gsx-r600: geen vermogen de eerste seconde

poohbeer

MF veteraan
19 mei 2001
7.140
3
Moet een motertje normaal niet van 0 toeren met aardig wat gas onmiddelijk vertrekken?
Nu sta'k stil aan kruispunt.. wordt groen dus ik wel (snel) weg.. gas wat (niet echt veel) maar de eerste eventjes gaat die gewoon niet echt goed.. houdt ie in zegmaar. seconde later vliegt ie dan ineens wel weg.
Is dat door teveel gassen ofzo? Of ligt dit aan iets anders?
 
kan aan veel dingen liggen :(

Probeer eerst je luchtfilter schoon te maken...
misschien dan je carbs synchroniseren...

en wat je ook kan proberen...er is van dat spul wat je door je benzine mengt, zodat afzetting in je carbs wordt weggehaald...tevens worden de kleppen gereiningd...
 
luchtfilter schoonmaken.. ok.. waar zit dat ding eingelijk?
Carbaratuur.. aha, dat ken'k.. lucht/benzine mengkamer... maar waar zit dat ding ergens?
:) (ik ben wel doodserieus hoor)
 
luchtfilter schoonmaken.. ok.. waar zit dat ding eingelijk?
Carbaratuur.. aha, dat ken'k.. lucht/benzine mengkamer... maar waar zit dat ding ergens?
:) (ik ben wel doodserieus hoor)

Carburateurs zitten achter je cilinders, daarachter zit je luchtfilter. Moet je waarschijnlijk ff je tank verwijderen.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Frits Bolkestein op 2001-06-08 20:15 ]
 
Blijft een racer, die met je flink in de toeren houden.

Mijn cat kreeg complimenten van de tuner vanwege de mooie afgifte van vermogen.

Maar ook ik moet flink gassen met wegrijden, 3000 toeren is bij mij nodig.




[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-06-08 22:19 ]
 
Moet een motertje normaal niet van 0 toeren met aardig wat gas onmiddelijk vertrekken?
Nu sta'k stil aan kruispunt.. wordt groen dus ik wel (snel) weg.. gas wat (niet echt veel) maar de eerste eventjes gaat die gewoon niet echt goed.. houdt ie in zegmaar. seconde later vliegt ie dan ineens wel weg.
Is dat door teveel gassen ofzo? Of ligt dit aan iets anders?

Ben ik nou gek? :?
Dit is toch doodnormaal voor een motor dat ie in het begin niet vol gaat.
Laat ik het zo zeggen wat denk je wat er gebeurt als je gas geeft vanuit stilstand en er vol vermogen op komt ? :+
 
J.W heeft gelijk, zolang de motor niet "sputtert" bij het wegrijden is er volgens mij niks mis...... Mijn R1 wil ook graag toeren draaien bij het wegrijden...
 
Ben ik nou gek? :?
Dit is toch doodnormaal voor een motor dat ie in het begin niet vol gaat.
Laat ik het zo zeggen wat denk je wat er gebeurt als je gas geeft vanuit stilstand en er vol vermogen op komt ? :+

jij bent gek, maar dat doet hier niet ter zake :P
Ik bedoel dus dat ik precies met een vertraging gasgeef bij vertrek vanuit stilstand..
ik geef beetje gas en blijf zelfde hoeveelheid geven, dan kickt ie Waarschijnlijk ben't gewoon iets te snel met de koppeling maar je kent me he, toch effe checken :)
 
Het kan zijn dat de motor even 'slikt', dat heeft meestal te maken met verkeerde afstelling.

Gewoon bij de grote beurt aangeven. Dan worden de carbs afgesteld, en luchtfilter vervangen. Probleem is dan waarschijnlijk opgelost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan