Ik heb alle vloeistoffen vervangen (incl. de DOT4 vervangen voor DOT5.1),
Bij de automaterialenzaak kost een liter dot 4 of 5.1 ongeveer een tientje.het luchtfilter is er niet af nee, en DOT 4 en 5.1 zijn uitermate goed te mixen, je kunt DOT 4 zelfs bijvullen met 5.1.
Ik denk dat je het verward met DOT 5 welke synthetisch is en niet gemengd mag worden met andere DOT varianten.
En de reden is dat DOT5.1 minder vocht aantrekt en daardoor bij bijna alle fabrikanten een langere levensduur heeft, dus minder intervallen ;-)
En de prijs vond ik nog meevallen, ik heb een liter verpakking voor 19,95 gehaald bij de technische centrale
DOT 4 en 5.1 zijn uitermate goed te mixen, je kunt DOT 4 zelfs bijvullen met 5.1.
Ik denk dat je het verward met DOT 5 welke synthetisch is en niet gemengd mag worden met andere DOT varianten.
En dan heb je nog vaianten dot4 welke met zowel droog als nat kookpunt boven de specificaties uitkomen van een goedkope dot 5.1Bij de automaterialenzaak kost een liter dot 4 of 5.1 ongeveer een tientje.
Dot 5 is obv siliconen, de andere obv glycol. Die mengen idd niet, gaat zelfs schiften en troep en zo.
Of 5.1 minder hygroscopisch is, is maar de vraag. Het is, gemiddeld gezien, wel een verbetering na dot 4. Noot: voor gewoon straatgebruik voldoet een goede dot 4 prima. Aangezien een goede dot 5.1 nagenoeg hetzelfde kost.....
Ok dan. Luchtfilter zit er op. Het klinkt namelijk als lucht te veel of brandstof te kort.
Heb je niet wat vervuiling in de carbs? Stationair sproeier? Heb je aan de mengselschroeven gezeten?
Ik heb nergens aan gedraaid behalve de stationair iets omhoog
https/www.cmsnl.com/suzuki-gsx1100f-1989-k-e01-e02-e04-e15-16-17-18-21-22-24-25-34-39-53_model13747/partslist/FIG-12.html#results
als je niet aan nr 56 hebt gedraaid, kan je de carbu's onmogelijk volledig en grondig gekuisd hebben.
Hallo Mensen,
Kan iemand mij een beetje op weg helpen met een ploffende motor?
Ik heb een winter projectje welke reeds bijna klaar is. (ik doe nagenoeg alles zelf)
Uit een schuur heb ik een GSX1100F gekocht welke vele jaren heeft stilgestaan.
Ik heb alle vloeistoffen vervangen (incl. de DOT4 vervangen voor DOT5.1), blokken vervangen, olie en luchtfilter zijn nieuw en de bougies zijn nieuw.
Ik heb hem compleet uit elkaar getrokken, kleppen gesteld en carbs gereinigd (alleen nog niet ultrasoon).
Met de carb-spray zag ik voor het kleppen stellen al dat de derde cilinder een backfire geeft, flinke steekvlammen kwamen naar buiten waar normaal het luchtfilter zit.
Na het afstellen alles weer in elkaar gezet en probleemloos starten (geen backfire meer), maar nu komt het.
Hij ploft ongelofelijk veel als de choke uit staat, en als die ook maar een klein stukje ingetrokken wordt is mijn probleem verholpen en spint ie als een blije naaimachine.
De carbs lopen keurig synchroon en ook de gasnaalden blijven niet hangen (bekend probleem bij deze modellen).
Nu heb ik wel een stationair afstelling gevonden maar nergens een schroef om het mengsel bij te stellen. Mijn gedachte is dat ie minder zuurstof moet hebben of meer brandstof maar waar doe ik dat?
Ik krijg het nergens gevonden nml. waar dat kan.
Ook kan ik met de choke een klein stukje in gewoon de motor naar 13000 toeren krijgen.
Graag jullie gedachtes svp
Bij voorbaat dank
Water veroorzaakt niet deze specifieke klacht.Staat of stond de motor buiten...?
Dan evt vocht in de carburateur(s)
Als t goed is kan je je carb laten leeglopen en met fles versche benzine erin laten lopen....
Suk7
Water veroorzaakt niet deze specifieke klacht.
Het stationairsysteem vd carb werkt niet goed. Sproeier verstopt of luchtmengselschroef niet goed.
Of valse lucht.
De dingen die jij hier beschrijft, wijken af van wat ts beschrijft. Op het ploffen na dan.hmm..
ik heb ooit een R75 gehad, die knalde en plofte bij t leven..
bakje vd carburateurs eraf, legen en reed weer (even) zonder problemen..
maar deze stond vaak in de regen of iig buiten..
rudi ottenhof vertelde mij hierover.. ergo..
condens kan hetzelfde probleem geven..
Zo te lezen heb je nog niet echt op de motor gereden?
Ik vraag me af of de motor belast ook in de hogere toeren wil?
Vanaf nu geloof ik je niet meer.Zojuist 35 km gereden, op bedrijfstemperatuur doet ie het iets minder maar nogsteeds regelmatig.
Goed in de toeren blijft hij gewoon zijn vermogen houden, zojuist in ongeveer 3,5 seconden naar de 200 Km/H te gesjeest en dat gaat probleemloos.
Als hij warm is wil hij voor het stoplicht af en toe uitvallen, dat lukt hem net niet maar krijgt wel regelmatig een dipje.
Ik heb er voor vertrek ook een fles carbreiniger door de brandstof gedaan, kijken of dat nog verschil maakt binnenkort.
Ik verwacht binnenkort mijn handvatverwarming en de schakelindicator, dan pas trek ik hem opnieuw uit elkaar of ik iets gevonden krijg anders blijf ik hem op en afbouwen.
Denk dat ik de carbs dan ook een ultrasoontje ga geven.
Vanaf nu geloof ik je niet meer.
100km pu in 3,5 is mogelijk, zonder ploffen
hmm..
ik heb ooit een R75 gehad, die knalde en plofte bij t leven..
bakje vd carburateurs eraf, legen en reed weer (even) zonder problemen..
maar deze stond vaak in de regen of iig buiten..
rudi ottenhof vertelde mij hierover.. ergo..
condens kan hetzelfde probleem geven..
Lol, kan best zijn ja.
A) Heb ik er geen stopwatch langs gehad en is de tijd puur een gevoelskwestie
B) kwam ik al rijdend van een rontonde af toen ik het gas opentrok, das ook een wezenlijk verschil hé
Iig heeft ie geen vermogensprobleem (al is dit mijn eerste 1100F, dus kan ook geen vergelijk maken wat ze normaal zouden doen).
Met het iets vochtige wegdek hier al wel een paar keer het achterbandje voelen slippen bij het opentrekken, dus er lijkt mij iig geen probleem met het vermogen.
https/www.cmsnl.com/suzuki-gsx1100f-1989-k-e01-e02-e04-e15-16-17-18-21-22-24-25-34-39-53_model13747/partslist/FIG-12.html#results
als je niet aan nr 56 hebt gedraaid, kan je de carbu's onmogelijk volledig en grondig gekuisd hebben.
Niet om het één en ander maar bij 11000 toeren komt bij de gsx 1100f onherroepelijk de toerenbegrenzer er in. Maar je andere data kloppen al evenmin. Vlgs fabriekspecs 0-100km 3,7 seconden en 0-200km 7,.. seconden.
Onderstaand de afstelgegevens van je carbs.
[afbeelding]
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
grtz,
Cees