GSX-R750-04 trillingen 10000rpm?

Bupper

MF'er
11 mrt 2004
176
0
Leeuwarden
Gedurende de rit van afgelopen zaterdag, ging ik mij steeds meer ergeren aan een trilling vanaf 9500 tot 11000rpm. In het begin niet zo hevig, maar het werd naar mijn gevoel steeds heviger.
Even in z'n 2 of 3 precies 10000rpm rijden en ja hoor hij begon enorm te trillen, daarbij hoor je een metaalschraap geluid. :(
Vandaag rit laten maken door monteur, deze vond het ook niet normaal!
Hele motor loopt rond de 10000rpm te fibreren.

12juni gaan ze het een en ander controleren. Het schijnt dat van de vorige 750 wel eens nokken van de koppeling af braken en dan hetzelfde beeld gaven!

Ben ik weer eens de enige of zijn er meer die er last van hebben.
(heb ik hem net lekker ingereden (2300km) krijg je dit gekloot en dat terwijl ik ook nog eens bijna vakantie heb :( )
;( ;( ;(

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het exemplarisch is, ik heb er namelijk geen last van. Maar het blijft klote.....

FF alles natrekken met een torque sleutel...
Waar komt dat schraapgeluid vandaan??(motorblok?)

Succes

Heb jij weer, zo'n maandagochtend/vrijdagmiddag modelletje.
Da's gewoon kut met grote K. Maar ik neem aan dat het gewoon fabrieksgarantie is?
Je krijgt toch wel een ruilmotor he?

Sterkte.

Owkee, slecht gelezen. Het is normaal dat gixxers trillen maar dit is er precies nogal over. Keep us in touch.

En honda kopen? Er is in het buitenland weer een terugroepactie van een of ander sportief hondamodel. Ieder huisje zijn kruisje.

Laatst bewerkt:
Niet lachen..................
Mechanisch geluid is het resoneren van het koppelinghendel bij bewuste toerental.
Niet normaal dat,dat zo'n kolere herrie geeft! :Z

Vandaag shimring van 0,5 mm gemonteerd: Geluid weg! :)

Gixxers 750K4 hoe ver hebben jullie de stelring v/d koppeling uit gedraaid? (ik 7mm)
Koppel je dan met twee vingers die je tegen pink en ringvinger aan trekt of met meer?

Terug
Bovenaan Onderaan