gsx400e start niet meer (op de normale manier...)

Dolce DGio

MF'er
18 apr 2003
178
0
Grimbergen
Dag allemaal,

Ik zit met een groot probleem! mijn motor weigert te starten sinds gisteren als ik op de startknop druk. Er ontstaat enkel een geluid dat je het best kan omschrijven als een knikker die op een steen valt.

Toen ik thuis vertrok lukte het nog, maar toen ik van bij mijn school wou vertrekken maakte hij het geluid alsof hij niet kon starten door een 'lege batterij' en ineens 'tikte' hij dus. Ik heb hem dan in 2e gezet en mij in gang laten duwen en toen starte hij dus wel)

Toen ik thuis kwam heb ik mijn batterij nagekeken (die was oké) en tevens mijn bougies (die waren ook in orde)

Kan er mij iemand zeggen wat er zou kunnen mis zijn?

alvast bedankt!

de accu is bijna nieuw (5 maand oud ofzo)

bijna nieuw zegt nog niks. Zijn alle cellen nog in orde, heeft het ding misschien kortsluiting, heb je het soortelijk gewicht van het zuur gemeten.

maar weet er iemand waar ik de 'startmotor' kan vinden? iemand sugereerde mij dat het wel eens daaraan zou kunnen liggen..

Ik ken de gsx400 niet, maar vaak ligt de startmotor achter het cilinderblok onder een deksel. Dus onde de carburateurs, daar moet je ook het dikke kabel kunnen vinden, dat vanaf de accu richting de startmotor gaat.

Zijn de kabels aan de accu en het massakabel nu vast?

Startmotor onder kapje (twee schroeven, steeksleutel 7) net onder de carbo's.

Zou graag willen weten of je probleem is opgelost of niet. Heb namelijk hetzelfde probleem. Mijn startmotor is absoluut nog goed. Bougies etc vervangen, accu op de auto aangesloten tijdens starten. Vergeet het maar, geen reactie. Weet zelf helaas niets meer dus ik zou graag jouw bevindingen weten.

Dat heb ik ook met mijn GPZ gehad. Ik ging dan met een volle accu weg (opgeladen met Optimate). Dan start ie nog wel, maar als je dan nog een keer een beroep op de accu doet laat ie t afweten. Schijnbaar kan hij dan maar 1 keer heel even energie leveren en dan is hij meteen helemaal leeg.
Dus dat betekent: een kapotte accu. Ik zou de accu nog wel ff laten nameten in een of andere zaak, die gasten kunnen meteen zien wat er aan de hand is.
Succes... ;)

Terug
Bovenaan Onderaan