GSX1100 carburateur probleem

Lucass

Die hard MF'er
26 feb 2009
414
181
Eindhoven
-OPGELOST-

Goedemorgen dames en heren,

Na wat onderhoud en klusjes aan mijn GSX1100F besloot ik eens naar de gasschuiven van de 4 Mikuni's te kijken.
Daar vond ik het volgende bij de 2e van rechts:


Nu heb ik het membraan eruit gehaald en heel goed bekeken maar kon daar niets aan zien. Geen gaten, scheuren of uitdroging te vinden. Het rubber was ook mooi soepel. Netjes teruggemonteerd maar heeft geen verschil gemaakt.

Wat denken jullie?

Gr. Lucas
 
Laatst bewerkt:
Motor loopt weer als een zonnetje! Een bescheiden laagje siliconenpakking aangebracht rondom de kraag van het membraan waar het gemonteerd zit aan de gasschuif. Het heeft een paar dagen de tijd gehad om te drogen. Gasnaald clipje en schoteltje ook gemonteerd en warempel de gasschuif zakte langzaam naar beneden zoals het hoort!

Tijdens de testrit merkte ik direct een duidelijke toename in vermogen. De motor had eerder ook last van trillingen, die zijn nu ook weg. Hij liep in eerste instantie op 3,5 cilinder, dat bleek de oorzaak van de trilling.

Bedankt voor de hulp iedereen.
 
  • Leuk
Waarderingen: AWH
Afgelopen dagen met het membraan bezig geweest. Alles opnieuw geinspecteerd, schoongemaakt, ontvet en lichtjes ingesmeerd met siliconen pakking. 2 dagen laten drogen en de gasschuif toen weer getest. Op dit moment is er absoluut geen lekkage langs het dekseltje.
Er is echter niks veranderd in de snelheid waarin de gasschuif naar beneden valt.

Nu zou je denken nou dan vervang je toch gewoon het membraan? Ja dat klopt, maar die komen alleen compleet met gasschuif en al. Daarom wil ik eerste Do-it-yourself oplossingen uitputten voordat ik iets ga kopen en vervangen.
Maar hier had je het gedaan maar werkte het niet?
 
Maar hier had je het gedaan maar werkte het niet?
Wat ik in eerste instantie gedaan had was een dun laagje siliconenpakking rondom de buitenste lip gesmeerd (nr 1 in onderstaande afbeelding). Dus die lip die geklemd zit tussen het huis en het dekseltje bovenop. Die willen schijnbaar daar wel eens lekken.

Dat hielp niets dus ging ik verder zoeken. Toen ontdekte ik dat het membraan vrij losjes aan de gasschuif zat terwijl dat gewoon stevig vastgeklemd moet zitten. Dus heb ik het membraan rondom de binnenste kraag (nr 2 afbeelding) wat ingesmeerd met siliconen en dat goed laten drogen. Daarna teruggemonteerd en toen was het goed.

membraan.jpg
 
Wat ik in eerste instantie gedaan had was een dun laagje siliconenpakking rondom de buitenste lip gesmeerd (nr 1 in onderstaande afbeelding). Dus die lip die geklemd zit tussen het huis en het dekseltje bovenop. Die willen schijnbaar daar wel eens lekken.

Dat hielp niets dus ging ik verder zoeken. Toen ontdekte ik dat het membraan vrij losjes aan de gasschuif zat terwijl dat gewoon stevig vastgeklemd moet zitten. Dus heb ik het membraan rondom de binnenste kraag (nr 2 afbeelding) wat ingesmeerd met siliconen en dat goed laten drogen. Daarna teruggemonteerd en toen was het goed.

Bekijk bijlage 1679248
Kleine toelichting. Ik heb dus eerst het membraan van de gasschuif verwijderd (wat dus veelste gemakkelijk ging). Alles goed schoongemaakt en ontvet. Daarna het membraan teruggeplaatst op de gasschuif (wat uiteraard ook heel gemakkelijk ging). Vervolgens heb ik de siliconenpakking aangebracht aan beide zijden.
 
Wat ik in eerste instantie gedaan had was een dun laagje siliconenpakking rondom de buitenste lip gesmeerd (nr 1 in onderstaande afbeelding). Dus die lip die geklemd zit tussen het huis en het dekseltje bovenop. Die willen schijnbaar daar wel eens lekken.

Dat hielp niets dus ging ik verder zoeken. Toen ontdekte ik dat het membraan vrij losjes aan de gasschuif zat terwijl dat gewoon stevig vastgeklemd moet zitten. Dus heb ik het membraan rondom de binnenste kraag (nr 2 afbeelding) wat ingesmeerd met siliconen en dat goed laten drogen. Daarna teruggemonteerd en toen was het goed.

Bekijk bijlage 1679248
Aha dus nu heb je gedaan wat ik toen bedoelde, vond het al zo raar dat het niets uitmaakte. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan