Gsx-r blok met droge koppeling

fighterfan

MF veteraan
13 okt 2004
15.273
276
Amersfoort
He hallo

Ik weet dat het bijna onvindbaar is maar toch ga ik het maar vraagen.
Ik loop er al zo lang naar te zoeken dus vandaar:

Weet iemand een een drooge koppeling te liggen voor een gsx-r.
Of een blok waar hij in zit.

Weet je iemand die dat heeft en er eventueel van af wil,twijvel niet en reageer
Ik weer dat het lastig is om er een te vinden en ben dus best berijd er goed voor te betaalen.

full

Het gaat om dus om deze koppeling
 
ben je zeker dat ze ook werkend te krijgen zijn? want op de foto is geen werkende toestand weergegeven.
bovendien is het deksel gemaakt voor een gsxr blok van na 87 terwijl het op een pré 87 blok zit (cfr de koppelingsbediening).

eventueel een merk of producent (wss aftermarket?)
 
deze deksel hoort er op.
het maakt niet uit op wat voor een blok hij hoort omdat ik dan daarvan uit een blok ga opbouwen.maak ik er een mengelmoesje van

full
 
mooi spul in ieder geval :9~

kaj je via japanse, amerikaanse of engelse websites niks vinden, lijkt me dat je daar nog net iets meer kans hebt.
 
mooi spul in ieder geval :9~

kaj je via japanse, amerikaanse of engelse websites niks vinden, lijkt me dat je daar nog net iets meer kans hebt.
ja ik denk ook dat ik daar meer kans heb maar ik weet begot niet waar ik dat zou moeten zoeken.
wel leuk voor om me fightertje.en een voordeel je blijft het zien en verdwijnd niet achter het kuipie :+
 
Als je deze vraag op oldskoolsuzuki.info zou stellen zou je ongeveer dit antwoord krijgen...

"Al hoewel zo'n koppeling er geil uitziet is het algemeen bekend dat ze absoluut niet met hogere vermogens om kunnen gaan. Het zou zonde zijn als je na lang zoeken en veel geld te hebben uitgegeven er een speciaal hoogvermogend blok omheen bouwt en er dan er achter komt dat de koppeling brandhout is."

Bezint dus eer ge begint ;)

Oh... en voordat iemand zegt "ze gebruikten die koppelingen toch ook in de racerij"...
een standaard 1127 blok spuugt er een brok meer koppel uit dan de 750-racertjes van toen.
Bovendien vervingen ze de koppeling na elke race.
 
Laatst bewerkt:
Als je deze vraag op oldskoolsuzuki.info zou stellen zou je ongeveer dit antwoord krijgen...

"Al hoewel zo'n koppeling er geil uitziet is het algemeen bekend dat ze absoluut niet met hogere vermogens om kunnen gaan. Het zou zonde zijn als je na lang zoeken en veel geld te hebben uitgegeven er een speciaal hoogvermogend blok omheen bouwt en er dan er achter komt dat de koppeling brandhout is."

Bezint dus eer ge begint ;)

Oh... en voordat iemand zegt "ze gebruikten die koppelingen toch ook in de racerij"...
een standaard 1127 blok spuugt er een brok meer koppel uit dan de 750-racertjes van toen.
Bovendien vervingen ze de koppeling na elke race.
ja dat klopt idd ze raceten toen met 750cc ja.
zijn die koppelingen echt zo slecht dan (minder goed)
maar kan je me ook uit leggen warom ze dan niet met dat voormogen overweg kunnen (schieten ze uit de versnelling of wat?)

maar ik heb zelf een 1052cc he.die standaart volgens het boekje 130pk uit poepen (wat ik niet helemaal geloof)

de 750cc ama superbike's spuigen er 148 pk uit.of hebben pk'tjes niks mee te maken en gaat het puur om koppel?

en patrick weet jij niemand met zo'n koppeling,jij zit namelijk het dichts bij het vuur op dat gebied! :)
ben best berijd er voor te dokken.
al moet ik een 750 op bouwen met die koppeling,kan je je wel mee vertonen dacht ik zo :9 :P
 
het gaat inderdaad om het koppel, die probeerd de platen over elkaar heen te laten slippen.. vermogen is koppel x toerental dus zegt wat dat betreft niet veel.

dat die het vermogen niet aankan wil zeggen dat de koppeling gaat slippen als er een hoog koppel doorgegeven moet worden. en zo'n droge koppeling is dan zo afgebrand :Y



vraag me alleen af waarom er dan nooit beter platen zijn gemaakt met strakkere veren ofzo.. die duc's leveren ook een berg koppel en daar werkt het wel :Y
 
moet je gaan werken met andere spiraalveren en ander platen.
Of bv een diafragmaveer dr op construeren.
Heb in mn 600 K4 een slipperclutch zitten met diafragmaveer en die gaat behoorlijk wat zwaarder dan normaal....
 
poe wat is dat mooi spul zeg!die bovenste kunde ik idd al maar die onderste had ik nooit gezien.bedankt voor de foto's ron.
wijse plaatjes



nu nog een koppeling vinden..
 
He hallo

Ik weet dat het bijna onvindbaar is maar toch ga ik het maar vraagen.
Ik loop er al zo lang naar te zoeken dus vandaar:

Weet iemand een een drooge koppeling te liggen voor een gsx-r.
Of een blok waar hij in zit.

Weet je iemand die dat heeft en er eventueel van af wil,twijvel niet en reageer
Ik weer dat het lastig is om er een te vinden en ben dus best berijd er goed voor te betaalen.

(Afbeelding)
Hey, ff zitten spitten en er zijn 1000 GSXR 750 Limited Editions gebouwd in 1986. Type was GSXR 750R. Deze had af fabriek een 'dry clutch' . Misschien helpt dat je verder.

GSX-R750R      GR71G      R705      749cc      86      Japanese limited edition ( Dry clutch, Yoshi color )
GSX-R750R      GR75A      R705      749cc      86      Europe limited Edition ( Dry clutch, tricolor )
 
Terug
Bovenaan Onderaan