GSX-R '99 instabiel bij achterwiel + raar bijgeluid

Snappie88

MF veteraan
9 apr 2008
9.187
0
Het volgende probleem. Vannochtend lekker aan 't toeren naar m'n werk op m'n Suzuki GSX-R 600 uit '99 (SRAD), wanneer ik op de A9 voorbij Amstelveen voel dat m'n motor lichtjes aan 't slingeren / schokken is. Meteen uit schrik naar de rechterbaan en met circa 80 geluisterd en gevoeld of het aan blijft houden. Na een halve minuut verdween het weer, en heb mijn reis rustig voort gezet.

Echter bij de doordraai van de A9 de A2 richting Amsterdam op voel ik tijdens het schuin gaan het weer terugkomen, ditmaal gepaart met een erg vreemd schrapend bijgeluid (denk; middenbok tegen 't asvalt). Echter bij het inrijden van de bebouwde kom hoor ik dit geluid nu onregelmatig terugkomen. Dan weer bij 't optrekken, dan weer bij 't remmen. Continue met het instabiele erbij.

Bij m'n werk aangekomen meteen even gekeken of er iets geks te vinden was.

- Achterwiel zit goed vast (voor zover je dat zelf kan controleren);
- Bandenspanning laatst nog gecheckt, ziet er voor zover goed uit;
- Achterrem niet gebruikt en werkt dan ook nog naar behoren;
- Middenbok afwezig, standaard ingeklapt (m'n neutraal lamp is defect, op 't moment dat ie naar beneden zou donderen zou m'n motor spontaan uitgaan :P );
- Ketting en tandwielen zien er ook goed uit.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik ga sowieso maar een afspraak bij de dealer inplannen, want moet over twee weken verplicht paar rondjes Spa doen, en dat doe ik liever op een motor die in goede staat is :Y
 
onstabiel aan de achterkant en een schrapend geluid? hmm achterwiel lagers denk ik.
zet je motor op de bok en probeer je wiel van links naar rechts te trekken, en van voor naar achteren. zorg dat iemand de motor vast houd. anders heb je je kappen ook kapot.
succes
 
Kappen zijn al kapot :P

Vergeten te vermelden dat ik in het verleden ook al eens problemen heb gehad met mijn achterwiel lagers (die waren eruit gedonderd :') ), mogelijk is dit wederom het probleem... '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan