GSX-R750 2004

suzuki gsx-R750 welke kleur het mooiste

  • blauw/wit

    Stemmen: 10 40,0%
  • geel/zwart

    Stemmen: 12 48,0%
  • zwart/grijs

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
hoe is het JP. kan je mij even je mail adres sturen nieuwe setup voor PC gemaakt en geen foutlook adressen meer........
 
meer MEER MEEEEEEER!!!

Meer 600?
Niet 750...

full
 
Ja, dat lijkt me een goed idee. Wat denk je van Noordwijk, Forepark, Rotterdam, Delft of zo?! :)

Dat hebben we ook weer achter de rug :] . Wat een fantastische stuurfiets zeg :} Ongelooflijk hoe makkelijk dat de bocht invalt. Ik dacht dat mijn Blade makkelijk stuurde maar dit, echt helemaal top. Oh enne, als ie ingereden is wil ik nog een
keer een stukkie })
 
de gsx-R750 komen zo langzamer hand binnen.
bij een paar suzuki-dealers zijn er al een paar tezien
 
de gsx-R750 komen zo langzamer hand binnen.
bij een paar suzuki-dealers zijn er al een paar tezien

Waar heb jij die wijsheid vandaan??
waar staan ze dan??? welke dealer(s)???
want ik ken er maar 1 die hem heeft en dat is goedhartmotoren en dat is een demo!!!
en volgends mijn dealer komt die gewoon nog steeds in maart.
 
Ik hoorde zeer recentelijk ook uit niet zo betrouwbare bronnen dat ze binnen aan het druppelen waren...ik heb er nog geen live mogen bewonderen maar....
zo gauw als er eentje in de buurt te zien is zal ik me aan de ketting moeten leggen denk ik voordat ik iets drastisch ga doen ;)
 
Ben wel heel benieuwd of dit allemaal waarheid is. Bij Groenewold in Delft stond er een 750 die ook ingevolgen was. Volgens hun zou de boot met 750's gewoon in maart aan komen varen...

Ik wacht rustig :X :X :X af
 
Laatst bewerkt:
er is er ook een bij de valkenier binnen gekomen van de week heb ze dinsdag gebelt
 
Zie www.motorcyclenews.com/news/detail?sectionID=212131&documentID=193049

GSX-R750: Our first impressions - 23 Feb 2004

Suzuki’s GSX-R750 could be the perfect sports compromise – it handles as sweetly as the firm’s 600 yet offers huge bhp for performance that won’t see it lagging too far behind a GSX-R1000 on the road.

MCN’s Trevor Franklin rode it for the first time at the weekend in Japan. His full world first test report will appear in MCN on Wednesday this week.

But in the meantime his first impressions include: " On a trackday it’s a fair bet that the GSX-R750 would stick its new slant-nosed fairing out in front of the GSX-R1000. "

With a claimed at-the-crank bhp figure of over 140bhp, Franklin estimates a real rear-wheel bhp figure of 123bhp and says that comes with shedloads of bottom end drive.

And when it’s on song, he says: " The airbox growl sounds like a dog with its bone taken away. "

And of giving the bike a hard time on the track, Franklin says: " Despite unloading and loading the suspension again and again, while changing direction, the 750 ploughed a perfect, wobble-free line. "

B| Ben het wachten nu echt zat.
 
kheb al 2 test gelzen van de nieuwer gixxer 600 en ze zeggen dat je best meteen de stuurdemper eraf haalt,zou het bij de 750 ook het geval zijn heb nog geen test gezien,enkel kleintje in een engels motorblad maar er stond niets in over de stuurdemper.ze spreken trouwens vol lof over de nieuwe Gixxer's :9~
het word ook tijd dat ze hem leveren zenne :]
 
kheb al 2 test gelzen van de nieuwer gixxer 600 en ze zeggen dat je best meteen de stuurdemper eraf haalt,zou het bij de 750 ook het geval zijn heb nog geen test gezien,enkel kleintje in een engels motorblad maar er stond niets in over de stuurdemper.ze spreken trouwens vol lof over de nieuwe Gixxer's :9~
het word ook tijd dat ze hem leveren zenne :]

Heb wel al wat testen op internet gevonden. Deze bijvoorbeeld:

Suzuki effettua i test dinamici dei suoi modelli nel complesso del circuito di Ryuyo, a pochi chilometri dal quartier generale di Hamamatsu. E' qui che nel 1985 venne presentata la prima GSX-R 750, ed è qui che Suzuki ha voluto presentare l'ultima evoluzione di questo fortunato progetto.
Sui 6,5 km di questo nastro di asfalto hanno mosso i primi passi tutte le Suzuki nate dal 1964 ad oggi. Un rettilineo lunghissimo da limitatore in tutte le marce, un curvone da 200 km/h, un tornantino e poi una serie di "esse" veloci da terza. Occorre massima attenzione perché le velocità sono elevate e gli spazi di fuga risicati.

Il rinnovamento della GSX-R 750 segue quello della 1000 e della più recente 600. Non è così semplice distinguerle perché esteticamente sono davvero molto simili ed anche dal punto di vista tecnico le analogie sono tantissime.
Il motore ha nuove valvole in titanio molto leggere, pistoni dal mantello ridottissimo, camere di combustione dal rapporto di compressione aumentato a 12,3:1 ed alberi a camme cavi alleggeriti. In pratica gli stessi interventi adottati sulla 600, dalla quale la 750 differisce sostanzialmente per misure di alesaggio e corsa (72x46mm) e diametro dei corpi farfallati (da 42 mm). Lo conferma anche la dotazione ciclistica: forcella a steli rovesciati da 43 mm, forcellone con capriata di rinforzo, impianto frenante con doppio disco da 300 mm e pinze a 4 pistoncini ad attacco radiale con pompa anch'essa radiale.
[......]

Nou, ik lees niets over een stuurdemper hierboven..... }) Gelukkig zeggen foto's meer dan twee alinea's met tekst..:

02.jpg


21.jpg


08.jpg
 
heb vorige week met zowel de nimag als met hoegee contact gehad ....

levering van de 750's is pas midden maart ... zelfs mijne voor de race komt niet eerder '(

eerste 750's stonden idd al bij de tuners etc. die waren ingevlogen .... dat was mij iets te gek $$$$



over de stuurdemper ....... die ga je echt wel nodig hebben hoor ... op mn 600 heb ik hem al nodig
 
een testje van Superbike:

New Suzuki in 'wazzing' shock !

Suzuki GSX-R750 launch scoop, world exclusive, blah, blah
Big Al is currently battling with the food, the lingo and the lack of a mobile phone in Japan. On the good side, he's just spent the day wazzing round Suzuki's Ryuyo Proving Ground on the new 2004 GSX-R750. In between gagging on raw fish he managed to send this short report.

Ryuyo is a pretty intense track: it really is a proving ground, not a race circuit, so there's a 2km straight and a wide selection of good constant radius corners. It's where Suzuki launched the first GSX-R750 in 1985, and the firm has gone back to the bike's Hamamatsu roots for this fifth generation version.

The first session was all about finding your way round, and the new bike makes that pretty easy. The 750 combines the revvy nature of the firm's 600, with a stonking wodge of extra midrange: not quite up to 1,000cc class standards, but pretty good all the same. Like Kawasaki's ZX-636R, the 750 has an extra string in its bow, ideal for pulling you out of a corner in too high a gear, or for lifting the front wheel back up again in a third gear wheelie.

The rest of the bike is pretty good too. The brakes are super, although Ryuyo doesn't have any real hard braking zones - the straights flow into fast bends. The suspension is compliant as standard, but the high speeds at Ryuyo meant there was a touch more movement than I fancied. A little bit of extra damping adjustment seemed to help matters though, adding tautness to a fine chassis. The tyres are Bridgestone's BT-014 - also on the new Honda Fireblade - and they performed admirably, even when Kevin Schwantz led a team of Suzuki championship winners round the track, including TT ace Adrian Archibald and British Superstock front runner Andy Tinsley.

We've got another day on track tomorrow, and we'll hope to get even more out of the bike. As it is though, the new GSX-R750 looks like a real smart choice if you want more than a 600, but aren't sure of the extra grunt and power of a full-on litre superbike. And on the track, the new 750 could be the real connoisseur's choice. For road use, it's comfy, grunty and the mirrors are even pretty good. :)

We'll have a full report in the May issue of the magazine, out at the end of March.
 
Terug
Bovenaan Onderaan