Dokter Horror
MF'er
- 2 jun 2017
- 174
- 34
Beste motor vrienden,
Mijn naam is Dennis en ik rij nu 2 jaar motor. Ik heb zelf een GSX600f. Mijn vriendin heeft de veel gavere FZR600R in topstaat maar ik ben GSX blijven rijden. Ik heb nu het volgende luxe dilemma die ik met jullie wil delen.
Ik heb mijn motor 2 jaar geleden gekocht met 27000 km op de teller. Deze kwam uit 1996. Ik heb 1 van de (vind ik) lelijkste kleurstellingen (paars en gele stickers, zwarte delen met paarse wielen en zadel). Er zit 37000 km op nu binnen 2 jaar. Ik heb de motor gekocht van een man in Hengelo. 37000 km twijfel ik wel aan want de knopjes dienrood zijn zijn bv echt roze. Maargoed, motor heeft al z'n werk gedaan al die tijd zonder problemen. Er zit een Vampire RVS uitlaat onder met RVS uitlaatpijpen en een gipro versnelling indicator. Wat allemaal goed werkt. Tevens zit er een koffer op met beugel.
Dit was dus mijn motor omschrijving. Nu komt er onderhoud aan, ik heb onderdelen twv 300 euro gekocht. Dit omvat nieuwe ketting, remblokken, olie, oliefilter, Koppelingskabel en tandwielen.
Ik ben voor de grap gaan kijken op internet voor een andere motor en kwam een GSX600F tegen. Rood met witte Suzuki stickers met witte velgen. In mint staat. Hij is in alle opzichten mooier dan mijn motor en zwarte kunststof delen zijn ook echt zwart en rood is echt rood, zowel de delen als de knopjes. Hij schakelt iets soepeler dan mijn gsx (heb al proefrit gedaan), heeft dus een nette kleurstelling zonder schade. De standaard klapt soepel uit en is bv mooi zwart. Zulke details kom ik dus tegen. Hij heeft ook een mooi windscherm getint, en mijn motor heeft een verweert plexiglas raampje.
Nadelen van deze motor zijn dat hij geen koffer heeft, maar deze kan ik dus overzetten. De spiegels zijn iets verweerd, maar mijn gsx heeft gloednieuwe spiegels. De accu is nieuw van mijn gsx, deze kan ook over gezet worden. Last, mijn banden zijn gloednieuwe deze kunnen ook op de nieuwe gsx velgen. Deze nieuwe GSX heeft een volledig origineel uitgerust uitlaatsysteem, met een normaal verbruik waar de mijne te rijk staat voor de Vampire uitlaat. Hij is wel iets sneller dan de nieuwe GSX maar de nieuwe klinkt zachter en netter.
Al met al ben ik dus enthousiast geworden omdat ik de nieuwe GSX voor 650 mag kopen. Ik kan de onderdelen terugsturen want deze heb ik niet nodig voorlopig omdat alles in goede staat is. Vervolgens kan ik de nieuwe GSX bouwen naar 1 perfecte motor met de delen van mijn oude gsx inclusief die dure felbegeerde koffer. Ik zou mijn oude motor kunnne verkopen voor 350-400 euro met genoemd dat in ieder geval de ketting zsm gedaan moet worden, de rest wilde ik doen omdat het toch open zou liggen, maar was niet perse noodzakelijk.
Bandenwissel bij de motorzaak 100 euro. Dus ik zou bv netto 50-100 euro kwijt zijn om deze truukje uit te voeren.
Vinden jullie dit een goed idee hoe ik het beschrijf of zou ik er niet aan beginnen en m'n oude motor toch repareren ondanks dat ie er niet uit ziet en op bepaalde plekken roest vertoont (oppervlakkig, op bv de voorvork en subframe) en met kappen in zeer slechte staat met scheurtjes en krassen? Motorisch en technisch echter nooit in de steek gelaten.De andere GSX heeft dit allemaal niet en is echt keurig. Ik wacht jullie mening met smart af.
Groeten Dennis
Mijn naam is Dennis en ik rij nu 2 jaar motor. Ik heb zelf een GSX600f. Mijn vriendin heeft de veel gavere FZR600R in topstaat maar ik ben GSX blijven rijden. Ik heb nu het volgende luxe dilemma die ik met jullie wil delen.
Ik heb mijn motor 2 jaar geleden gekocht met 27000 km op de teller. Deze kwam uit 1996. Ik heb 1 van de (vind ik) lelijkste kleurstellingen (paars en gele stickers, zwarte delen met paarse wielen en zadel). Er zit 37000 km op nu binnen 2 jaar. Ik heb de motor gekocht van een man in Hengelo. 37000 km twijfel ik wel aan want de knopjes dienrood zijn zijn bv echt roze. Maargoed, motor heeft al z'n werk gedaan al die tijd zonder problemen. Er zit een Vampire RVS uitlaat onder met RVS uitlaatpijpen en een gipro versnelling indicator. Wat allemaal goed werkt. Tevens zit er een koffer op met beugel.
Dit was dus mijn motor omschrijving. Nu komt er onderhoud aan, ik heb onderdelen twv 300 euro gekocht. Dit omvat nieuwe ketting, remblokken, olie, oliefilter, Koppelingskabel en tandwielen.
Ik ben voor de grap gaan kijken op internet voor een andere motor en kwam een GSX600F tegen. Rood met witte Suzuki stickers met witte velgen. In mint staat. Hij is in alle opzichten mooier dan mijn motor en zwarte kunststof delen zijn ook echt zwart en rood is echt rood, zowel de delen als de knopjes. Hij schakelt iets soepeler dan mijn gsx (heb al proefrit gedaan), heeft dus een nette kleurstelling zonder schade. De standaard klapt soepel uit en is bv mooi zwart. Zulke details kom ik dus tegen. Hij heeft ook een mooi windscherm getint, en mijn motor heeft een verweert plexiglas raampje.
Nadelen van deze motor zijn dat hij geen koffer heeft, maar deze kan ik dus overzetten. De spiegels zijn iets verweerd, maar mijn gsx heeft gloednieuwe spiegels. De accu is nieuw van mijn gsx, deze kan ook over gezet worden. Last, mijn banden zijn gloednieuwe deze kunnen ook op de nieuwe gsx velgen. Deze nieuwe GSX heeft een volledig origineel uitgerust uitlaatsysteem, met een normaal verbruik waar de mijne te rijk staat voor de Vampire uitlaat. Hij is wel iets sneller dan de nieuwe GSX maar de nieuwe klinkt zachter en netter.
Al met al ben ik dus enthousiast geworden omdat ik de nieuwe GSX voor 650 mag kopen. Ik kan de onderdelen terugsturen want deze heb ik niet nodig voorlopig omdat alles in goede staat is. Vervolgens kan ik de nieuwe GSX bouwen naar 1 perfecte motor met de delen van mijn oude gsx inclusief die dure felbegeerde koffer. Ik zou mijn oude motor kunnne verkopen voor 350-400 euro met genoemd dat in ieder geval de ketting zsm gedaan moet worden, de rest wilde ik doen omdat het toch open zou liggen, maar was niet perse noodzakelijk.
Bandenwissel bij de motorzaak 100 euro. Dus ik zou bv netto 50-100 euro kwijt zijn om deze truukje uit te voeren.
Vinden jullie dit een goed idee hoe ik het beschrijf of zou ik er niet aan beginnen en m'n oude motor toch repareren ondanks dat ie er niet uit ziet en op bepaalde plekken roest vertoont (oppervlakkig, op bv de voorvork en subframe) en met kappen in zeer slechte staat met scheurtjes en krassen? Motorisch en technisch echter nooit in de steek gelaten.De andere GSX heeft dit allemaal niet en is echt keurig. Ik wacht jullie mening met smart af.
Groeten Dennis