GSX-R super seven

street-fighter

MF veteraan
31 mrt 2005
8.154
0
omgeving leiden.
back from the ashes, na bijna 10 jaar geen fighter meer gebouwd te hebben is het nu weer zo ver!

na div. aanpassingen te hebben gedaan aan m'n VTR SP2, heb ik besloten deze te verkopen. alle mooie spulletjes kwamen er uit, standaard ging er weer in. DUS, wat doe je dan met alle mooie spulletjes?

JUIST! die gaan in een 91'er gsxr.

plan is om een naked gsxr te bouwen trouw aan de gsxr look, dus de kont blijft er lekker op. en alles wat ik doe moet een upgrade zijn. vering verbeteren, vermogen verbeteren etc. vandaar, de "super seven"

in een noten dop wat ik ga doen:

R1 2007 vork plaatsen,
PVM 10 Y-spoke's
andere achterbrug, welke ????
elka racing achterveer,
ktm FAT Bar,
ronde koplamp met helder glas,
dynojet met filter,
uitlaat ????
en een origineel zadel zoeken ipv de zitzak die er op zit

en zoveel mogelijk zelf maken! want dat is leuk!

foto van de SP:

33nzuq0.jpg


foto van de gixxer nadat ik hem had schoon gemaakt toen ik hem thuis had.

286v8k2.jpg


weekend er na maar eens de gixxer een dag uitgeprobeerd, uiteraard wat dingen die me niet zinnen. maar! hij gaat toch uit elkaar.

214rq75.jpg


toen begonnen met slopen van de fiets en een zootje spul te verkopen waar ik niets meer aan had. wielen en voorvork verkocht en wat ander klein spul. heb de complete kuip met koplamp nog liggen, iets voor iemand hier ?

vervolgens de R1 2007 vork in de gixxer gehangen uit de SP, samen met het PVM voorwiel. remklauwen met pomp etc heb ik ook nog liggen van de SP samen met een carbon spatbordje.

10nuvf9.jpg


voorkant is een kwestie dus van schijven met blokken kopen en in mekaar zetten. heb al een origineel KTM fatbar besteld, deze zou een deze dagen hier moeten zijn, is dat ook weer in orde!

nu begonnen aan de achterkant, alles uit het subframe gesloopt. alle electra rondom de oude accu bak ga ik verplaatsen zodat het daar mooi open word en de accu plaatsen op de plek van de oude airbox gezien er toch K&N's opkomen met een stage 3 kitje.

24ysdh4.jpg


vervolgens een aluminium plaat pas gemaakt voor het subframe, het achterste deel voor bij het achterlicht word een los stukje, omdat ik hem anders niet kon monteren, gelijk het zadel slot verwerkt onder de kont, is dat ook weer weg aan de zeikant

33nf803.jpg


next up is de accu bak maken voor onder de tank waar de airbox vroeger zat. deze ga ik mooi van rvs plaat maken gezien ik dat kan lassen. als ik weer wat af heb volgen er weer foto' tjes.
 
Laatst bewerkt:
Tering dat is lang geleden Steven. Top dat je er weer bent!
Vergeet niet ook even een topic aan te maken op www.xtremebikez.nl O-)
 
vandaag op mn gemakje de achterbrug en het lintsysteem er uitgesleutelt en wat schoonmaak werk gedaan.
ketting er af gehaald inmiddels.

is maar een smal framepje, denk dat ik maar ouderwets een busa of gixxer1000 brug ga pakken. heb ook een beetje breedte nodig om dat lompe honda wiel er in te maken. helaas is die ook asmaat 25mm, nogal een klote maat omdat suzuki allemaal 28mm is. als iemand suggesties heeft wat er verder nog enigszins makkelijk er in gaat zonder dat ik de hele achterbrug moet verkrachten, dan hoor ik het graag!

2s76rkp.jpg
 
nieuwe wielbussen laten maken? en ook nieuwe blokken in de achterbrug met gat ø25 ipv ø28.


Succes ben benieuwd, vind die Yspoke wielen altijd mooi om te zien..
 
ja dat is ook een optie, wielbussen aanpassen is wat lastig, er zit ook een lager in het wiel die 25mm I.D. heeft.

dus denk dat als ik een suzuki brug gebruik ik een 25mm as neem met idd een verloop in de brug en 25mm stellers,
deze kan ik gewoon zelf maken, das t punt niet zo.

ik vind de Y Spokes erg mooi, veel mooiere wielen ken ik niet voor een motorfiets!
 
je kunt ook kijken of er geen lagers zijn met dezelfde buite diameter maar dan asgat 28mm. Heb dit ook gedaan voor mijn honda wiel in busa vork. Moest grotere asgat hebben ;)
 
VDM, deze zijn er wel, maar gelijk een stuk smaller, deze durf ik niet in mn achterwiel te stoppen haha.

ik kiek t wel ff an hoe ik het doe, komt allemaal wel goed.
 
Laatst bewerkt:
Je moet ze ook niet in je achterste stoppen maar in je achterwiel ;)
 
zeker weten piet, het idee was om eerst en een recht stuur op te zetten en gewoon eerst even te rijden.
uiteraard alle plannen weer gewijzigd O-) O-)

vandaar dat de tellers er nog op zitten, maar gezien de nieuwe voorvork enzo werkt dat allemaal niet meer.
 
12615398_10207984416708842_6912336173498781_o.jpg

dit zit er bij mijn vriendin op. super mooi (niet heel goedkoop) setje. dat ronde zwarte is een gear indicator.
ikzelf heb wat ruimte achter het 'kuipje' daarom heb ik dat tellersetje van die ik eerder erop heb gezet.
13327567_10209009989987533_6796203435271068575_n.jpg
 
paar dagen stilte, was aan het zoeken en wachten op een achterbrug.
uiteindelijk een gsxr 750 2003 achterbrug met lintsysteem gekocht van Roy-R hier op MF voor een prima prijs, deze vandaag ontvangen en een beetje schoongemaakt voor nu zodat het meeste kettingvet er af is.

vervolgens deze even los in het frame gehangen, past er zo tussen. ziet er naar uit dat het met de kettinglijn goed komt en ik moet even het wiel in het midden zetten.

om te beginnen de vooras ombussen naar de 20mm as van mijn GSXR, dan het achterwiel uitlijnen en aanpassen naar 25mm wielmaat. en dan nog het linksysteem realiseren, moet allemaal lukken.

fotos hoe dat er uit ziet:

28lq2jk.jpg


1jq5n8.jpg


voor zover blij mee!
 
vandaag de achterbrug bussen, verbust naar 20mm asmaat:

3450sk2.jpg


helaas is daar ook uitgekomen dat mijn 6J PVM honda wiel ECHT niet gaat passen…. wiel staat 1,5cm uit het midden en als ik hem er zo in zit zodat ik nog uit kan komen met mn ketting en omdat t PVM wielen zijn en al niet erg veel vlees aan zit durf ik het niet helemaal aan om vanalles er af te draaien.

er zal dus een 5,5J wiel in komen met gewoon een 180 band, Performance over looks!

ben er nog niet over uit of een 5,5J achterwiel van PVM zoek of koop of dat ik voor een complete andere set wielen ga.

:]
 
omdat ik de VTR ingeruild heb voor mijn KTM,

en daarbij is het geen mooie motor om te verbouwen.
zal nooit een mooie naked worden in mijn ogen.

plus dat ik 9 jaar geleden begonnen was aan een GSXR, maar alles heb
verkocht omdat ik toen andere interesses kreeg.
 
Ik heb nog een setje originele GSXR K123 600/750 wielen staan, of zoek je echt iets anders?
 
Terug
Bovenaan Onderaan