GSX600F 1990, 2 onbekende draden

sanscorp

MF veteraan
21 sep 2010
4.708
978
Almere
Ik heb na het in elkaar zetten van de motor 2 draden over, ze lagen bij aanschaf al los.
Het gaat om een GSX600F uit 1990.

Geel/Wit (Y/W):
Deze loopt tussen de 2 stuurschakelaar connectoren. Van links naar rechts.
In de rechter stekker gaat de losse draad aan de ene kant de stekker in en aan de andere kant komt deze er als Oranje/Rood (O/R) uit.

In de manual zie ik O/R als speedsensor en afgebeeld bij de tacho, lightswitch, ignition switch en ignitor (cdi). Vanwege de charcoal can vermoed ik dat dit een import is, geen van de EU modellen heeft een dergelijke can er op zitten. Er zit ook geen aan/uit schakelaar voor de verlichting op.

Y/W zie ik alleen terugkomen in het verlichtingscircuit.
Kan ik er bij deze vanuit gaan dat dit een standaard draadboom is op een motor die de optie niet heeft?


De andere draad is een rode, deze word afgetakt vanuit een relais, ik weet niet welk relais dit is overigens. Geen van de relais in het schema hebben 2 pennen of rode draden.
Omdat het een aftakking is betwijfel ik of deze ooit aangesloten heeft gezeten.

Wie weet er toevallig iets?


Dit is het relais vanaf boven gezien, deze zit tegen de accubak en rechts op de motor:
qIckSPwk_qZLUfRBDlYksWbyvdXWdJplCiZOgXKb9_06Y0iIeIHQp28XqkKjTKOLWYm7Ce-E7-0OcLRGFSTtMwqduNsiABAGZsNjyPWGg7TfYEVBYu06xMmPYiIKP_bqUad61Sla60eV30pVUjD77-i2MFx9OfAgegJVNEYaCvXjE-nk1MoiLQ6zDejyZlqsc7fveHeUbL76iG7V8GwWEFDMbtLOYJmhUu-3OkxS9wBBejETweVafKjqpQeNhaxkK1twt5UJ36Lujx3EMn9RSWogtHakryRWQtJ5MSscVLNPk84tbu77Xp0v40gelCPW0pAX8p8CTWmJHoTxMCS7-_Q_ddUX5l_piGBSYnuIfzQ-TDAreKTjlEw2Thj7wIb5GB0T8WjSLhSHQV38w126BcKt-gaCfEhLd2vWRCUw3Uix2hz4NYAfUkU7TuBCeSNPxexhZTvmc8UuVKlD_uBrNkMvKSSV1i0SxLKx0I4R2cqhdg75fdpA0tt1Gg0NqoihfxYDai6LqFZZZ9n6dxlqpXADOsI4rsiAeCtxd5ujLpEgOd5v1hMKOfKugTC6k_7UnnU_As5Kk6nAcmlTcWy9GFv3N99ZbgixoAXLR3kEBOG98spOEjv1yeOec-NQKkwyXzGCPvED9p6bJj9TJPXHCkypyC0L3T37AfFGW0_QAw=w500-h456-no


Dit is de stekker die er aan zit, 2x rood en in de afbeelding loopt de aftakking naar niets toe rechts in beeld:

cfsv1yD1T3dh6eXjvI_NFfsSkrYp4KwM6ZHHWa7UzNRnfWwpiqnoCIDOKleThDhQnoUB5uj47mxcwXbiX4RYFThcBLM97m_uJQKmiQolmqv8bLoWN_fTtlweUpgb9FYgTLPob9zWZJygSY7vocibm6dtMsNqBu5JKrTahR_Wqb6y6bTrnxZhcIwrCe6JpiBGBze3XIafxu2cO-XeBfjxkftXRm254tCfxDB0Hr_lGVxs-3Agtr5AqRnXMJ5_EOPya-RGl9j7QP8yiqtSTqlHmSaKAyO81XcPTKDwfnl6QECWx7mo9mVqK7tFdbtoJBTW_nIl5hNCJQ7SLSEczBL2OHBcG01NtNIi5ADOpP5VfJXuj9_p9ex7zqAN-HOjbZGpd_5Ke2m-Fmv8O2wiiDNy34uLUlxGb5VIpN2Y0Y7o1vuw4gEXDOvgrYisENpPNcCMFz8J-qrZT6ssOCYozOAiVsom2HGJKu55k5yJkPSIvu2gTwIqxW6sIM87_Oq7vCzujDlwTNS_Pyzndjrz9kay9TJmQXYnaBrmpdrVcQV5_KNsz3wGBetFmChkjDy0wVRG8E2vs0lvQ9clfopF6PMMjKFmHZ8AKtQFH9qWTwlLBFf1F-Mkjf_n2faMN5Meu3lJ2ef0QDVvGVX1jGIZG_0oiJVO1m1eTajJ1WZtt6Y5vQ=w563-h800-no



En het schema:

EA3HkKX0RVW-yN5NhmA67KYdN4kQEt46OKTV2dRgDP5km6UhrxniyfSHmpm19TdWbxqZzCDzYe2HgEuihRVmQsaixr7EnzSsTwau4ZR_AEw-f-XlH-CdWGgIwO3uFjQTlYnXXCMlckODcSKwPaHAn3VCFRPSoFylkEdYocZDsd2-ehjaNdaqaCkfTL5H5E1Ezb3bBbaXVGapkf9_FS6oNteIw2m0txV2KZxgBxsKb0taf29iYTL53aA1I-EJnrXbcUJs1TgjBAtB7Qn1N5U-glu7qBN8PuNTIhZJLZp9RHwpfEIzEsfQvw1DmIH2e_H90uAtjNGh8eWTZGN-5PHl6puvw6QZaY8ALOxDHkrI3r2dQh2SuQ36yAKrj4FTCk7XlWNLhc8O6M1Z8q7jm-cs1eReOzu_uSV2Pk4o554WfOGL7Y7JDnzVBBX616MJRoCIuXlc07y7Di4CSOPt9ZfWOR-RjFo0x62-qSLM4LgnsOlSsZt5aY57X5-7szqdxCu9-fVsBT3nSIHNtkEceA8SMUiwn2WUQF6WTV-gEqIsmx5_uSLYX4w72sVRDpD8wpmbYL_ZrsClcX6NrKoBrCLiy0ISvaiRmdVIXPRmD67eAXYMp6qhClqAYZxoa0QZgppE7S-vkg7sSEMQGLb1YVM258hNYDE-OpOwkf9d32iojQ=w1335-h950-no
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen accu die past.. zelfs niet tijdelijk om te testen :( scooter en 2 motoraccu's zijn allemaal te breed. Accubak er nu uit is geen optie.

Eerder zat de accubak er niet in, maar toen was er geen enkel stukje elektra, anders dan ontsteking, aangesloten om de motor te starten.

Het relais staat voor zover ik zie los van de verlichting, de gele draad zit vooraan, het relais achter. Ik weet echter niet wat deze doet.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen accu die past.. zelfs niet tijdelijk om te testen :( scooter en 2 motoraccu's zijn allemaal te breed. Accubak er nu uit is geen optie.

Eerder zat de accubak er niet in, maar toen was er geen enkel stukje elektra, anders dan ontsteking, aangesloten om de motor te starten.

Het relais staat voor zover ik zie los van de verlichting, de gele draad zit vooraan, het relais achter. Ik weet echter niet wat deze doet.
Accu los er naast + startkabels
 
Bedankt! Wie weet kan er iemand kijken of weten ze het zo.

Startkabels kan ik nog doen maar kon ik zo snel even niet vinden. Heb ergens een starthulp in onderdelen waarvan ik de kabels aan de accu kan schroeven en de klemmen aan de motor kan hangen.

Maar kan morgen ook gewoon ff een passende accu halen ;)
 
Bedankt! Wie weet kan er iemand kijken of weten ze het zo.

Startkabels kan ik nog doen maar kon ik zo snel even niet vinden. Heb ergens een starthulp in onderdelen waarvan ik de kabels aan de accu kan schroeven en de klemmen aan de motor kan hangen.

Maar kan morgen ook gewoon ff een passende accu halen ;)
Lijkt me dat je met een accu er aan in max 10 minuten weet wat de draadjes wel en niet doen. Net als t relais.
 
Tja tenzij je niet thuis bent vanwege een etentje bij de schoonouders en dus niet aan de motor kan zitten ;) de optie die ik wel had was hopen op antwoord hier, wat mij een beter alternatief leek dan alleen maar niks kunnen doen.

Toevallig net een kwartiertje thuis en alles lijkt te werken op 1 knipperlicht na: links werkt prima, rechts blijft zwakjes branden na aanzetten en doet weinig.

Dus dat moet ik even uitpluizen, maar 99% zeker dat dit met de belasting te maken heeft, er horen 4x 21w lampen in te zitten en ik heb die niet liggen met een kleine bajonet. Dus heb er een 5w lampje in gepropt. 1x 5w dus, dat zal wel problemen geven. Even de weerstand berekenen of morgen 4 nieuwe lampjes halen als ze nog verkrijgbaar zijn?!

Op starten na (veel kleine kinderen in de buurt) heb ik alles getest en lijkt het te werken.
 
Laatst bewerkt:
Tja tenzij je niet thuis bent vanwege een etentje bij de schoonouders en dus niet aan de motor kan zitten ;) de optie die ik wel had was hopen op antwoord hier, wat mij een beter alternatief leek dan alleen maar niks kunnen doen.

Toevallig net een kwartiertje thuis en alles lijkt te werken op 1 knipperlicht na: links werkt prima, rechts blijft zwakjes branden na aanzetten en doet weinig.

Dus dat moet ik even uitpluizen.
Op starten na (veel kleine kinderen in de buurt) heb ik alles getest en lijkt het te werken.
Raw kan zijn door slechte of verkeerde lampjes. Of 1 vd 2 stuk.

Te weinig gevraagd vermogen, dan niet knipperen, maar (zwakker) continu branden.
 
Heb de vorige post net aangepast haha. Weet zeker dat het de belasting is ;)

Er zijn in totaal maar 2 knippers aangesloten, links 21w en rechts 5w. Achter is de bekabeling helemaal om zeep geholpen en heb ik meer dan 4 draadjes over. Remlicht en achterlicht is wel aangesloten dus ik heb 2 draden te veel. De werking is in ieder geval vastgesteld :)

Ook is alles nog eens overgespoten, de kleuren van de kabels zijn dus niet meer zichtbaar.. morgen even meten. En nee, ik heb alles netjes verwijderd voor het ontroesten, de brunox behandeling en het spuiten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan