gsx r 750w 1992 vragen en probleempje

Johnny®

Die hard MF'er
11 aug 2004
312
0
hattem
Hallo iedereen, ik heb juist een gsxje gekocht, het bedrijf waar ik hem heb gekoch zij dat het een nederlandse motor was, echter toen ik thuis was zag ik dat het kenteken op 97 stond en bij rdw geweest was, dus heb ik het idee dat het toch een buitenlandse is. is een buitenlandse minder waard? verder is het een lekkere motor met een klein tikje bij de dynamo, is dit normaal? er staat 280 op de teller en ik heb er 180 mee gereden in z'n 5 met 9000 rpm, dus verwacht ik dat die behoorlijk boven de 200 uit zal komen, hij heeft 45000 gelopen en verder in perfekte staat, heeft iemand nog tips of truks om hem lekker lang mee te laten gaan? wat zal volgeng jullie de verkoopwaarde van dat ding zijn, heeft iemand nog een gebruikers handleiding ge geef of te koop? groeten Johnny
 
Beetje vaag vehaal met die topictitel, daar heb je het over 1992, en je motor staat op kenteken op 1997, die modellen lijken niet echt op elkaar, dus je hebt of een motor met je ogen dicht gekocht, of je bent flink genaaid.
 
normaal gesproken staat op het kenteken als ie ingevoerd is, datum eerste toelating en de datumstempel op je kentekenbewijs deel 1 is dan verschillend van elkaar. Maar als je er een normale prijs voor hebt betaald (3000-4000euro), en hij is in goede staat dan is er toch niks aan de hand als ie toch ingevoerd is?

Tip: zorg dat je oliepeil altijd op het juiste niveau staat, voor de rest ken je zo te horen niks zelf doen om hem in goede staat te houden.

Je kan die dingen leuk verbouwen trouwens, heb ik ook gedaan. Dit is ook een 92-er waterkoeling:


83400
 
Beetje vaag vehaal met die topictitel, daar heb je het over 1992, en je motor staat op kenteken op 1997, die modellen lijken niet echt op elkaar, dus je hebt of een motor met je ogen dicht gekocht, of je bent flink genaaid.


De mijne is ook verkocht an mij als een 96er en ben pas op dit forum erachter gekomen dat ik 'genaaid'ben...en ik vond het niet eens lekker :(


b.t.w. ook een 92er en ik wil ook zo'n streetfighter :9~
 
hier is het fototje dan.
ik heb er even top mee gereden 240 bij 12000 rpm :9 lekker hoor maar wel snel.
het inderdaad een 92, verder mooi lopend aleen een klein tikje bij de dynamo stationair. verder kan ik hem goed onderhouden, heb hiervoor een cagiva freccia 125 c10 gehad en daarna een honda vfr 400rr nu dus eindelijk een echte motor (eerste 4cil)ik ben nog wel op zoek naar een owners manual (papier of cd) wie kan mij daaraan helpen, of weet iemand waat ik die kan kopen.
Trouwens ik heb de motor in zwolle gekocht bij een motor bedrijf en die koste me (zonder poetsen) 2750 groeten Johnny

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/112773/7a70f61ced00eee8cc309e8578489f06 (motor10.JPG)​
 
dank je, maar op oldskool staat aleen een ownersmanual van een 1000 verder heb ik niets kunnen vinden, iemand nog een idee? ik wil desnoods wel een copy maken van de manual als iemand die heeft, uiteraard ben ik ook geintereseerd in het werkplaats handboek

groeten
 
ow leuk dat je het weet, weet je ook misschien waarom hij daar zolang heeft gestaan? kijk als je weet of er iets mee aan de hand is zou ik dat uiteraard willen weten dan kan ik dat in ieder geval verhelpen grt johnny
 
helaas weet niet waarom hij er zo lang heeft gestaan.
kan ook zijn dat mensen het model wat oud vonden en dat het verder een goede motor is.
en geen kwaad woord over de motor zaak in kwestie want ben er vaak zeer goed geholpen.
 
en over dat tikje geen idee maar dat je hem na de 11100 toeren niet meer hoord snap ik wel :P das nog al in het rode gebied :P

je zult wel 1100 bedoelen ik zou er even mee naar de zaak toe gaan en vragen wat er aan kan schelen. neem aan dat je nog garantie hebt. klinkt als een versleten lagertje of versleten koolborsteltje ( laad je accu wel goed op ?)
 
Terug
Bovenaan Onderaan