GSX-R600 problemen

Samenvatting:
De klepschotels zijn verkeerd geconstrueerd waardoor deze kunnen breken. (de klep valt dan naar beneden)
De klepschotels schuren langs de klepsteelen waardoor de bovenkant van de klepsteel afbreekt.
Het frame is zodanig licht geconstrueerd dat bij het minste of geringste het frame krom is of er dingen afbreken.

Dat alles zo niet zozeer een probleem zijn ware het niet dat het oude model (1997-2000) al die eigenschappen niet heeft.

De eerste twee punten zijn voor straat rijders niet zo belangrijk (totdat er veel kilometers op komen), maar die laatste is dus wel ernstig. Ik heb dus zelf al meegemaakt dat die nieuwe Suzuki frames al bij een hele lichte aanrijding beschadigen (oftewel de framespars direct achter het balhoofd begeven het). Ook breken voetsteun en subframe bevestigingspunten makkelijk af. Ik heb mijn oude type Suzuki's al een aantal malen zeer hard op het asfalt/grind/spoorbaan gedeponeerd en behalve kromme voorvorkpoten is er niets aan de hand.

Nu is dat inderdaad niet nieuw, andere merken hebben ook zo hun problemen. Maar het is zo irritant dat het oude type wel heel blijft en het nieuwe dus niet, waar blijft de vooruitgang.
 
Mja, dat zijn toch de logische consequenties van de strijd om de meeste pk's en het minste gewicht?

Ik denk dat je met betrouwbaarheid verder komt als producent.
Als een R6 hetzelfde geweld beter aan kan dan een GSXR (en wel net zoveel vermogen heeft), dan is de keus toch snel gemaakt :)

De spreuk van Soes is zelfs: "Own the racetrack".
 
Heb het hele stuk gelezen en dit is toch wel vrij heftig wat je hier leest. Ook geen incidentieel probleem maar gewoon structureel. Had graag gelezen hoe het nou verder ging, of Suzuki ook oplossingen biedt voor deze problemen of op dezelfde voet verdergaat.
 
"R6 hetzelfde geweld beter .."

dat is dus niet gezegd, AOD is alleen vrij pissig omdat het nieuwe model fragieler is dan het oude en dat voor onbekende redenen:

- De klepschotels in het oude model waren ook van alu, maar blijven wel gewoon heel.
- De klepstelen blijven gewoon heel op het oude model en de kleppen wegen evenveel op het oude en nieuwe model.
- Het nieuwe frame is 0.5 kilo lichter maar is wel direct verbogen bij een crash.

Overigens is het wel bekend waarom de nieuwe GSX-R frames snel verbogen zijn: het oude model had een zware balk direct achter het balhoofd die de framespars met elkaar verbond, het nieuwe model mist deze. Waarom? Omdat het motorblok nu uit een geheel is (cilinders vast aan het carter) kan het blok als integraal deel van het frame gebruikt worden, dan is die balk voor de stijfheid van het frame (bij normaal gebruik) niet meer nodig.

Overigens vallen, bijvoorbeeld, bij Race CBR600's de klepspietjes er na 1000 race kilometers ook gewoon uit. Ook een constructieprobleempje.
 
Ik vraag me af of ik met gsxr600 wel een goede motor heb gekocht?.... ;)

Niet dus, maar ik bied je de unieke aanbieding om hem te ruilen tegen mijn suzuki GS550 uit '79.
De oude suzuki's waren beter (volgens het artikel) en dus moet deze wel helemaal perfect zijn :) . Frame is gewoon staal en niet te tillen maar je kunt er vast wel mee door een muurtje heen rijden :P .

De unieke eenmalige aanbieding is maar 1 jaar geldig dus reageer snel!.
 
E-mail problemen bij de provider. Ik heb echie wel geantwoord maar is zeker niet aangekomen. Klote automatisering. Ik zal de hele troep (zo'n 30 mailtjes van vorige week nog eens versturen).
 
E-mail problemen bij de provider. Ik heb echie wel geantwoord maar is zeker niet aangekomen. Klote automatisering. Ik zal de hele troep (zo'n 30 mailtjes van vorige week nog eens versturen).

no problemo... ;)
Die mail zal er ooit wel eens doorkomen hé :+
Maar tot nu toe dus nog steeds niks.... |(
Tsjah...inderdaad de hele troep opnieuw doorsturen dan maar.... :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan