt prioriteit, moet ook beetje aan mijn saldo denken:p

Wat betreft die carburateurs, daar is ontzettend veel gezeik mee geweest.. Er missen wat onderdelen in de vlotterbakken ( volgens mij de choke sproeiers) en hij bleef maar kut lopen.
Toen ben ik er mee naar een dynojet specialist geweest, die hem geprobeerd heeft goed af te stellen. ( was klein misverstand, waardoor hij dacht dat het snel moest, en daarom een set gasnaalden erin heeft gezet die hij nog had liggen, dus dat zijn niet de perfect goede)

Nu loopt hij goed tot ongeveer 9000 toeren, waarna hij ineens helemaal met een rechte lijn naar beneden zakt..
mijn vraag is nu ook wat het handigst is om te doen. Opnieuw afstellen kost zo'n 300 euro.. en dat heb ik gewoon niet. Wat ik wel kan proberen is andere gasnaalden, aangezien niet de originele er nu inzitten, én hij dat verlies op hoge toeren maakt ( dat zit dan toch waarschijnlijk in de gasnaalden?) enige vraag blijft dan wel natuurlijk, of hij dan in andere toerentallen ook anders gaat lopen met andere gasnaalden.

iemand enig idee? of is dit meer iets voor in het gixxersubforum?
 
Hmm, dat is dan niet zo best, zal eens kijken of ik ergens een demper op de kop kan tikken..
Heeft alleen nu nog niet echt prioriteit, moet ook beetje aan mijn saldo denken:p

Wat betreft die carburateurs, daar is ontzettend veel gezeik mee geweest.. Er missen wat onderdelen in de vlotterbakken ( volgens mij de choke sproeiers) en hij bleef maar kut lopen.
Toen ben ik er mee naar een dynojet specialist geweest, die hem geprobeerd heeft goed af te stellen. ( was klein misverstand, waardoor hij dacht dat het snel moest, en daarom een set gasnaalden erin heeft gezet die hij nog had liggen, dus dat zijn niet de perfect goede)

Nu loopt hij goed tot ongeveer 9000 toeren, waarna hij ineens helemaal met een rechte lijn naar beneden zakt..
mijn vraag is nu ook wat het handigst is om te doen. Opnieuw afstellen kost zo'n 300 euro.. en dat heb ik gewoon niet. Wat ik wel kan proberen is andere gasnaalden, aangezien niet de originele er nu inzitten, én hij dat verlies op hoge toeren maakt ( dat zit dan toch waarschijnlijk in de gasnaalden?) enige vraag blijft dan wel natuurlijk, of hij dan in andere toerentallen ook anders gaat lopen met andere gasnaalden.

iemand enig idee? of is dit meer iets voor in het gixxersubforum?


ff in het oldskool gixxer forum vragen, denk wel dat paar mensen nog setjes carbs liggen hebben daar.. ;)
 
Even een update!

Afgelopen weekend een andere tank gekocht, met krasje en deukje en een stuurtje.
Deze week begonnen met schuren en plamuren en dat gaat allemaal wel prima!
Ik ben van plan morgen een spuithokje in te richten zodat ik kan beginnen met de grondlaag
Zal morgen even foto's uploaden.

Ik ga het zelf allemaal spuiten, hoop dat het een beetje wil! (met spuitbussen)

Verder had ik even een leuke vraag voor jullie! Hebben jullie leuke kleur-tips?
Ik ben zelf nu beetje aan het kijken, maar ik kom er niet echt uit, dus alle ideeën zijn welkom!

Verder heb ik nog een andere verandering die ik misschien wil gaan maken, een andere kont..
Ik ben van plan om er een beetje een caféracer kont op te maken.. Heb alleen nog niet echt een heel precies beeld voor me hoe ik dat makkelijk kan gaan doen. Iemand hier ervaring mee? Het hoeft niet heel uitgebreid. Ik wil een vlak stukje waar ik een zitje op kan maken, met twee 'flapjes' die links en rechts over het subframe buigen (zo'n 5 cm, en dan schuin aflopend, met het subframe mee) en dan aan de achterkant zo'n caferacer 'hobbeltje'

Reacties zijn erg welkom!


Edit:

Ik heb ook afgelopen week mijn remklauwen voor en achter schoongemaakt, dat was wel even een heel werkje! Waren lang niet schoongemaakt denk ik..
Het remsysteem voor ligt nu even los op mijn kamer, gaat binnenkort weer de motor op. Achter heb ik laten zitten, maar heb ik nu geen remdruk, waarschijnlijk even ontluchten..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan