GSX-RW 750 '97???

$tranger

MF veteraan
14 mrt 2002
1.079
0
Amsterdam
Ben op zoek naar een leuk motortje voor naked/sf ombouw. Nu ben ik vandaag wezen kijken bij een (schuif)schade GSX-RW 750. Het bouwjaar zou '97 zijn, maar bij mijn weten kwam in '96 de SRAD al. Wat kan 't zijn? Overjarig, grijze import?

De motor is overigens eng goedkoop, vraagprijs 3 ruggen. Okay, de kleur is bout, maar als 't echt een '97'er is, vind ik het een laag bedrag.

Waarschijnlijk een overjarige, ze staan wel vaker te koop uit `97.

Maar ja, het kan ook een nieuw kenteken zijn, maar dat lijkt me sterk, en voor dat geld koop je niet eens een 91-er

Hier idd een foto van het apparaat. Ook de schade is hier wel duidelijk te zien.

full

Leuk is ook dat in de advertentie werd gemeld dat de motor "zonder reparaties de weg op kan". Nou heb ik dus een proefritje gemaakt en ik moet zeggen dat het verdomde lastig rijd met een half afgebroken schakelpedaaltje |(

Hij rijdt voor de rest goed.

Blijf het een vaag verhaal vinden.

Maar de motor ziet er voor de rest wel leuk uit voor die prijs.

Volgens mij geheugen :D is dit een GSX-R 750 WS uit 1995, zou ook de 1994 kunnen zijn, maar volgens mij had die een blauwe upsidedown.

een 97 is het in ieder geval niet en gezien de schade en het liegen over rijklaar + de datum zou ik hem nooit kopen voor 3000

p.s.

De motor hierboven heeft wel een 92/93 achterbrug, zeker weten dat het een 95 is?

Het gekke bij suzuki is dat er een aantal overjarige modellen als nieuwere modellen zijn verkocht :S

Laatst bewerkt:
Nog vergeten te vermelden dat de motor 71.000 km heeft gelopen. Hij is wel goed onderhouden volgens de eigenaar. Standaard periodiek onderhoud, bla bla bla, bij de dealer.

Stond er best een beetje van te kijken, maar goed, als een motor goed onderhouden en warm gereden is zou ie het kunnen overleven. Maar goed, heb niet echt supersport ervaring, dus kan niet echt oordelen over hoe de motor liep. Zag er verder allemaal niet lekkend of verbruikend uit.

zoveel km en dan zo'n prijs met schade, nee dank u. 1000 eraf misschien. Maar 3000 is echt teveel. Je kan voor 3000 dezelfde fiets kopen zonder schade en minder kilometers als je even doorzoek

he-le-maal correct

dit is de mijnes:
(Afbeelding)
geheel zonder schade en uit 24-03-1995

@Mechanical Animal: Sorry, ik heb geen leuke reactie voor je:
Terecht werd hierboven al aan je bouwjaar getwijfeld. Ik kan géén extra motorsteunen (onder de tank, aan de cilinderkop, vanaf '95) terugvinden op je foto. Dat maakt 'm hooguit een '94-er.
Maar... zowel model '94 als '95 heeft een dubbele achterbrug. De enkele zoals bij jou is van model '92-'93.
Hoewel je kuip en tank wèl model '95 zijn, zijn je zijkappen dat iig niet ('95 heeft in deze kleurstelling een paars-naar-oranje) afgebiesd matzwart vlak ter hoogte van de duo-buddy).
Bovendien is de kleur van je velgen iig niet origineel bij deze kleurstelling, maar is afkomstig van (ik meen !!!) de zwart/zilveren kleurstelling van model '92-'93, of anders van een blauw/witte uitvoering.

Ik zou bij de importeur a.d.h.v. je chassisnr eens navraag doen uit welk bouwjaar je frame nu werkelijk is. Ik hoop niet dat ie aan je verkocht is als een '95-er, want dan lijkt 't er sterk op dat je daarmee bent genaai :X .

B|

De Gixxer van Stranger is een volbloed '95-er. Mooie referentie om de verschillen (incl. motorsteunen) te kunnen ontdekken.

BTW: ik heb exact dezelfde :) , maar dan zonder schuifschade.
Nock, nock... :X

Laatst bewerkt:
he-le-maal correct

dit is de mijnes:
(Afbeelding)
geheel zonder schade en uit 24-03-1995

@Mechanical Animal: Sorry, ik heb geen leuke reactie voor je:
Terecht werd hierboven al aan je bouwjaar getwijfeld. Ik kan géén extra motorsteunen (onder de tank, aan de cilinderkop, vanaf '95) terugvinden op je foto. Dat maakt 'm hooguit een '94-er.
Maar... zowel model '94 als '95 heeft een dubbele achterbrug. De enkele zoals bij jou is van model '92-'93.
Hoewel je kuip en tank wèl model '95 zijn, zijn je zijkappen dat iig niet: een '95-er heeft een (in deze kleurstelling paars-naar-oranje) afgebiesd matzwart vlak met daarin de kreet gsxR, waarvan de R precies hetzelfde moet zijn als op de kuip, nl 100% geel van kleur). Da's bij jou niet het geval.
Bovendien is de kleur van je velgen niet origineel bij deze kleurstelling, maar is afkomstig van (naar ik meen !!!) de zwart/zilveren kleurstelling van model '92-'93, of anders van een blauw/witte uitvoering.

Ik zou bij de importeur a.d.h.v. je chassisnr eens navraag doen uit welk bouwjaar je frame nu werkelijk is. Ik hoop niet dat ie aan je verkocht is als een '95-er, want dan lijkt 't er sterk op dat je daarmee bent genaai :X .

B|

De Gixxer van Stranger is een volbloed '95-er. Mooie referentie om de verschillen (incl. motorsteunen) te kunnen ontdekken.

BTW: ik heb exact dezelfde :) , maar dan zonder schuifschade.
Nock, nock... :X

idd, geen motorsteunen, andere achterbrug, en die 6-zuigertangen zijn er ook later opgezet volgens mij, maar dat is dan wel weer lekker. Ik zou hem lekker laten staan, en anders voor dat geld in duitsland gaan kijken.

Ik zou hem ook lekker laten staan. Zoals al eerder gezegd, voor 3000
euro hebbie een schade vrije motor die ook nog eens orgineel is. Moet
je wel ff zoeken.

Ik zou zeggen: heb nog heel even geduld en zoek nog even door. Op een
dag kom je jouw motor tegen, die op jouw heeft staan wachten O-)

Ik zou hem ook lekker laten staan. Zoals al eerder gezegd, voor 3000
euro hebbie een schade vrije motor die ook nog eens orgineel is. Moet
je wel ff zoeken.

Ik zou zeggen: heb nog heel even geduld en zoek nog even door. Op een
dag kom je jouw motor tegen, die op jouw heeft staan wachten O-)

Whooops, hier worden twee bikes door elkaar gehaald!!!

MechanicalAnimal's fiets bestaat uit meerdere bouwjaren.
Stanger's fiets moet 3000 euries kosten, is een echte '95-er en is helemaal origineel
...op de schuifschade na, dan... :+ .

Maar het kan best zijn dat deze '95-er Gixxer pas in '97 op kenteken is gezet. Zo stond ik destijds voor een gloednieuwe ZX6R :9~ van twee jaar oud. Nog zonder kenteken, 00018 km's, geen vlieg in de radiateur. Als ik 'm had gekocht zou ie uiteraard op kenteken worden gezet en zou ook pas vanaf dat moment de fabrieksgarantie van twee jaar ingaan.

Terug
Bovenaan Onderaan