gsx1100f rammelen bij gas loslaten

fokke1974

MF'er
22 apr 2014
89
0
vraag en wie kan mij helpen.

afgelopen zondag heb ik tijdens het rijden dat mijn gsx1100f bij het gas loslaten een rammelt geluid hoor.
en dit wordt de laatste tijd steeds erger.
Maar kan het niet vinden
Lijkt wel of er iets los zit.

Bij het optrekken geen last en welke versnelling dan ook.
laat ik het gas los bij elke snelheid hoor ik een metaal achterig rammelt geluid.
duw ik de koppeling in is het weg.
laat ik de motor stationair lopen hoor ik geen getik loopt mooi rond.
Bij volgas optrekken en weer los hoor ik niks.

wie weet wat het zou kunnen zijn en wat ik kan doen
 
Nou dat is het nu, kan het niet echt localiseren
Als ik rij en buk voor over dan hoor ik het meer het rattelend geluid.
meer vanuit het motorblok.
dof geluid net zoals je met je sleutelbos rammelt onder je trui

Ja en heb me zelf al gecontroleerd :-)
 
Laatst bewerkt:
Oplossing: Gas niet meer loslaten. Voila.
:+

Maar serieus, het kan van alles zijn, van een losliggende startmotor tot een hand knikkers in je kuip. Meer info is nodig voor een goede analyse!
 
Localiseren waar het vandaan komt is de eerste stap.
Ik zou om te beginnen de onderkuip eraf halen, dat is maar 8 schoefjes.
En dan gaan rijden op een liefst afgesloten stuk weg waar je even zonder helm kan rijden en dan proberen of je kan vinden waar het vandaan komt. Bij ons in de buurt kon je dat soort truuks altijd op een oude landingsbaan doen maar op een groot parkeerterrein moet het ook lukken.

Of je kunt kijken of je hem ergens op een testbank kunt zetten en dan kijken waar het geluid vandaan komt.

Pas als we weten waar het zit kunnen we het oplossen.
 
Voorste kettingwiel los?

Achter wiel is er wel uit geweest voor een nieuwe band.
en het valt me nu op eigenlijk dat ik een rammel hoor.
Maar dat heb ik altijd als de motor ergens geweest is voor onderhoud.
Maar dan ga ik er op letten. maar het het geluid wordt ook erger.

vandaag maar even een afspraak gemaakt bij de motorgarage.
hij begon ook over de ketting.
vind het wel vreemd, nieuwe band achter wiel in en eruit, ketting gespannen..

zou het niet de kettingspanner kunnen zijn?
Of zou je dan ook de nokkenasketting moeten horen als je stil staat en gas geeft en gas los.
 
Laatst bewerkt:
Voorste kettingwiel los?

Achter wiel is er wel uit geweest voor een nieuwe band.
en het valt me nu op eigenlijk dat ik een rammel hoor.
Maar dat heb ik altijd als de motor ergens geweest is voor onderhoud.
Maar dan ga ik er op letten. maar het het geluid wordt ook erger.

zou het niet de kettingspanner kunnen zijn?
Of zou je dan ook de nokkenasketting moeten horen als je stil staat en gas geeft en gas los.

Het kost weinig moeite om te controleren (het voorste kettingwiel) en kan je een hoop ellende besparen door het op tijd te constateren. Dus waarom zou je het laten?
 
Ja ben er achter wat het zou kunnen zijn.
Het is in ieder geval niet de nokkenas ketting/spanner en niet de voorste tand wiel.
Wat het wel is kan zijn (nog niet zeker) idd de uitlaat, die is nog orgineel en bijna aan zijn einde, en het geluid komt daar ook in die richting vandaan.
en hebben er meer mensen naar gekeken. Blok is gezond
Geen zorgen om te maken. :-)
 
Laatst bewerkt:
Dat bedoel ik, die Barracuda is 600 euro volgens hun site.

Voor 150 euro meer mag je mijn hele gsx1100f (die niet lekker loopt momenteel) hebben inclusief de nieuwe uitlaat met RVS bochten, nieuwe banden, Givi kofferrek met 3 koffers en werkplaatshandboek.

Dan kun je toch beter proberen via e-bay een tweedehands te scoren denk ik.
 
Lijkt mij een hele goede deal
(ik denk dat het makkelijker/sneller en minder werk is om het blok en uitlaat over te bouwen van de donor motor.........ik denk dat de uitlaatspruitstukbouten vast gerot zitten/afbreken en uitgeboord moeten worden dan is een blok over zetten makkelijker)

Maar een 1100 die niet goed loopt?.dat kan nooit veel zijn.......blokken zijn heel erg goed
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij een hele goede deal
(ik denk dat het makkelijker/sneller en minder werk is om het blok en uitlaat over te bouwen van de donor motor.........ik denk dat de uitlaatspruitstukbouten vast gerot zitten/afbreken en uitgeboord moeten worden dan is een blok over zetten makkelijker)

Maar een 1100 die niet goed loopt?.dat kan nooit veel zijn.......blokken zijn heel erg goed
Mits de uitlaat bouten niet afbreken :+
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij een hele goede deal
(ik denk dat het makkelijker/sneller en minder werk is om het blok en uitlaat over te bouwen van de donor motor.........ik denk dat de uitlaatspruitstukbouten vast gerot zitten/afbreken en uitgeboord moeten worden dan is een blok over zetten makkelijker)

Maar een 1100 die niet goed loopt?.dat kan nooit veel zijn.......blokken zijn heel erg goed

Ik denk ook niet dat er veel aan mankeert. Ik denk dat het in de pick up zit. Deze tip,heb ik al van twee mensen gekregen. Maar ik ben het vertrouwen in deze motor een tikje kwijt. Dus ook als ik het opgelost krijg dan wil ik hem toch wegdoen. De uitlaat zit overigens totaal nergens vastgerot. Alles gaat soepel los.
 
Ik denk dat alle bakken van olie gekoelde blokken passen maar schuine vertanding op het krukas en koppelings huis zorgen voor het slechte vrijkomen en schakelen van de bak
(ik hobbel nu rond met een1100 F blok en heb de koppelings mod gedaan (hielp vreemd genoeg) en ik gebruik een koppelingspomp van een R en er is idd mee te leven maar zo goed schakelen als een R blok is het niet en zal het ook niet worden
 
Ik heb ergens gelezen dat door de schuine kant aan de koppelingskorf, de olie die verdrongen wordt bij het sluiten van de platen de koppeling sneller kan verlaten. Ook heb ik eens ergens gelezen dat er ook wel extra gaten in de korf geboord kunnen worden. Dit alles om de olie sneller te kunnen laten toevloeien en afvloeien in en uit de koppeling.

grtz,

Cees
 
Laatst bewerkt:
Bij een GSXR koppeling zit die schuine kant er niet en die ontkoppelen echt veel beter
Het enige dat anders is aan de F koppeling is de schuine vertanding op de buitenkorf
Ik Denk dat het de hele koppeling door de schuine vertanding naar rechts wordt gedrukt en dat er daar door de koppelingsplaten minder ver uitelkaar worden gedrukt tijdens het ontkoppelen
Ook dat de tweede versnelling minder vaak kapot gaan bij Fjes heeft hiermee te maken
(iets anders kan ik niet bedenken)
 
Ik met een gerust hart weer rijden, kijk ik tijdens de lunch naar mijn motor en zie dat mijn remklauw nat is en er druppen op de grond ligt.
Blijkt mijn veerpoot lek te zijn.
een hele fijne motor, maar goed een kleinigheidje, nieuwe keeringen erin en rijden maar weer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan