GSX-R sneller in 5 dan in 6?

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
3
M'n GSX-R600 is sneller in de 5e versnelling dan in z'n 6. In de 6 haalt hij 240, in de 5 heb ik hem op 260 gehad. :?

Hoe kan dit?
 
Vreemd ... misschien iets met de koppeling. Of een ongelofelijk beroerde gearing (te groot voortandwiel of te klein achtertandwiel).

Lijkt me niet normaal

Edit: Daniel op een supersport verwacht ik geen overdrive ')
 
soort overdrive idd.

1 t/m 5 om flink te trappen.
6 om relax laag in de toeren over de snelweg te
toeren..

Zal wel zo'n grote tandwielverhouding zijn dat het
blok het niet meer trekt..


klinkt aardig toch.. :?
 
Klopt! Ik had het met mijn GSX-R600 uit 1999 ook. In 5 was 'ie ook voelbaar feller. In 6 kan 'ie wel harder lopen, maar doen moet het wel windstil zijn/windje mee. Hij heeft gewoon te weinig power om er echt nog wat mee te kunnen. Dyno kitje??
 
Klopt! Ik had het met mijn GSX-R600 uit 1999 ook. In 5 was 'ie ook voelbaar feller. In 6 kan 'ie wel harder lopen, maar doen moet het wel windstil zijn/windje mee. Hij heeft gewoon te weinig power om er echt nog wat mee te kunnen. Dyno kitje??
Dynajet, andere camshafts, kop flowen, uitboren, race-uitlaat systeempje er onder.
Andere tandwielverhouding zou ook wel eens willen schelen, top minder hoog, maar wel sneller/makkelijker te bereiken...
 
Bedankt alvast, verdere opmerkingen zijn welkom. :)

GSX-R1000? Hierna (zal nog minimaal 1,5 jaar duren denk ik) komt er waarschijnlijk een GSX-R750, model 2000 of nieuwer. :}

En als disclaimer, heb het in Duitsland getest. ;) Zou hier niet durven. }) :+
 
Ik zou op het volgende model GSXR-750 wachten.

De 750 brengen ze traditiegewijs waarschijnlijk
wel weer het eerste uit.. :9~ :9~
Moet er over anderhalf jaar toch wel zijn :?

(Waarom is er altijd zo weinig over nieuwe
modellen bekend itt de autowereld waar ze je
kunnen zeggen welk model wanneer komt en hoe het
er uit ziet..?)
 
M'n GSX-R600 is sneller in de 5e versnelling dan in z'n 6. In de 6 haalt hij 240, in de 5 heb ik hem op 260 gehad. :?

Hoe kan dit?
Twee mogelijkheden;
1: je hebt er een verkeerde tandwielverhouding op liggen. ( voor groter dan standaard, of achter kleiner dan standaard, of een combinatie van beide)
2: Je motor is technisch niet in orde waardoor je trekkracht verliest, en hij de hoogste versnelling niet meer aankan.

En bij mijn bescheiden mening ligt het aan je tandwielverhouding, immers 260 km/h in de 5'e versnelling is wel erg hoog gegrepen voor een 600.
Dan zou hij in de 6 zeker 290/295 km/h moeten lopen. :?

Suuk-6, Groeten Paul.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan