Gsx600f 89 niet aan de gang te krijgen

Kokkkie

Rookie
25 nov 2018
5
0
Ik heb een gsx600f uit 1989 gekocht en omgebouwd naar caferacer. Hierbij heb ik eerst bij aanschaf de motor lopend gemaakt door de carburateurs ultrasoon te reinigen. Hierna terug gemonteerd en toen liep de motor goed.

Na de ombouw van het frame en alles eromheen alles terug gemonteerd. Echter bij het starten krijg hem niet meer aan de gang. Ik heb de vacuum nippels op de carbs afgesloten gezien deze normaal naar de benzine kraan lopen.
En op de benzine aansluiting een slang met filter naar een cola les gelegd.
Als ik de colafles met benzine op zijn kop houd om de benzine te laten stromen naar de carbs, loopt er benzine uit het gaatje wat te zien is aan de Luchtfilter zijde. Het leek mij erop dat de vlotters niet goed af sloten. Deze heb ik weer gedemonteerd om te kijken of er vuil of aangekoekte resten in zaten. Dit was niet het geval.

Het lijkt er op dat de motor verzuipt want het stinkt als een malle naar benzine.

Wie heeft er tips hoe ik dit probleem het beste aan kan vliegen? Ook lijkt het me niet ok dat er benzine uit het gaatje loopt aan de Luchtfilter kant....

Alvast bedankt voor het mee denken!
 
Vlotternaaldzitting (nr 42 op de tekening) bevat een o-ring, deze wil ook wel eens niet meer afdichten.

Je kunt het afdichten van de vlotternaald testen door de carburateur op de kop te houden, en proberen lucht te blazen via de benzineaansluiting op de carburateur. Als de vlotternaalden goed afsluiten dan moet dit niet lukken. Als dit niet lukt dan verwacht ik dat nr43 (de o-ring van de vlotternaaldzitting) de hoofdverdachte is.
suzuki-gsx600f-katana-1989-k-usa-e03-carburetor-model-j_big3IMG00908590_c13f.gif
 
Op motoren van die leeftijd vervang ik eigenlijk standaard de vlotternaalden en zittingen.

Kost meestal de wereld niet en het scheelt een paar dagen kloten.
Is dat op dit moment nog niet de schuldige, dan beginnen ze over een paar maand wel 😅
 
Bij mijn CBR600F2 1992 totaal carb revisie kit gekocht bij Tenkate met alles erop en eraan.
Inwendige rubbertjes en O ringetjes waren echt totaal op .
Sproeiers zaten helemaal dicht en pakkingen kon je met je vingers verpulveren.
Overhaul dat ding, stel af, sync en klaar.
 
Heb ondertussen de carb in de ultrasoon gehad, en nieuwe vlotter naalden en buizen erin gezet. Hierop de 14,6mm afgesteld en het lijkt al stukken beter! Wil nog niet stationair draaien dus ga eerst een nieuwe bougies erin steken en dan verder conclusies trekken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan