Gsx-r600 1997 spanners vervangen

SchoneMitch

Rookie
7 dec 2015
16
0
amsterdam
Hallo beste leden,

Ik heb hier een vraag over de spanners van me srad. Ik was bezig met met kleppen stellen, en me distributieketting aan het vernieuwen. Hierbij kwam ik erachter dan me spanbladen behoorlijk zijn in gesleten dus nieuwe besteld. En daar was het probleem de voorste komt er niet uit,de uitlaat kant. Hier op me vraag moet ik hier voor de cilinderkop demonteren of is hij er op een andere manier eruit te krijgen. ( de borg bout onderin is eruit).

Ik hoor graag van iemand..!!

Groet mitch
 
Hallo beste leden,

Ik heb hier een vraag over de spanners van me srad. Ik was bezig met met kleppen stellen, en me distributieketting aan het vernieuwen. Hierbij kwam ik erachter dan me spanbladen behoorlijk zijn in gesleten dus nieuwe besteld. En daar was het probleem de voorste komt er niet uit,de uitlaat kant. Hier op me vraag moet ik hier voor de cilinderkop demonteren of is hij er op een andere manier eruit te krijgen. ( de borg bout onderin is eruit).

Ik hoor graag van iemand..!!

Groet mitch

:Y :Y

ben bang van wel
 
die bobbel zit je in de weg,

spul zal er idd wel afmoeten

1ad731ce3f.jpg
 
Laatst bewerkt:
Beste leden,

Is al tijd terug dat ik deze onderwerp heb aan gebroken. Maar met het in elkaar zetten van alles ging allemaal vlekkeloos alle onderdelen netjes kunnen hermonteren tot ik op het moment kwam om me spanner te monteren. Ik heb bij een motorzaak nieuwe spangeleiders gehaald waar van de achterste anders was dan die erin zat met een dikkere nok. Ben ermee terug gegaan en werd me verteld dat dat nu diegene is die erin moet ( dus vanuit gaande gemodificeerd) maar dan kom ik dik een 1 cm tekort voor me naks. En om een orginele te krijgen is volgens hun behoorlijk lastig?

Wie heeft hier ervaring mee, alvast bedankt..
 
Die naks is ook een modificatie in 1999 geweest. Lijkt mij dat deze gewoon te bestellen is ? Csml.com optie? Misschien een APE spanner erin plaatsen mocht het zoveel problemen geven. De spanner uit 97 was ronduit slecht te noemen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie,

De naks is een gemodificeerde het zelfde die er al in zat. Het enigste is dat mijn geleverde spangeleider niet overeenkomt met diegene die er eerst in zat en nu die dikte verschil vergeleken met de oude spanblad nu tekort kom om de naks te monteren, dus hij blijft erbuiten steken.
 
Niet geheel ontopic, maar ik ben ook bezig met het opknappen van een gsx600 uit '91.

Zijn de spanners (naks) van de '91 ook slecht te noemen? Wellicht dat ik het blok dan wat verder uit elkaar haal. Distri ketting kan ook geen kwaad maar dat is dan de eerste keer voor mij. Zal daar goed op moeten letten (qua timing en plaatsing).

Je zou zeker even kunnen bellen met de dealer / motorzaak, maar de kans is groot dat je dus ook een andere gemodificeerde naks nodig hebt.. word een kostbaar grapje zo denk ik?
 
Niet geheel ontopic, maar ik ben ook bezig met het opknappen van een gsx600 uit '91.

Zijn de spanners (naks) van de '91 ook slecht te noemen? Wellicht dat ik het blok dan wat verder uit elkaar haal. Distri ketting kan ook geen kwaad maar dat is dan de eerste keer voor mij. Zal daar goed op moeten letten (qua timing en plaatsing).

Je zou zeker even kunnen bellen met de dealer / motorzaak, maar de kans is groot dat je dus ook een andere gemodificeerde naks nodig hebt.. word een kostbaar grapje zo denk ik?

Dat is nu het hele euvel alle onderdelen heb ik bij een motorzaak gehaald wat een suzuki dealer is, en ik heb ze al gevraagd is er geen andere naks leverbaar die korter is maar dan zitten ze me raar aan te kijken. Maar op deze manier wordt het een jaren plan. Ik heb namelijk alles nieuw besteld bij ze.
-distributieketting
-span geleiders
-koppakking
-naks+pakking
-kleppendeksel pakking
-startmotordeksel pakking
-krukasdeksel pakking
-uitlaat pakkingen+bouten

Dus het is best een aardig kosten plaatje zo, maar als je motor daardoor weer top is vindcik het geen probleem en alles kon gewoon weer netjes gemonteerd worden behalve die geleider van de distributieketting.

Ik zou niet weten eerlijk gezegd of de spanners van een '91 slecht zijn, en de d.ketting zou je even moeten opmeten of het binnen je tolerantie valt wat in de whb staat. Daar staat ook beschreven hoe je alles weer netjes op tijd moet zetten.
 
Dat is nu het hele euvel alle onderdelen heb ik bij een motorzaak gehaald wat een suzuki dealer is, en ik heb ze al gevraagd is er geen andere naks leverbaar die korter is maar dan zitten ze me raar aan te kijken. Maar op deze manier wordt het een jaren plan. Ik heb namelijk alles nieuw besteld bij ze.
-distributieketting
-span geleiders
-koppakking
-naks+pakking
-kleppendeksel pakking
-startmotordeksel pakking
-krukasdeksel pakking
-uitlaat pakkingen+bouten

97 en 98 kun je ombouwen naar 99 distributie, werd destijds ook als modificatie gedaan als je last had van kettinggeluid. Is in 99 een technisch schrijven van geweest vanuit Suzuki. Als jouw dealer in 99 al dealer was zouden ze die nog ergens in de kast moeten hebben. Mogelijk is die van jou toen al omgebouwd en heb je nu weer 97 onderdelen gekregen die niet met de spanner van 99 samengaan.

Even de onderdeelnummers van 97 en 99 vergelijken en kijken wat je hebt gekregen.
 
wat ik gelezen hebt op diverse forums

97 model heeft een belabberde spanner en geleiderblad
98 model heeft een goede spanner en verbeterd geleiderblad
99 model heeft een goede spanner en een sterk verbeterd geleiderblad

De oude spanner is uit de handel genomen maw als jij een spanner besteld zou je in principe gelijk de verbeterde versie moeten krijgen.





tensionercam-chain_medium1281133E30-01_ddda.jpg



nieuwe:
1283034810-adjuster-assemblytensioner_medium1283034E00-01_fa84.jpg


http://www.gixxer.com/forums/17-sra...x-r-srad-cam-chain-tensioner-replacement.html

oude:

1283001d12-adjuster-assemblytensioner_medium1283001D11-01_c016.jpg


maar zoals gezegd is vergelijk altijd de type nummers
de schacht schijnt korter te zijn van de nieuwe.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie's en inderdaad op cms.com staat aangegeven dat ik deze spanner nodig heb bij mij geleverde geleider

Dus ga ik die maar bestellen en kijken of het lukt, en ik post wel weer hoe de gang van zaken is.
full
 
Nog even een opmerking je hebt de spanner toch wel helemaal terug gesteld

De spanner die ik wou monteren was nieuw dus stond nog helemaal in met het lipje erin. En ik ben ermee naar de dealer gegaan en die hebben de fout toegegeven.

Ze hadden en spangeleider geleverd model x/y bouwjaren 1999/2000

En een naks geleverd model v bouwjaar 1997

En dat samen past niet op elkaar dus heb me geld terug gekregen en heb de juiste besteld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan