gsx-r

paashaas

MF veteraan
28 aug 2003
1.524
1
Vught
full


graag zou ik willen weten wie er allemaal zo'n motor heeft, dan weet ik naar wie ik moet vragen als ik specifieke vragen heb over deze motor.( en het lijkt me ook leuk voor een toerritje ,zo allemaal dezelfde motoren.
 
Nee, loopt je kraan nu dus door? Oftewel blijft de benzine stromen?

Dan moet je het membraam vervangen van je benzinekraan..duur geintje meende ik.

Wat niet bij Suzuki.. ;)

En lekker aan het dl?


menbraampje vervangen moet toch wel te doen zijn of zijn die menbraampjes zo duur??

nee ben niet aan het downloaden mijn jaartal staat er niet bij: ;(
ik heb er een uit '93
 
Check Oldskoolsuzuki maar eens ;)

Let dan ook op slijtage van de vlotternaalden (ivm slecht afsluiten met de gevolgen die Hawk omschrijft). Je moet de zooi wel (weer) uit elkaar halen. Kom je daar ook lekker op dreef :P ...


Als er benzine in je motorblok is absoluut alle olie + eventuele benzine verwijderen...de moord voor je smering die benzine intern in je blok.
 
Check Oldskoolsuzuki maar eens ;)

Let dan ook op slijtage van de vlotternaalden (ivm slecht afsluiten met de gevolgen die Hawk omschrijft). Je moet de zooi wel (weer) uit elkaar halen. Kom je daar ook lekker op dreef :P ...
ik heb mijn vlotternaalden vlak voor de winter na laten kijken die waren nog goed dus die hoef ik gelukkig niet meer los te halen en als ik nou nog op tijd ben met die benzine kraan komt het allemaal goed hoop ik
 
nee dat heb ik nog niet gemerkt
heb wel een druppeltje olie en vocht uit mijn slangetje dat uit mijn luchtfilter komt en dat ruikt ook een beetje naar benzine


Ruik ff aan je olie als dat naar benzine ruikt...3x raden

Enne die kraan ..veel verschil kan er niet in zitten

Je vacuum slang veroorzaakt een onderdruk waardoor er zich een klep(diafragma) opent die onder druk van een veer staat. Die veer is niet zo gauw kapot en als die goed werkt en je membraan is naar de klote zou je never nooit benzine krijgen (moest het ff checken ;) idd)

Er kan vuil in zitten waardoor je diafragma zich niet sluit of er is een rubbertje versleten (meende uit mijn hoofd dat het afsluit met een rubbertje (O-ring)) dan blijft het ook stromen (tenzij je hem op pri hebt staan natuurlijk ;) )
 
Misschien je carbs anders uit de inlaatrubbers trekken en visueel tsjekkuh of ze lekken?
Ik denk dat je toch beter eens het hele handeltje uitgebreid en op je gemak controleert mbv het wph. En anders laten doen. Nalaten is valse zuinigheid!
 
Ruik ff aan je olie als dat naar benzine ruikt...3x raden

Enne die kraan ..veel verschil kan er niet in zitten

Je vacuum slang veroorzaakt een onderdruk waardoor er zich een klep(diafragma) opent die onder druk van een veer staat. Die veer is niet zo gauw kapot en als die goed werkt en je membraan is naar de klote zou je never nooit benzine krijgen (moest het ff checken ;) idd)

Er kan vuil in zitten waardoor je diafragma zich niet sluit of er is een rubbertje versleten (meende uit mijn hoofd dat het afsluit met een rubbertje (O-ring)) dan blijft het ook stromen (tenzij je hem op pri hebt staan natuurlijk ;) )
dat is wel een goeie even ruiken daar waar je je olie bijvult
ik ga wel even aan die kraan knutselen binnekort


thanx en excuus voor het verzieken van je diner
 
Check jij je kraan nou maar ..daar is zonder meer iets mee!

punt!

En dan is het van belang dat idd als je carbs hebt ...dat die dingen niet doorlopen maar dat ruik je wel dan stinkt die fiets echt naar benzine..zo'n weeeige geur.

Nogmaals ruik aan je olie!
 
dat is wel een goeie even ruiken daar waar je je olie bijvult
ik ga wel even aan die kraan knutselen binnekort


thanx en excuus voor het verzieken van je diner

Geeft niet als ik je kan helpen zal ik het altijd proberen.

Maar nogmaals je kraan zit met een pakking tegen de tank en die moet MOET MOET je vervangen anders lekt die als een tierelier..benzine wringt zich overal doorheen en die pakking droogt uit. Volgens mij een rubber ring..(NIET HERGEBRUIKEN!)

Ook ervaring mee B|
 
Geeft niet als ik je kan helpen zal ik het altijd proberen.

Maar nogmaals je kraan zit met een pakking tegen de tank en die moet MOET MOET je vervangen anders lekt die als een tierelier..benzine wringt zich overal doorheen en die pakking droogt uit. Volgens mij een rubber ring..(NIET HERGEBRUIKEN!)

Ook ervaring mee B|
ik ga die kraan checken
nogmaals thanx
 
weer die f#$king oma...........................

Dit topic een beetje laten verwateren????
nee,nee,nee.

Daarom weer een vraagje aan de gsx kenners.

Hoe weet je of de speling op de nokkenasketting nog correct is en hoe te checken..........
en de kettingspanner,is die te controleren of die nog goed werkt?

Ik heb ook de klepspeling gecontroleert en die waren allemaal perfect ,maar moet nu toch de pakkingen vervangen die ik heb losgemaakt,of kan ik er enkele hergebruiken of moet ik ze allemaal kopen?


greetz
 
Wie kan mij helpen?
ergens bij de uitlaat bochten zou een opening moeten zitten. om het eventuele vocht uit de ruimte waar de bougie in zit weg te kunnen lopen.
ik kan het niet vinden.
de reden dat ik dit wil weten is, ik heb last van gecorrodeerde bougie kabels.dit schijnt dan te komen door dat er vocht in de bougie ruimte achter blijft. na een was beurt of rijden in de regen.
zijn er nog gixxers met de zelfde ervaring?
 
Terug
Bovenaan Onderaan