GSX1100 upgrade project

sjorrit

MF veteraan
23 sep 2005
7.622
541
Groningen
Hoi zal hier ook maar even mijn project posten, is nog maar net van start gegaan en zal volgende maand ook nog niet af zijn.

Ik ben wel gecharmeerd van de oldskool fighters die het liefst ook nog een beetje kunnen sturen, het rijwielgedeelte spreekt dus een belangrijke rol.

Het begon natuurlijk met een GSX1100 (ET)

1100ET.jpg


Die vrijsnel gedemonteerd werd

25062011263.jpg


25062011273.jpg


29062011274.jpg


Mijn vader had nog een sportster kontje in de schuur liggen maar ik weet niet of dat wel zo'n succes is

29062011277.jpg


Wel komt er een GS1000 tank op, deze is wat ronder waardoor de fiets wat eleganter lijkt.

02072011296.jpg


02072011298.jpg


Aangezien het rijwielgedeelte vooral geupgrade wordt was ik eigenlijk opzoek naar een GSXR1000 voorvork met radiale remklauwen. Boonstra motoren had een aantal staan maar zaten toch nog aardig wat krassen op helaas, ik ben een pietje precies en ik weet van mijzelf dat ik mij daar aan zou gaan ergeren. Ik had bijna een GSXR-750 voorvork meegenomen die geen krassen had maar hier vroegen ze nog een behoorlijk bedrag voor. En er moest natuurlijk ook een andere kroonplaat op (zijn ook niet goedkoop).

Maar na een avondje ebay het volgende gekocht:

02072011294.jpg


02072011295.jpg


Ik ben nog niet echt ver gevorderd aangezien mijn vader al een poos niet meer in de schuur is bezig geweest en het meer als opslag had gebruikt. Daardoor ben ik ook twee volle middagen bezig geweest om de boel een beetje gangbaar te maken.

02072011301.jpg


02072011304.jpg


Vorige week kwam ik tijdens een uurtje marktplaatsen dit voorwerp tegen en met de gedachte een volle portemenee zit ook zo scheef toch maar gekocht en opgehaald :X

01072011289.jpg



Momenteel zijn er nog velgen onderweg en zodra ik alles bij elkaar heb en het frame kaal heb breng ik het zootje naar meneer Jerryt in Friesland en mag het daar een tijdje logeren. Het is mijn eerste project en alles zal waarschijnlijk met veel trail en error gaan maar ik ga er zeker wat moois van maken :Y
 
A: zo'n kuippie heb ik nog liggen ----- aftermarket , zwart met zwart ruitje waar 'n klein hoekje af is maar dat heb ik er nog wel bij. :Y
B: OST member Henk???

C: groet , Fred. 8-)
 
A: zo'n kuippie heb ik nog liggen ----- aftermarket , zwart met zwart ruitje waar 'n klein hoekje af is maar dat heb ik er nog wel bij. :Y
B: OST member Henk???

C: groet , Fred. 8-)

A. Ga er geen stuurkuipje opzetten helaas
B. ? ehhm nee ben ik niet :)

C. groetjes terug!
 
Na een avondje stappen met een flinke kater als gevolg maar ik had met mijn pa afgesproken dat we het blok er samen even zouden uit tillen dus ik sta daar om 11uur op de stoep en pa is natuurlijk weg :/ Toch maar zelf alvast bezig gegaan.

Carbs en luchtfilter huis eraf, snap niet hoe ze dat er ooit tussen het frame hebben gekregen.

03072011307.jpg


Ondertussen nog geen pa dus dan zelf maar proberen. En het resultaat van een paar keer goed vloeken.

03072011312.jpg


En nog niet uit over wat voor kontje ik zal gebruiken dus hier ga ik nog goed over slapen

03072011316.jpg


03072011323.jpg


03072011326.jpg


Net toen ik weg wou gaan kwam pa thuis dus kon die zich nog even nuttig maken :')

03072011328.jpg
 
Klompen, toffff!! :+

Enne, had ff gesmst ofzo, slopen ben ik altijd voor in op een druilerige zondagmiddag.. ;)
 
Laatst bewerkt:
hé die heb ik hier in de schuur staan *D

[http://i160.photobucket.com/albums/t178/pilatusF1/GS1000S/GS1000S006.jpg (afbeelding)]

de replica dan ;)

Heel mooi! :}

Ben trouwens nog opzoek naar een GS kontje(liefst met achterlicht)! dus als iemand één weet of zelf heeft liggen laat het even weten.

SuzukiGSX1100metGS1000tank.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als je het blok weer wil monteren,blok op z'n kant en te frame er overheen laten zakken.
Wel even opletten vanaf welke kant het blok er in moet.
 
inframes.jpg


Hier nog een foto voor inspiratie.
Je zou van een GS1000 kontje de reflectors er uit kunnen halen en vlak maken, heb ik ook gedaan.

Tip voorr het uitbouwen van je blok, en later er weer inhangen zonder beschadigingen; zorg dat je hele frame kaal is, blok op zn zij, en dan haal je het frame er zo om weg.

Inbouwen natuurlijk net anders om...
 
Als je dat serieus van plan bent dan zou ik het direkt er op bouwen voor alles gespoten is!
Je komt geheid dingen tegen wat je dan graag eerder had willen doen, zo als ergens meer ruimte maken of beugeltjes.

Wat voor blok is het eigenlijk wat je er in gehangen hebt?
 
Als je dat serieus van plan bent dan zou ik het direkt er op bouwen voor alles gespoten is!
Je komt geheid dingen tegen wat je dan graag eerder had willen doen, zo als ergens meer ruimte maken of beugeltjes.

Wat voor blok is het eigenlijk wat je er in gehangen hebt?

Ja sowieso ga ik niks spuiten/kleur geven voordat ik zeker weet dat het blok goed loopt door alles "droog" op te bouwen. Ook om te kijken of alles past en of er beugels/ophangpunten gemaakt moeten worden.

Turbo ligt eraan hoe alles uitkomt, ben ik "optijd" klaar met alles en winter is nog niet voorbij dat kan ik er wel aan beginnen. In het voorjaar moet ie rijdend zijn zodat ik met mijn meisje kan rijden :Y


Blok is van een GSX1100 EFE.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan