GSX600f '99 koplampglas vervangen

Racer88

MF veteraan
29 sep 2006
4.881
1
Vld
Hallo, ik heb een probleempje,

op mijn koplamp glas zitten 3 aardig diepe groeven, nou heb ik begrepen van de dealer dat de koplamp een hele unit is, van dik 300 euro. Ik wil alleen die krasjes weg hebben, kan ik ze misschien iets camoufleren dmv pollijsten ofzo :?

Of kun je op de een of andere manier wel het glas eraf halen, en een nieuwe lijmen ofzo??
 
Als het glas al geen los onderdeel is dan zal het ook niet meevallen om aan een ander los glaasje te komen...

Polijsten kan heel misschien iets uitmaken, maar dat kun je dan beter doen als de koplamp nog op de motor gemonteerd zit met de kuip eraf, zo heb je 2 handen vrij om, en de unit zit goed geborgen.

De beste oplossing zal waarschijnlijk wel een andere 2e handse unit zijn.

:)
 
Als het glas al geen los onderdeel is dan zal het ook niet meevallen om aan een ander los glaasje te komen...

Polijsten kan heel misschien iets uitmaken, maar dat kun je dan beter doen als de koplamp nog op de motor gemonteerd zit met de kuip eraf, zo heb je 2 handen vrij om, en de unit zit goed geborgen.

De beste oplossing zal waarschijnlijk wel een andere 2e handse unit zijn.

:)

You got a point, en nog idee hoe en met wat ik dat zou moeten polijsten? Unit laat ik dan uiteraard op de motor zitten.
 
Poetsbedrijven hebben zo'n poetsmachine "ala" slijptol, hiermee heb ik in het verleden wel eens succes gehad met kraswerk.

We gebruikten toen gewoon polijstpasta waarmee je ook lakwerk mee polijst, met het handje is vrijwel onbegonnen werk, je kunt het nooit zo mooi krijgen dan met zo'n apparaat.

:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan