GSX-R600 SRAD problemen bij lage toeren

sjaakos

Rookie
30 mei 2005
12
0
Soest
Motor: Suzuki GSX-R600 SRAD uit '97

Vanochtend reed ik met mijn motor door de regen naar het werk.
Dit doe ik normaal gesproken nooit maar eens moet de eerste keer zijn.

Na een kwartier reed ik op de snelweg en ging mijn motor steeds vreemder lopen bij lage toeren. Dit werd al snel erger en als ik hem niet op toeren hield viel hij uit. Nu is het zo dat tot de +/- 5000 toeren hij sputterend rijd en klinkt (heel dof en donker). Daarna gaat hij weer als de brandweer.

Komt iemand dit bekend voor?

Alvast bedankt!

(zoekfunctie al gebruikt maar vond lastig dit probleem te omschrijven in zoekwoorden)
 
Dat ik er zelf niet op gekomen ben |(

Zo klinkt het inderdaad precies.
Moeten bougies met een momentsleutel weer aangedraaid worden?
De laatste keer dat ik zelf dit deed was op mijn kreidler ;)

Volgens mij staat er in je handleiding hoe ver je moet draaien wanneer je geen momentsleutel in je bezit hebt.

Ik dacht dat dat wel enkel geld voor een nieuwe bougie..
je kan ook even kijken naar de bougiedoppen en de rest van de bedrading. Wanneer dat niet meer mooi aansluit dan kan hij ook gaan stotteren.

Suc6
 
Volgens mij staat er in je handleiding hoe ver je moet draaien wanneer je geen momentsleutel in je bezit hebt.

Ik dacht dat dat wel enkel geld voor een nieuwe bougie..
je kan ook even kijken naar de bougiedoppen en de rest van de bedrading. Wanneer dat niet meer mooi aansluit dan kan hij ook gaan stotteren.

Suc6

Zal inderdaad kijken of de dop er nog goed opzit.
Ik moet vanmiddag ook nog naar huis, het zal toch geen blijvende schade aan mijn motor aanbrengen als ik weer met een stotterende motor naar huis rijd?
 
Is dit misschien één van die machines waarover ik wel eens las dat er zich vocht op kon verzamelen op een plaats waar dat vonken kan verpesten?

Geen idee eerlijk gezegt, ken die verhalen niet...

Gisteren bedacht ik mij dat ik ook lid ben van de wegenwacht.
Dus ik heb hun laten komen om ernaar te laten kijken.
En zijn idee was dat de bobine wel eens kapot kon zijn.
Dit omdat het probleem zich pas echt voordoet als hij warm wordt.

Iemand een idee hoeveel dit ongeveer zou kosten om te laten vervangen?

p.s. Foto is mijn motor (alleen open dempertje zit er nu op)
full
 
Geen idee eerlijk gezegt, ken die verhalen niet...

Gisteren bedacht ik mij dat ik ook lid ben van de wegenwacht.
Dus ik heb hun laten komen om ernaar te laten kijken.
En zijn idee was dat de bobine wel eens kapot kon zijn.
Dit omdat het probleem zich pas echt voordoet als hij warm wordt.

Iemand een idee hoeveel dit ongeveer zou kosten om te laten vervangen?

p.s. Foto is mijn motor (alleen open dempertje zit er nu op)[afbeelding]


als de bobine kapot is doen de bougies die daar aan gekoppeld zijn volgens mij helemaal niks meer, dan loopt hij dus op 2 cilinders en dat is wel te merken tijdens het rijden.

het kon wel eens zijn dat je een te rijk mengsel hebt, tenminste als je er een nieuwe uitlaat op zet.
dan verzuipt hij op lage toeren maar op hoge toeren trekt hij hem er zo doorheen.
ik zou dus even kijken of je hem moet laten afstellen en eventueel kleinere sproeiers er in plaatsen.

ik weet niet maar dat zou ik bekijken. ik ben natuurlijk ook geen monteur!!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit zondagavond zondagavond ook ten dele gehad, hij had een dag in de regen gestaan op het werk '( ;( '(
En toen ik terugschakelde en met de koppeling in uitreed, sloeg ie af. Ook dacht ik dat ik een beetje verzopenachtig blubberend geluid hoorde. In de lage toeren.
Heb overigens ook een open demper, en die lag er sinds zaterdag op, dus ben nog niet gewend aan de geluiden...
Heb er eergisteren ook nog mee gereden, met een beetje regen '( en toen was alle ok.
Hoop dat het een eenmalig probleem was bij ons!
 
Terug
Bovenaan Onderaan