GSX-R600 of GSX-R750

StevenBosch

Rookie
24 apr 2008
6
0
Hallo,

Ik ben van plan om mij een nieuwe motor aan te schaffen.

Maar ik ben aan het twijfelen welke ik zou nemen, de GSX-R600 of GSX-R750

Wat zijn namelijk de verschillen tussen beide?
 
ik heb de srads beide proef gereden en heb nu zelf een 750. Vond het prettiger rijden.
meer koppel ondering. 600 is wat zenuwachtiger. In race mode maakt het niet veel uit.. gaat alle 2 erg hard.
 
Hallo,

Ik ben van plan om mij een nieuwe motor aan te schaffen.

Maar ik ben aan het twijfelen welke ik zou nemen, de GSX-R600 of GSX-R750

Wat zijn namelijk de verschillen tussen beide?

Hangt af van het bouwjaar, maar over het algemeen:

750 trekt een stuk sneller en constanter door en heeft een veel hogere top.
600 ligt wat makkelijker op de weg en is wat fijner in de bochten.

Ik ben op een 600 begonnen en heb na een jaar mijn huidige K6 600 gekocht. Ben echter al wel behoorlijk aan de snelheid gewend, maar heb mezelf voorgenomen dat ik eerst met gemak m'n knie aan de grond wil hebben alvorens ik een 750 koop.

Misschien dat ik wel de ECU (soort motormanagement) laat aanpassen waardoor hij wat harder/constanter doortrekt.

Ik twijfel nu wel meer of ik achteraf niet beter een 750 had kunnen kopen, maar aan de andere kant, ik heb wel veel ervaring opgedaan op mijn 600 en dat is met een 750 misschien niet zo slim :?
 
Hangt af van het bouwjaar, maar over het algemeen:

750 trekt een stuk sneller en constanter door en heeft een veel hogere top.
600 ligt wat makkelijker op de weg en is wat fijner in de bochten.


Hangt niet echt af van het bouwjaar, zeker niet als je van dezelfde jaren vergelijkt....

Vwb stuurgedrag is de 600 echt niet beter als een 750,
als dat al zou zijn is dat echt minimaal....
Wel heb je met een 750 veel meer power.
En die loopt ook echt een stuk harder

Makkelijker op de weg maakt geen verschil ;)

En buiten dat DE GSX-R is natuurlijk nog steeds de GSX-R 750 van welk jaar dan ook
 
Laatst bewerkt:
Ik zou voor de 750 gaan ik heb er zelf 1 van 2000 k1 model en heb er totaal geen spijt van. Als je even wilt gassen trekt ie als een beest en als je gewoon wilt toeren ook perfect. 6 de versnelling beetje gassen trekt je bijna alle autos mee uit gewoon kortom een perfect motor ik heb een proefrit gereden op een 600 dat is totaal wat anders trager de maximale koppel komt veel later pas vrij. Je kunt beter voor de 750 gaan. Kijk hard rijden hoeft niet maar als je het wilt doen is de 750 geschikter dan de 600. :D
 
750 anytime!

Een 600 vind ik maar een zenuwachtig rot ding. Bij nader inzien had ik beter een 750/Twin kunnen kopen vanwege het koppel en het relaxtere rijgedrag..
 
Hangt niet echt af van het bouwjaar, zeker niet als je van dezelfde jaren vergelijkt....

Vwb stuurgedrag is de 600 echt niet beter als een 750,
als dat al zou zijn is dat echt minimaal....

En buiten dat DE GSX-R is natuurlijk nog steeds de GSX-R 750 van welk jaar dan ook

Inderdaad als je 2 motoren van dezelfde jaren vergelijkt hangt het niet (heel erg) af van het bouwjaar, maar kan me voorstellen dat TS een 750 vergelijkt uit het ene jaar met een 600 uit het andere jaar (gezien het prijsverschil?). Vandaar mijn opmerking ;)

Volgens mij ben jij de enige op deze planeet die dat vindt. Het is algemeen bekend dat een 750 de middenweg is tussen 600 - 1000. Stuurgedrag 600 en snelheid 1000 :? (ongeveer).

Maar goed, hoor graag wat TS kiest/heeft gekozen :Y
 
750 anytime!

Een 600 vind ik maar een zenuwachtig rot ding. Bij nader inzien had ik beter een 750/Twin kunnen kopen vanwege het koppel en het relaxtere rijgedrag..

Als je denkt dat een 600 zenuwachtig is, moet je eens op een R6 gaan rijden. Jeetje man, dat is gewoon extreem irritant |(
 
Ik zou voor een 750 gaan. Waarom? Ten eerste: stuurt als een 600. Ten tweede: stuk meer vermogen als de 600.

Dat een 600 zenuwachtiger is wel een beetje zo. Echter kun je het beter laten afstellen, minder rukkerig bijvoorbeeld. Niet goed afgesteld is slecht/vervelend rijden. Een 750 kan ook vervelend lopen als ie niet lekker afgesteld staat, dat geld voor iedere motor.

Maar ik zou voor de 750 kiezen. Heb ik ook gedaan. En je krijgt er geen spijt van denk ik!

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een 750 (k6). Is mijn eerste motor en ik heb nog geen seconde spijt gehad dat ik em heb gekocht. Ik wou altijd een R6 (3rd gen) hebben totdat deze heel toevallig op mijn pad kwam.

De motor rijdt soepel, remt soepel alles is perfect naar mijn mening. (Ik heb wel een beginner! Dus ik moet nog veel leren\ervaren, maar tot nu toe, 750!) :]
 
Volgens mij ben jij de enige op deze planeet die dat vindt. Het is algemeen bekend dat een 750 de middenweg is tussen 600 - 1000. Stuurgedrag 600 en snelheid 1000 :? (ongeveer).


Snap niet helemaal wat je bedoelt, ik denk dat je de tekst niet goed las
als je dit bedoelde uit mijn post
 
Terug
Bovenaan Onderaan