GSX-R1100W - duitse import = vol vermogen?

Biggest four

MF veteraan
19 feb 2003
1.181
114
Mijn broer heeft een Suzuki GSX-R1100W van bouwjaar 1994 (dacht ik :? ) en de motor is bij een Nederlandse motorzaak gekocht, maar wel afkomstig uit Duitsland. De motorzaak verzekerde hem dat het wel om een volvermogen versie gaat. Mijn broer vermoedt dat de motor op de een of andere manier niet de standaard 155 PK's aan boord heeft en wil weten of er in de originele uitlaatbochten een restrictie hoort te zitten. Welke Gixxer heeft hier ervaring mee en kan wat tips aanreiken?

full
 
bestaat er in Duitsland geen PK-limiet van 100pk ?
Dan moet die dealer dat volgens mij in Nederland weer veranderen.
(maar zeker weet ik het niet)
 
bestaat er in Duitsland geen PK-limiet van 100pk ?
Dan moet die dealer dat volgens mij in Nederland weer veranderen.
Klopt ook, maar het is de vraag of dat destijds bij aankoop (goed) gebeurd is. Hoe kun je dat controleren? En wat zou dan veranderd moeten worden?
 
Ik heb eens een proefrit gemaakt op een gsx 600r die ook begrensd was op 100 pk. Hier was het verschil al goed merkbaar, hij kwam nl. niet boven de 10 a 11000 toeren uit ;( , als je het verschil op een 600 al merkt, dan merk je het met een 1100 zeker...
Volgens mij werkt de begrenzing met een ring die ze er ergens in het uitlaatsysteem tussen stoppen, ik weet alleen niet precies waar.
Een ding is zeker: het verschil tussen 155 en 100 pk voel je meteen...
 
Tegenwoordig mogen motoren in Duitsland gewoon op vol vermogen op het kenteken staan, de meeste gerestricteerde motors zijn dan ook gewoon weer open gemaakt. Het beste kun je dit testen aan de hand van de topsnelheid. Zo'n GSX-R1100W moet toch makkelijk over de 280 (teller) lopen, is dit niet het geval dan is hij of niet in orde of levert ie gewoon 100pk. De restrictie zit trouwens ergens in de carburateurs (rubberen ring), maar daar weet ik het fijne ook niet van.
 
Laat hem anders ff op een dynojet bank zetten, dan weet je het gelijk zeker.

Mijn broertje had ook een 94'er gsx1100rw, maar vergeleken met mijn 92'er oliegekoelde gsx1100r vondt ik het maar een trage bak. had ook niet het idee dat ie nu 155 pk had.(bleek op de dynorun wel zo te zijn)
Ik vindt dat hij het "happige" een beetje mist wat die oude wel had.
 
Laat hem anders ff op een dynojet bank zetten, dan weet je het gelijk zeker.

Mijn broertje had ook een 94'er gsx1100rw, maar vergeleken met mijn 92'er oliegekoelde gsx1100r vondt ik het maar een trage bak. had ook niet het idee dat ie nu 155 pk had.(bleek op de dynorun wel zo te zijn)
Ik vindt dat hij het "happige" een beetje mist wat die oude wel had.

Klopt , de oliekoelers hebben minder vermogen en lopen minder hard maar ze voelen een heel stuk bruter en rauwer aan.(ik heb het zelfde gevoel als ik vanaf mijn 1100 op een 750srad stap, het is net of de srad sneller en sterker aanvoelt terwijl de 1100 toch echt de baas is ,de beleving is gewoon anders)
Het verschil tussen een 100 of een 155pk uitvoering voel je wel ,bij een 100pk fiets lijkt het in de hoogste versnelling qua vermogen en acceleratie op een 600cc.
De restrictie bij duitse geknepen gixxers zit niet in de uitlaat maar in de carbs.
 
Laatst bewerkt:
Dat haalt hij wel op de teller :] , dus waarschijnlijk heeft het niets met een restrictie te maken?

Ja, da's dan toch balen. Heeft ie waarschijnlijk gewoon 155pk en merkt ie het niet '( Ik heb nog wel een '92-er in de aanbieding :) , die heeft er op dit moment 148 en dat merk je dus wel :}
 
Ik heb een GSX-R uit 1990 uit duitsland zonder restricties 117 pk top 270 km/u.
Het is in duitsland niet verboden om meer als 100 pk te berijden alleen worden daarboven de verzekeringspremies zeer hoog.
 
Ik heb een GSX-R uit 1990 uit duitsland zonder restricties 117 pk top 270 km/u.
Het is in duitsland niet verboden om meer als 100 pk te berijden alleen worden daarboven de verzekeringspremies zeer hoog.
Is dat een GSX-R1100? Volgens mij moet die meer pk's hebben toch?
 
Hoeveel KW staat op het kentekenpapiertje?

72KW = 98 pk = begrensd. Waarschijnlijk ligt het niet zo simpel.
 
In Belgie werden die ook begrensd verkocht, omdat anders de inschrijvingstaks te hoog was. Om alle pk's te krijgen moesten er gewoon de ringen uitgehaald worden die in de rubbers tussen de carburators en cilinderkop zaten.
 
Op donderdag 25 september 2003 03:03 schreef hakinnen het volgende:
Het verschil tussen een 100 of een 155pk uitvoering voel je wel ,bij een 100pk fiets lijkt het in de hoogste versnelling qua vermogen en acceleratie op een 600cc.
Hoe hard loopt een 100 pk versie dan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan