Bas_GSXR1000
Rookie
- 26 jun 2017
- 5
- 0
Ik heb nu al een jaar problemen met mijn motor bij warm weer.
Alleen in de stad/bij langzame snelheden/file rijden op de snelweg beginnen de problemen.
Dit gebeurt pas na een uurtje rijden, dus als de motor volledig warm is.
Motor begint OF te sputteren (eerst 1 cilinder, daarna 2e cilinder en slaat ie af) OF motor slaat af met "Check" melding in het display.
Als ie eenmaal is uitgevallen blijft het probleem terugkomen, reset door contact uit te zetten en vaak doet ie het daarna gelijk weer.
In gevallen dat het heel erg warm is moet ik hem wat langer laten afkoelen.
Ben nu 5x stil gevallen op de snelweg (tijdens/na file) en dat is geen pretje!
Op de middelste baan van een 5 baans snelweg en de motor slaat af...
Eerst wat tech data;
-Koel fan slaat aan bij 102 graden = normaal
-Radiateur dop vorig jaar vervangen
-Koelvloeistof op niveau
-Bij afslaan motor met "Check" melding dan is er geen fout melding bij uitlezen (jumper diagnose stekker)
-Problemen niet alleen bij hoge motor temp maar ook bij 80-90 graden koelvloeistof
-Na contact uitzetten reset en normaal starten (motor is dus niet verzopen)
-Bougies 10.000km geleden vervangen
-Op de snelweg (op snelheid) geen problemen
Volgens de dealer kan de motor nooit op koelwater temp uitslaan met een "Check" melding, motor zou gewoon door moeten draaien ongeacht temp.
Het probleem word veroorzaakt door een hoge temperatuur, icm weinig rijwind.
Wat heb ik al gedaan/kunnen uitsluiten:
-Bougies zijn het niet, bij uitvallen start ie gewoon (niet verzopen)
-Koelfan direct op de accu aangesloten en dan blijft het probleem ook terugkomen
-TPS staat goed (-C00)
-Geen foutmelding bij uitlezen
-Radiateur niet verstopt (uitwendig)
Ik kom nu ff niet meer verder, iemand nog een idee???
Alleen in de stad/bij langzame snelheden/file rijden op de snelweg beginnen de problemen.
Dit gebeurt pas na een uurtje rijden, dus als de motor volledig warm is.
Motor begint OF te sputteren (eerst 1 cilinder, daarna 2e cilinder en slaat ie af) OF motor slaat af met "Check" melding in het display.
Als ie eenmaal is uitgevallen blijft het probleem terugkomen, reset door contact uit te zetten en vaak doet ie het daarna gelijk weer.
In gevallen dat het heel erg warm is moet ik hem wat langer laten afkoelen.
Ben nu 5x stil gevallen op de snelweg (tijdens/na file) en dat is geen pretje!
Op de middelste baan van een 5 baans snelweg en de motor slaat af...
Eerst wat tech data;
-Koel fan slaat aan bij 102 graden = normaal
-Radiateur dop vorig jaar vervangen
-Koelvloeistof op niveau
-Bij afslaan motor met "Check" melding dan is er geen fout melding bij uitlezen (jumper diagnose stekker)
-Problemen niet alleen bij hoge motor temp maar ook bij 80-90 graden koelvloeistof
-Na contact uitzetten reset en normaal starten (motor is dus niet verzopen)
-Bougies 10.000km geleden vervangen
-Op de snelweg (op snelheid) geen problemen
Volgens de dealer kan de motor nooit op koelwater temp uitslaan met een "Check" melding, motor zou gewoon door moeten draaien ongeacht temp.
Het probleem word veroorzaakt door een hoge temperatuur, icm weinig rijwind.
Wat heb ik al gedaan/kunnen uitsluiten:
-Bougies zijn het niet, bij uitvallen start ie gewoon (niet verzopen)
-Koelfan direct op de accu aangesloten en dan blijft het probleem ook terugkomen
-TPS staat goed (-C00)
-Geen foutmelding bij uitlezen
-Radiateur niet verstopt (uitwendig)
Ik kom nu ff niet meer verder, iemand nog een idee???