Gsx-R 750W RR special

Rulesy_twente

Rookie
11 dec 2018
22
2
Zoals al benoemd in de vorige post YZF 600 mijn eerste project daar toch maar vanaf gezien en voor een gister gegaan.
Juist omdat hier meerdere voorbeelden van zijn maakt het voor de eerste keer toch n stukje makkelijker..
Gister avond opgehaald en naar huis gereden.. brrr.. maar liep wel lekker.
Houding heeeeeel anders dan op de Strom maar wel prettig.. ander stuurtje zoals gezegd zal al een boel schelen.

gsx1.jpg

gsx2.jpg


En na een paar uurtjes slopen... 😁🙄

PhotoEditor_20181215_214415638.jpg


Denk morgen nog maar even verder slopen... en een wishlist opstellen en ideeën opdoen....

Greetz All
Roel
 
Update 16-12-2018

al aardig gevorderd met de demontage.. tot nu toe kwam alles los zoals het hoorde.. behalve de luchtfilter box :+
Dacht met de carbs weghalen ben ik er wel.. nou nee.. maar een zaag bracht redding *O*.

Eerste hele ruwe vorm 8-):]

20181216_111746.jpg


En door...
IMG-20181216-WA0007.jpeg


20181216_122439.jpg


De gesneuvelde box... })
20181216_122429.jpg


En toen... ja precies en toen -O-

Stap 1, kleurschema bepalen en bedenken of ik een "thema" wil
Stap 2, onderdelen zoeken
Stap 3 voorlopige opbouw maken
Stap 4 uit elkaar slopen en alle delen van het juiste kleurtje voorzien
Indien er aanvullingen of tips zijn hoor ik het graag...

Wat ik voor de Mark 1 niet wil is:
- Andere voorvork
- Andere achterbrug
Dit om het project en budget voorlopig nog overzichtelijk te houden...

Wat ik wel wil zoals ik het nu zie:
- Fatbar of motorcross stuur (met zo'n extra ligger)
- Luchtfilters K&N??
- Mono seat zadel? Of hergebruik originele
- andere verlichting rondom
- paddock stand
- Andere einddemper icm seat pipe

En als ik dadelijk de diverse andere projecten ga bekijken wordt het lijstje vast nog groter..

BTW.. 750 RR special; RR zijn mijn initalen vandaar :9

tot zo ver..

Greetz All
Roel
 
Ja had ik ook al bedacht.. opzich is het niet heel veel, de spanningsregelaar en het startmotor relais en natuurlijk de accu. Luchtfilters zijn besteld, van het weekend even monteren en dan zie ik hoeveel ruimte ik over hou..

Gedachten gang die ik nu heb is een kontje zonder plastic. Dus een nette achterlamp die zo gemonteerd kan worden en enkel een stalen vakwerk framepje (? hoe schijf je dat :+) onder het zadel om het zo open mogelijk te houden.
Denk maar gewoon es proberen en zien hoe dat smoelt.. En of ik elders genoeg ruimte heb voor de electra..
 
Hmm ideetje.. heeft er wel eens iemand n dubbel achterlicht gemonteerd op de achterbrug naast het achterwiel zeg maar?
Dus lampen in de trant van (niet specifiek deze maar kon even niet snel wat anders vinden):
lamp.jpg

en dan hier geplaatst aan beide kanten:
lamp plaats.jpg


Of zijn er regels die zoiets verbieden? minimale hoogte bv.

Net even gekeken naar electra ruimte.. maar zonder airfilter box ruimte zat lijkt me zo...

Greetz All
 
Zat te krijgen
 

Bijlagen

  • IMG_3856.PNG
    IMG_3856.PNG
    177,6 KB · Weergaven: 9
  • IMG_3857.PNG
    IMG_3857.PNG
    352,2 KB · Weergaven: 8
  • IMG_3858.PNG
    IMG_3858.PNG
    217,8 KB · Weergaven: 8
Gisteren de filters ontvangen en gemonteerd. Bekeken hoe ik de elektra spuĺleb kwijt kan en dat gaat lukken. Momenteel een bak aan het inwerken waarin alles geplaatst kan worden.. foto's volgen..
Zaterdag maar weer eens mee bezig..

Graag all
 
Hmm ideetje.. heeft er wel eens iemand n dubbel achterlicht gemonteerd op de achterbrug naast het achterwiel zeg maar?
Dus lampen in de trant van (niet specifiek deze maar kon even niet snel wat anders vinden):
Bekijk bijlage 1343021
en dan hier geplaatst aan beide kanten:
Bekijk bijlage 1343024

Of zijn er regels die zoiets verbieden? minimale hoogte bv.

Net even gekeken naar electra ruimte.. maar zonder airfilter box ruimte zat lijkt me zo...

Greetz All

Daar trek je dermate veel aandacht mee dat je zo langs de kant staat ;)
 
Ik zou het spuiten tot het allerlaatst bewaren.

Het is natuurlijk hartstikke leuk om over een kleurtje na te denken en allerlei wilde custom paintjobs te visualiseren maar het is gewoon niet slim om te gaan spuiten voordat hij klaar is.

Niet alleen omdat je mening tijdens de bouw toch nog 10 keer veranderd maar de kans op beschadigen is gewoon te groot.

Ik zag dat bij flutprogramma's als American Chopper ook vaak: eerst laten ze alles spuiten en daarna gooit er zo'n mongool een stappenboor doorheen omdat ze een gat zijn vergeten.

Maak die fiets eerst af, spuit het lakwerk met een spuitbus in de lichtgrijze primer (je kunt veel beter zien wat je aan het bouwen bent als hij 1 egale neutrale kleur heeft) en zorg dat hij werkt en loopt/rijdt/functioneert.

Dan maak je je kleurkeuze, brengt het weg en werkt ondertussen je fiets netjes af.

Is dan het spuitwerk terug dan gooi je dat in een middag erop en kan het niet meer krassen.

Ik doe veel custom spuitwerk en je wilt niet weten hoevaak ik het al heb moeten repareren omdat het beschadigd was omdat iemand geen geduld had.

Ooit een lichtpuntje meegemaakt die nog even een beugeltje ging lassen op zijn fiets met het vers gespoten spuitwerk er al op.

Gaf best een apart effect, al die lasspetters en schroeiplekken in de lak....
 
Laatst bewerkt:
Bedacht ik me later ook.. het idee was om puur het frame alvast in de juiste kleur te doen.. maar toch maar besloten eerst bouwen dan demonteren dan kleur dan afbouwen...

Accu en electronica bakje is klaar.. alleen nog in elkaar lassen her en der...
IMG-20181222-WA0022.jpeg


IMG-20181222-WA0024.jpeg


En ook een eerste aanzet gemaakt voor de tail...

20181222_153934.jpg


Morgen maar eens verder met de elektra kast en bedrading uitzoeken...

Greetz al
 
leuk! De onderste dragers voor het achterframe zou je ook kunnen afsteunen op het bovenste montagepunt van de monoshock. Heb ik ook al eens gedaan, dan vallen ze een stuk minder op.
 
Heb even gekeken en zie wat je bedoeld. Zeker een optie maar voor nu hou ik hem zoals hij is..
Weer fijn paar dagen geknutseld.. en over het subframe wel tevreden zo.. Let niet op het laswerk :+ daar zit nog wel wat slijpwerk in.. verder is het in de basis wel wat ik voor ogen had..
Bedenken of ik er nog een kokertje bij onder zet zodat het wat meer body krijgt of dat ik hem juist zo dun laat...
20181229_093724.jpg


20181229_110751.jpg


Greetz all
 

Bijlagen

  • 20181228_140428.jpg
    20181228_140428.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 25
Mooi projekt 👍
Klinkt mischien niet helemaal aardig maar er is een verschil tussen lassen en iets aan elkaar krijgen/plakken. Je kunt het voor het oog redden met een slijpmachine maar dat hoeft niet te betekenen dat iets goed vast zit. Voor een beugeltje hier of daar maakt dat mischien niet uit. Dat deel waar jij je billen straks op zet wil je niet dat zoiets op een "las" afbreekt tijdens het rijden. Ik had het zelf in elkaar gehecht en een lasser af laten lassen.
Just my 2 cents...
Marco
 
Het hoeft ook niet altijd aardig te klinken, snap je punt.
Mijn laskunst is functioneel maar niet altijd estetisch verantwoord.
Brnad goed in/door en herken plak-lassen etc. Het is meer boeren bak en braad werk maar vast zitten doet het :+
En een lammelenschijf en wat tijd maakt veel goed...

Ondertussen een andere achterveer gevonden van een ZX6R die komt 1 dezer dagen binnen..
En ook het stuur is binnen... *O*
IMG-20190102-WA0002.jpeg


Komende tijd vermoed ik minder tijd om echt te klussen.
Volgende stap ik kabelboom.. kijken of ik de boel nog weer aan de praat kan krijgen 8-)

Greetz All
 
  • Leuk
Waarderingen: 1098
Nou.. vanwege tijdgebrek kom ik er helaas niet verder meer.. maakt het veel uit of ik de motor zo te koop aan bied? Kan hem nl in originele toestand terug brengen.. is dat wijsheid?

Groeten Roel
 
Kuip was al niet origineel meer, en die dingen staan nog voor een appel en een ei op marktplaats. Is maar net hoeveel werk je nog wil hebben voor relatief weinig opbrengst. En is er wel tijd om hem weer origineel te zetten? Ik zou zeggen, zet dan je project gewoon door.
 
Terug
Bovenaan Onderaan