GSX-R pre of post 1996 kopen?

Johan

MF veteraan
17 jan 2002
2.852
1
Ik heb nu een Bandit 600 uit 1996. Ik wil een GSX-R 750.
Wat is wijs?
Eigenlijk kan het model van een pre-1996 gsx-r me helemaal niet bekoren en als ik een GSX-R koop van voor 1996 ga ik er ook nog qua bouwjaar op achteruit.

Ik ben verliefd op de SRAD. Probleem is echter dat de SRAD wel een (heel) stukkie duurder is dan het model ervoor.
Eigenlijk moet ik ook niet zeiken, zo\'n pre-1996 zal ook wel strak sturen en heeft een pleur meer vermogen dan mijn Bandit....
Zucht, Pre-1996 is wel te betalen op korte termijn, of moet ik toch maar wachten tot ik geld heb om de veeeeel mooiere SRAD te kopen?
Beetje onduidelijk verhaal misschien maar adviezen zijn welkom.
 
Ik heb nu een Bandit 600 uit 1996. Ik wil een GSX-R 750.
Wat is wijs?
Eigenlijk kan het model van een pre-1996 gsx-r me helemaal niet bekoren en als ik een GSX-R koop van voor 1996 ga ik er ook nog qua bouwjaar op achteruit.

Ik ben verliefd op de SRAD. Probleem is echter dat de SRAD wel een (heel) stukkie duurder is dan het model ervoor.
Eigenlijk moet ik ook niet zeiken, zo\'n pre-1996 zal ook wel strak sturen en heeft een pleur meer vermogen dan mijn Bandit....
Zucht, Pre-1996 is wel te betalen op korte termijn, of moet ik toch maar wachten tot ik geld heb om de veeeeel mooiere SRAD te kopen?
Beetje onduidelijk verhaal misschien maar adviezen zijn welkom.

Rijd lekker door op je Bandit, en spaar door voor de SRAD, anders koop je een motor waar je niet 100% tevreden mee bent. Het is even lastig dat doorsparen, maar dan heb je straks ook wat !
 
Ben het helemaal eens met JK.Gewoon ff doorsparen.Anders rij je op je GSX-R van voor 1996 en dan komt zo\"n SRAD langs en dan voel je je toch best wel ;( .
 
Hier gaat het dus over (foto\'s komen van www.gsxrhouse.com)
1995:
95-750-rw.jpg

Dry mass 199 kg
Maximum power 120 bhp / 11.500 rpm
Maximum torque 79,4 Nm / 9.500 rpm

1996:
96-750.jpg

Dry mass 179 kg
Maximum power 128 bhp / 12.000 rpm
Maximum torque 80,5 Nm / 10.000 rpm

1996 staan op marktplaats.nl voor nlg 12500 en meer

Zucht... denk dat het toch sparen wordt voor een SRAD. :)
 
Wil zelf ook graag een GSX-R en uiteraard een SRAD. Moet zeggen dat ik het model van voor \'96 niet echt mooi vind. Beetje te lomp in vergelijking met het nieuwere model. Dus dan helaas maar even doorsparen of de bank lief aankijken.
 
ik vind het eerste exemplaar mooier
ben al een paar keer naar een 1100 aan het kijken geweest.
type met alleen olie koeling dus geen W
 
Spaar nog even lekker door en koop een recenter model. Al moet ik wel toegeven dat de motors in Belgie VEEL goedkoper zijn hoor, ik heb mijn gsxr600 van 11/99 voor ong. 5500 euro (ofwel ong. 12000 gulden) kunnen partikulier overkopen (was wel echt een spotprijsje hoor...)en dat zonder schade en met maar 11.000 km\'s erop ! :+
Je moet gewoon goed rondkijken en niet zomaar uit het eerst beste boekje een motor kopen.
Ik heb ook ettelijke weken aan een stuk kranten en magazines gekocht hoor totdat ik mijn huidige tegenkwam... ;)
 
<\'96 vind ik mooier, maar helemaal te gek vind ik die allereerste GSXR 750 uit \'85 of \'86, met die dubbele koplampen... Is ook niet zo erg als je ermee valt.
 
Hoi,

Ik heb beide (96) gereden. Rij nu een 99-er 750. Mooie motor, lekker sturen, prettig vermogen. Een 96-er 750 is angstaanjagend. Op GSX-R House staat in Area 34 bij de General Info een riders survey over de SRAD. Die moet je maar eens lezen.

Als je een tip wil hebben. Zoek 14 dagen en koop een prachtige 91-er M model R1100. Knoeperhard blok, loeisnel en werkelijk de meest prachtige GSX-R ooit gebouwd!

Voordat ik het hele forum over me heen krijg: ik weet dat smaken verschillen!!

Groeten,

Quentin
 
The Sniper
Je moet gewoon goed rondkijken en niet zomaar uit het eerst beste boekje een motor kopen.
Ik heb ook ettelijke weken aan een stuk kranten en magazines gekocht hoor totdat ik mijn huidige tegenkwam...
Ik kijk ook wel veel rond, ik weet ook wel zo\'n beetje wat ze moeten kosten... probleem is dat ik het geld op dit moment niet op de plank heb liggen \ '( In ieder geval bedankt voor het advies ;)

VFRob
<\'96 vind ik mooier, maar helemaal te gek vind ik die allereerste GSXR 750 uit \'85 of \'86, met die dubbele koplampen... Is ook niet zo erg als je ermee valt.
Mwoa ik weet niet of ik nu een cultuurbarbaar ben maar het \'85 \'86 model vind ik niet zo heel mooi, het \'88 model vind ik wel weer mooi maar vind ik te oud...
Als je trouwens valt met een \'85 die tot dan toe in een goede staat was dan doet het denk ik meer pijn dan dat je valt met een \'96 SRAD....

Quentin
Een 96-er 750 is angstaanjagend. Op GSX-R House staat in Area 34 bij de General Info een riders survey over de SRAD. Die moet je maar eens lezen.
Ik heb de survey gelezen, blijkt niet echt uit dat de \'96 SRAD angstaanjagender is dan de andere modellen... En ach, misschien ben ik ook wel erg angstaanjagend als je mij in het donker tegenkomt })
 
Snor eens een artikel op van een test van een 97-er SRAD en je weet waar ik over praat: de SRADs werden van 96 -> 99 steeds \'liever\' anderen zeggen overigens \'beter\'.
 
mijn grootste punt tegen de pre 96 zou zijn (maar deze is puur gebaseerd op wat men bij een ervaren motorgarage tegen me verteld hebben): het frame zou waardeloos/erg slecht zijn dus blijkbaar ook vergeleken met andere racers in die jaren. met komst van de srad zou het frame heel sterk vooruit gegaan zijn. als ik er op zou rijden zou ik het gelijk merken.
 
rijden er toch heel veel rond en niet iedereen heeft geld voor een K7 of ze hebben ook 2 autoos en vinden die uitlaat afschuwelijk+te weinig kuip en sluiten niet graag een lening af bijvoorbeeld:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan