Gsx-r srad 600 rammel?

Jim

MF veteraan
20 aug 2008
1.760
29
Goedenmiddag :W

Ik heb een week geleden een bovenstaande motor uit '97 gekocht. Nu kom ik er achter dat als ik een goed stuk gereden heb, dus motor warm en niet alleen de kvs, een rammel/klop/tokkel (noem het maar wat) heb als ik de motor laat uitrollen in de versnelling. Stationair is er bijna niets van te vernemen.

2mos3e8.jpg


Ik vind het geluid lijken op iets wat ik laatst had met mijn auto, toen waren de lagers van mijn waterpomp op, en gaf een soort gelijk geluid.

Nu heb ik nog 3 maanden garantie, en morgen breng ik de motor weer terug om na te laten kijken.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Dan weet ik iig waar ik over praat :)

Het gebeurt dus alleen als het blok goed warm is. Bij een koude start klinkt de motor een beetje, eh.. koud :) dus dat de olie nog niet overal rond is.


Groeten Jim :W
 
Laatst bewerkt:
kleppen speling? die dan te strak word en gaat tikken..

ik denk als het een lager was dat je het altijd moet horen....

Waar komt het geluid ongeveer weg?
 
Ja, ik had de search gebruikt, alleen daar lees is iet wat andere symptonen. Waar het geluid weg komt kan ik niet echt plaatsen, ik vermoed boven op het motorblok, aan de rechterzijde volgens mij iets meer.

Het lager-geluid was ter indicatie bedoeld, maar inderdaar, dat zou je bij een koud motor ook moeten horen.

Het geluid hoor ik trouwens alleen bij onbelaste kracht, dus 4k toeren in de 3 o.i.d en als ik de motor in de versnelling laat uitrollen.


Groeten Jim
 
Het punt is dat het echt alleen gebeurt als de motor goed op temperatuur is..

Morgen gooi ik em bij de dealer neer, zoeken ze het maar uit :(

Jim
 
Ik heb een week geleden een bovenstaande motor uit '97 gekocht. Nu kom ik er achter dat als ik een goed stuk gereden heb, dus motor warm en niet alleen de kvs, een rammel/klop/tokkel (noem het maar wat) heb als ik de motor laat uitrollen in de versnelling. Stationair is er bijna niets van te vernemen.

Als je hem laat uitrollen in de versnelling... stilstaand is er niks te horen? Dan zou ik het eerder in het rijwielgedeelte zoeken.

kleppen speling? die dan te strak word en gaat tikken..

Kleppen tikken niet wanneer ze te krap staan :N
 
Het is gewoon een bekende SRAD kwaal. Kijk maar eens in SRAD topic. Mijne geeft ook lichte tik daar, maar vele SRAD's rijden daar mee. Klopt dat het inderdaad wat luider wordt naarmate je bike warmer is.
 
Is het niet tok-tok, 1 sec rust, tok-tok, 1 sec rust, tok-tok...?

Zo ja, dan zit er een Harleyblok onder onder (en van harte daarmee!).


Serieus: als je garantie hebt en hij gaat terug, dan zou ik me niet zo druk maken over wat het is, als het maar opgelost wordt.

Succes man! En veel :] plezier!
 
Nope, die zijn goed, spanning is goed, tanden zien er ook goed uit. Motor staat inmiddels bij mprt Leeuwarden. Vrijdag zou hij klaar zijn :) Morgen gaat hij onder het mes.

Jim

ps toch bedankt voor je reactie :)
 
Nou motor vandaag weer opgehaald :)

Kom ik thuis, is het 2 keer zo erg, G@#$%^^$%$$%#!!!! :(

Nou morgen der maar weer heen brengen, hij rammelt nu koud ook :s

Jim :W
 
Laatst bewerkt:
Hij doet het nu koud ook? Bedoel je koud als "zonder verhoogd toerental dmv choke"? Want dat maakt ook nog uit voor de kettingspanning. Maar heb je het geluid als je gas geeft en loslaat? Dan is het gewoon de nokkenaskettingspanner, zoals bij alle sradjes.
 
Vanaf het moment dat ik de motor start (koud) hoor ik het nu zacht, en zodra ik optrek hoor ik hem vastgrippen in de tandwiel van de nokkenas zegmaar, en alles in de OP ook alleen nu 2 keer zo hard, bende.. Gebruik inprincipe geen choke

/edit
Ze zijn met de kettingspanner bezig geweest, en nu is het 2 keer zo erg, dus neem aan dat het daar inzit. Ze hebben hem overigens gestelt. En niet vervangen. En volgens mij ook niet test gereden.

Jim
 
Laatst bewerkt:
Vanaf het moment dat ik de motor start (koud) hoor ik het nu zacht, en zodra ik optrek hoor ik hem vastgrippen in de tandwiel van de nokkenas zegmaar, en alles in de OP ook alleen nu 2 keer zo hard, bende.. Gebruik inprincipe geen choke

/edit
Ze zijn met de kettingspanner bezig geweest, en nu is het 2 keer zo erg, dus neem aan dat het daar inzit. Ze hebben hem overigens gestelt. En niet vervangen. En volgens mij ook niet test gereden.

Jim

Daar lijkt het op ja. Je verwacht toch dat men checkt of iets goed is, voordat je het mee geeft...

Maar goed, eerst laten kijken wat het is, voordat we chagerijnig gaan miepen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan