GSX-R 750 te wild?

DeGroteMuis

MF veteraan
11 jul 2001
2.934
1
Nijmegen a/d Waal
Maat van mij weet een 95 er GSX-R 750 te koop voor 12000. Bike heeft 22000 gelopen. Lijkt me wel een redelijke prijs en de motor is zeker wel :9~ :9~ :9~ Maar mijn ervaring = nagenoeg 0....
Is zo'n soes ook een beetje te rijden voor een beginner, of kan ik dan toch beter wat lichters zoeken?
 
Ligt eraan hoe je rijd.
Ik zelf zou niet op zo'n ding durven te beginnen omdat ik heel snel te overmoedig word. :P

Maar een ding dat ding is echt fucking snel, maar daar kom je gauw genoeg achter dus als je besluit zo'n ding aan te schaffen doe dan aub rustig aan met je rechterhand!!! :+
 
VEEL te snel
'k ben begonnen op een '99 gsxr600 en dies al VEEL te snel :)
kortom.. koop een 600, die ontgroei je ook niet zo snel maar is toch net ietsiepietsie veiliger dan de 750 al is dat ook afhankelijk van de piloot natuurlijk.
 
Ben zelf begonnen op een VFR750 en ga nu waarschijnlijk over op een R1. Tis maar net hoe je zelfbeheersing is. Je moet echt je hand een beetje in toom kunnen houden.

Maar wel erg mooi apparaat hoor zo'n gsx-r750!!
 
He, unstable: mag ik vragen wat je voor je VFR hebt gekregen? En natuurlijk je KM stand, bouwjaar etc...

Ik heb die van mij namelijk een week of 2 gelden ingeruild....en wil weten of ik er meer voor had kunnen krijgen.............. 8-)

Maarreee, als je het voor je wilt houden, even goede vrienden ;)
 
ik ben blij dat ik op een niet sportieve 61pk motor ben begonnen.
kan me niet voorstellen dat je met net je rijbewijs op zak rustig op een 100pk+ motor zit.

natuurlijk, met extreem veel zelfbeheersing is er nix aan de hand, maar ik ken geen mens die het niet ff op een lang recht stuk uitprobeerd...

...en daarna op een minder lang recht stuk.

...daarna toch maar wat minder hard remmen voor de bochten en de bochten ook wat mans nemen.

... daarna de bochten nog harder nemen...

en dan erachter komen dat je motor veel meer kan dan jij als je een keer veel te hard op een bocht af komt zeilen.

*D
 
ligt volledig aan je zelf waar je mee kunt beginnen,
je kent je zelf het beste.
kun je je beheersen en langzaam opbouwen dan is er niets aan de hand en heb je er veel meer plezier aan.
kennis van mij rijd ook een kawa zxr 750 r en heeft nog steeds zeker 1,5 cm over aan beide kanten en is nog nooit boven de 140 km/uur geweest.

dus kijk eens in de spiegel en ken je die persoon goed genoeg dan weet je ook het antwoord
 
hehehe, ook precies een GSX750R he, http://mailto:F@zertje (F@zertje) ... ;)

maar je hebt gelijk, je kan zelf het beste beslissen...
 
Eigenwijs als ik ben toch maar ff een proefritje gemaakt.... Zonder RBW, motor nog wel verzekerd. Eerste test: geen voorlicht & claxon werkt niet.. Kleine dingetjes..
Zwaar fun aan het hebben, trek ik op advies van een vriendin van mij flink door in de versnellingen (op de snelweg). Nog steeds fun... Merk dat de snelheidsmeter bij 145 blijft hangen... No biggy, want motor trekt nog als een lier... In de verte twee vrachtwagens... Ik kom dichterbij (zat rond de 10.000 toeren in de drie en zie de ene vrachtwagen beginnen met inhalen... No prob, dit ding heeft goede remmen, toch? Ok, achterrem niet helemaal 100, maar voorrem was eerder zeer overtuigend... Knijp dus voorzichtig (maar resoluut) in dat leuke hendeltje rechtsvoor... Hoor een akelig plofgeluidje... en rem totaal niet af !!!!!!! Kijk naar beneden, zie niks (kuipje)... Kijk in spiegel, zie stevige sporen van het motortje afkomen!!! Inmiddels rond de 6000 tpm in 3 aangekomen + akelig dicht bij vrachtwagen... Wat nu :? Vertrouw de banden niet genoeg voor uitwijkactie over vluchtstrook (lekkage op banden misschien) en besluit terug te schakelen naar 2, gas te geven en te biddden... Midden tussen de twee vrachtwagentjes door... Gaat op miraculeuze wijze goed... stuur toch maar richting vluchtstrook & laat het kreng uitrollen (plus beetje remmen met de achterrem, die ook minder leek te werken). Sta stil, kijk en zie een remslang totaal aan flarden.... Remolie overal :( 'Lekker' gewacht op een wegenwachter, deze kan de slang zo niet repareren. Zei wel dat de slang tot de draad versleten was.... Ook andere onderdelen vond hij niet zo jofel. Vertrouwen i/d bike compleet weg... Kreeg de keuze: laten staan & op laten halen, of (heel voorzichtig) doorrijden.
Was weer eens eigenwijs en kies voor optie twee. Voorzichtig terug gereden naar Lent (waar de bike te koop stond) en de verkoper het verhaal uitgelegd. Zegt die Tinus dat dit maar een kleinigheidje is en dat hij dat wel effe fixt voor ik de bike op kom halen! Ik zeg dat deze bike absoluut niks voor mij is... Beschuldigt hij mij van het slopen van zijn o zo goede fietsje! Zegt dat je nooit zo hard in de rem mag knijpen! Duw onze 'aardige' verkoper het rapportje van de wegenwachter onder zijn neus... Werd toen toch wat stiller...
Nadat ik nog wat extra gedreigd had met artikeltjes uit het BW & WvS, bood hij zijn excuses aan en zei dat ik er nog maar eens een nachtje over moest slapen, misschien zou ik nog van gedachten veranderen.... NOT.

Dus een tip: Biedt iemand in Lent een GSX-R 750 uit 95 aan voor heel weinig, maar heeft het apparaat wel wat rare spatjes op de kuip (remvloeistof vreet dacht ik nogal snel in), niet kopen!

Aan mijn beschermengeltje: :} :} :} :} :} :}

Buiten deze nare ervaring, eens GSX-R 750 = Supersnel :9~
... Maar (voor een goeie) ook stevig geprijst.... '(

 
ik heb zo'n raar gevoel bij dit verhaal
zoiets van (ik geloof dit verhaal niet(helemaal))
ik zeg niet dat je liegt maar alleen dat ik er nix van geloof

jr

_________________
Al heb je nog zoveel pk's onder je kont een gek op een http://mailto:F@zer (F@zer) rij je er niet zomaar uit.

[ Dit Bericht is bewerkt door: F@zertje op 2001-07-16 16:55 ]
 
Eigenwijs als ik ben toch maar ff een proefritje gemaakt.... Zonder RBW, motor nog wel verzekerd.
begrijp ik dat goed?
een testrit ZONDER RijBeWijs???
ben jij wel helemaal lekker?
Motor verzekerd.... je dacht toch niet dat er een verzekeringsmaatschappij dan nog uitkeert?

Als een dealer je zo een brommer meegeeft zegt dat ook wat over zijn betrouwbaarheid.

Geen licht en claxon... mmmm
In een noodsituatie erachter komen dat je achterrem het slecht doet... waar heb jij geleerd je remkracht uit je achterrem te halen?
En dan die voorrem.... brrrr.... kom jij heel goed weg zeg.
Spijker die boef aan de schandpaal (te hard geremd, hoe durruft ie)
 
begrijp ik dat goed?
een testrit ZONDER RijBeWijs???
ben jij wel helemaal lekker?

Stom, maar wil toch wel uitproberen wat ik koop... Heb nu dan ook besloten te wachten tot het roze papiertje i/d zak is voor ik een volgende shopronde waag...

In een noodsituatie erachter komen dat je achterrem het slecht doet... waar heb jij geleerd je remkracht uit je achterrem te halen?
Meeste remkracht komt van voor... maar niet zonder voorrem....

Ik snap, zeker niet slim bezig geweest, maar ja, als de hebberigheid toeslaat.... Lesje wel geleerd....

Voorlopig alleen :] tijdens de les & verder back to the koekblik... |(
 
Ik heb ( net als F@zertje.) mijn gezonde twijfels bij dit verhaal... Ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit een kapotte ( aan flarden.) remleiding gezien door te hard remmen... Ten tweede geeft een dealer je echt geen 95er GSXR mee zonder naar je rijbewijs te vragen ( wat ze kopieren/innemen als garantie.) Ennuh terug naar twee en dan vol het gas er op, terwijl je weet dat je GEEN remmen meer hebt ???

Doe nog een poging en maak het verhaal iets minder spannend. Misschien dat ik je dan meteen geloof... ( alhoewel mijn 240 crash door http://mailto:F@zertje (F@zertje) ook in twijfel wordt getrokken }) )
 
F@zertje:]F@zertje:[/url]
ik heb zo'n raar gevoel bij dit verhaal
zoiets van (ik geloof dit verhaal niet(helemaal))
ik zeg niet dat je liegt maar alleen dat ik er nix van geloof

Hoeft ook niet te geloven... Als een ander mij dit zou vertellen, zou ik het waarschijnlijk ook niet geloven....

Voorlopig ook de laatste keer dat een dergelijk verhaal van mij af komt (shoppen & dus de proefrit pas na halen roze papiertje A, de staat v/d lesmotoren = wel goed)

Al lang blij dat ik goed weg ben gekomen....

 
Ik heb ( net als F@zertje.) mijn gezonde twijfels bij dit verhaal... Ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit een kapotte ( aan flarden.) remleiding gezien door te hard remmen...

Ik ook niet... Volgens mij zwetsverhaal van verkoper...

Ten tweede geeft een dealer je echt geen 95er GSXR mee zonder naar je rijbewijs te vragen ( wat ze kopieren/innemen als garantie.)

Was een particuliere verkoper... Bij dealer kan dit nooit... Dealer zou ook nooit iemand op een potentieel gevaarlijke motor laten rijden, toch?

Ennuh terug naar twee en dan vol het gas er op, terwijl je weet dat je GEEN remmen meer hebt ???

Rijles: Door hogere snelheid meer stabiliteit rechtuit... Hoopte dat dit opging voor het rijden tussen vrachtwagens....

Verder heb je helemaal gelijk, klinkt als een (zeer) sterk verhaal...
 


-Ik kom dichterbij (zat rond de 10.000 toeren in de drie -

-Hoor een akelig plofgeluidje... en rem totaal niet af !!!!!!! Kijk naar beneden, zie niks (kuipje)... Kijk in spiegel, zie stevige sporen van het motortje afkomen!!! -

raar hoor als je bij 10.000 tpm nog hoort dat er een slang klapt
en wat komt er een olie uit zo'n slang

-Sta stil, kijk en zie een remslang totaal aan flarden.... Remolie overal-

blijf er bij dat er een raar luchtje aanzit
lijkt de fabeltjeskrant wel.
 
Aangeboden: Suzuki GSXR 600 SRAD
Prijs: fl. 11.500,-
Beschrijving: Met spoed te verkopen:

1-malige aanbieding, Suzuki GSXR600 SRAD
Bouwjaar 1998
8000 km gelopen
Motor technisch in orde
Lichte krasschade over de rechterkant
Voorzien van stalen remleidingen
Nieuwe banden en ketting

Deze stond op marktplaats.nl -> stalen remleidingen scheuren niet zo snel
;)
 
zonder rijbewijs lekker slimme jongen heb je geen vrienden dan die een rijbewijs hebben lijk me iets veiliger
en wat dacht je van afremmen op de motor als ik van een goede 150 teurug trap naar z,n 3 hoef ik echt niet bij te remmen hoor
 
Terug
Bovenaan Onderaan