GSX600F 1991 opeens hoog in toeren

2 jun 2017
174
34
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een maand een gsx 600f uit 1991. Volledig origineel. Ik reed elke dag naar rdam ermee zonder problemen. Hij startte wel altijd maar het duurde even tot hij niet uitviel en dus warm genoeg was.

Vandaag heb ik flink opgetrokken in z'n 1 met warme motor en bleven de toeren hangen op 4000 toeren. Motor reageerde wel adequaat op gas geven enzo. Was echter beetje lastig filerijden zo.

Op de vluchtstrook de stationair schroef aangepast en ik moest toch flink draaien eraan. Probleem nu wel opgelost.

Wat is hier egenlijkj gebeurd?
 
Rubbertje wat scheurt kan altijd natuurlijk. Ik heb eenzelfde motorblok en het is altijd dikke pret met die inlaatrubbers in ieder geval.

Kan geen kwaad om eens te kijken naar valse lucht. Spuit, als ie loopt, eens wat remmenreiniger rond tussen de carburateurs en de cilinders. Als ie daarop reageert dan is het feest en kun je de rubbers gaan vervangen.

Doet ie verder raar? Als in langzaam terugzakken in toeren, rommelig stationair, knallen uit de pijp bij gas los, etc?
 
Hij doet verder niet raar. Trekt goed en ook mooi. Niet langzaam terugzakken. Geen knallen niet rommelig stationair . Niks aan de hand, moest alleen dus m'n stationair flink aanpassen na flink optrekken in z'n 1.
 
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een maand een gsx 600f uit 1991. Volledig origineel. Ik reed elke dag naar rdam ermee zonder problemen. Hij startte wel altijd maar het duurde even tot hij niet uitviel en dus warm genoeg was.

Vandaag heb ik flink opgetrokken in z'n 1 met warme motor en bleven de toeren hangen op 4000 toeren. Motor reageerde wel adequaat op gas geven enzo. Was echter beetje lastig filerijden zo.

Op de vluchtstrook de stationair schroef aangepast en ik moest toch flink draaien eraan. Probleem nu wel opgelost.

Wat is hier egenlijkj gebeurd?


Dit vind ik wel een beetje vage info, is meer iets voor de glazen bol.
Hoeveel km is dat van Huppeldepup naar rdam?
 
Het gaat om 30 km. heen en terug dus 60 km per dag. De motor start en rijdt prima, geen knallen geen ellende helemaal niets. Na hard optrekken in z'n 1 bleef de motor in 4000 toeren hangen stationair. Aanpassen stationair schroef gedaan gister en vandaag ook weer geen enkel probleem gehad.
 
De choke doet het nog gewoon als vanouds. Dus die blijft niet hangen.
Ik heb echt geen idee wat er gebeurd is, na het stationair terugstellen werkt de motor gewoon perfect weer.ik heb geen idee hoe de motor bij optrekken uit z'n 1 tot 40-50 daarna stationair (of iig zonder gas te geven ) op 4000 toeren bleef.
 
Terug
Bovenaan Onderaan