Gsx r600 srad

Mauricio01

Rookie
6 jun 2015
21
0
Goedemiddag,

Mijn suzuki srad uit 1997 heeft ongeveer twee jaar stil gestaan door omstandigheden. Na vele pogingen kreeg ik hem weer aan de praat maar echt lekker liep ie uiteraard niet. Zo viel ie bijvoorbeeld uit als ik het gas los liet. Ik ben geen ervaring sleutelaar maar door te proberen en op te zoeken kom je een heel eind. Ik heb toen het volgende aan mijn motor gedaan.

Carburateur eraf gehaald en helemaal schoongemaakt.
Nieuwe bougies
Olie en oliefilter vervangen
Luchtfilter vervangen
Nieuwe accu

Nu probeerde ik hem weer te starten maar helaas. De startmotor draait wel maar hij slaat niet aan. Zou dit te maken kunnen hebben omdat die vieze oude benzine er nog inzit? Heb er ook nieuwe benzine ingedaan en hij heeft het natuurlijk wel gedaan.....

Iemand nog ideeën?

Alvast bedankt voor jullie tips......
 
Nou de brandstofpomp heeft het inderdaad niet overleefd. Probeer nu voor een nieuwe te zoeken maar die dingen zijn nergens te koop? Iemand ideeen hoe je aan deze brandstofpomp moet komen?
 
Ja ik heb de pomp er volledig uit gehaald en toen rechtstreeks aangesloten op de accu. Dus dan zou hij het moeten doen. Als ie werkt natuurlijk :)

Ik heb de plus van de brandstofpomp aangesloten op de plus van de accu en de min van de brandstofpomp op de min van de accu. Dan zou je die het toch moeten doen?
 
Laatst bewerkt:
Ja ik heb de pomp er volledig uit gehaald en toen rechtstreeks aangesloten op de accu. Dus dan zou hij het moeten doen. Als ie werkt natuurlijk :)

Ik heb de plus van de brandstofpomp aangesloten op de plus van de accu en de min van de brandstofpomp op de min van de accu. Dan zou je die het toch moeten doen?
Ja.

Is het een pomp waar je revisiesetjes voor kunt kopen?

Overigens kun je ook wel kijken naar andere pompen hoor. Ze doen redelijk hetzelfde. Dat scheelt misschien wat in beschikbaarheid van gebruikte items.
 
Als het net zo'n pomp is als bij oudere kawa's zijn het bijna altijd die doorgebrande contaktpuntjes. Daar kan je een revisie setje voor bestellen van ff 3/4 tientjes. Zou met die pomp even naar de dealer gaan, die kunnen je dat wel vertellen.
 
Ja dat zou ik nog kunnen doen ja. Je ziet bijvoorbeeld heel veel pompen voor de 750 van het zelfde bouwjaar maar die pomp ziet er wel echt ff anders uit.

Startrelais gecontroleerd en deze doet het gewoon. Dus zal toch de pomp zijn.
 
Laatst bewerkt:
Soms zit het mee maar mijn brandstofpomp werkt weer. Hij zat helemaal vast door het lange stil staan. Beetje wd40 heeft wonderen gedaan.

Alleen volgende probleem doet zich voor. Mijn gehele linker cilinder blijft vol benzine staan..... Iemand een idee hoe dat kan?
 
Soms zit het mee maar mijn brandstofpomp werkt weer. Hij zat helemaal vast door het lange stil staan. Beetje wd40 heeft wonderen gedaan.

Alleen volgende probleem doet zich voor. Mijn gehele linker cilinder blijft vol benzine staan..... Iemand een idee hoe dat kan?
Vlotter sluit niet goed af.

Dikke kans dat je carbs aan de binnenkant vervuild zijn.

Iig niet starten met die benzine er in.
Check ook je olie, dikke kans kans dat daar ook benzine in zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan