gsx600f of gsx600r

Ja maar ik zeg net dat het naar alle waarschijnlijkheid een suzuki RF 600R wordt die nu van me vriend is. Dus de discussie suzuki gsx r of f is niet meer aan de orde, Snappen jullie het nog :? :? :?
 
Ja maar ik zeg net dat het naar alle waarschijnlijkheid een suzuki RF 600R wordt die nu van me vriend is. Dus de discussie suzuki gsx r of f is niet meer aan de orde, Snappen jullie het nog :? :? :?

Jawel, je hebt nu gekozen voor de GSXR600. Het blok van de RF600R is namelijk van de oude 600R (model voor de SRAD welke hier nooit is geimporteerd door Nimag). Goeie keus, fijne motor :)
 
Heb je nou al wel een keer de GPZ600R en GPX600R gezien ? Dan zal je je mening over de GSX600F intrekken. Over Honda CBR600 gesproken, deze zag er in 1988 ook lelijk uit. Niet appels met peren vergelijken he !

Appels en peren ??? De fietsen die jij opnoemd worden al jaaaaren niet meer gemaakt terwijl die draak van een F-serie bij Suzuki niet uit de folders is weg te slaan.Ik koop 1.000.000 keer liever een CBR uit 1991(of jonger....) met 100pk dan een hagelnieuwe maar zwaar gedateerde GSX-F.
 
Hij rijd super die GSX600F :}
Ik meen dat hij 86PK heeft.....voor mij in ieder geval ruim genoeg. Hij schakeld heel erg soepel en rijd super. Ben ook helemaal weg van die dubbele uitlaatjes :D
 
Appels en peren ??? De fietsen die jij opnoemd worden al jaaaaren niet meer gemaakt terwijl die draak van een F-serie bij Suzuki niet uit de folders is weg te slaan.Ik koop 1.000.000 keer liever een CBR uit 1991(of jonger....) met 100pk dan een hagelnieuwe maar zwaar gedateerde GSX-F.

Ja appels en peren. De GSX600F is van 1988-1997 nooit gewijzigd. Alleen de stickers en kleuren zijn anders. Jij wil dan een CBR600 van 1991 vergelijken met een motor van 1988. Dat is niet helemaal eerlijk in mijn ogen. Vergelijk dan wel een CBR600F uit 1988 met een GSX600F van 1988 en natuurlijk de GPZ/GPX600R die toen ook werden gemaakt. Omdat de motor nooit is gewijzigd moet je dus wel blijven kijken naar soortgelijke motoren uit 1988.
Ook de CBR600F had toen iets van 88pk en was net ietsje beter dan een GSX600F. Maargoed, daar was de prijs toendertijd ook naar.

Pas vanaf 1998 is de nieuwe GSX600F geintroduceerd. Deze nieuwe F trekt mij ook niet, maar is nog steeds een goedkope fiets voor z'n leeftijd.

Overigens werd de GPZ600R nog een aantal jaar geleden gemaakt, ook nooit gewijzigd. Dus ik blijf erbij ; voor 2000 a 3000 euro heb je aan zo'n GSX600F een hele leuke fiets. Een goede CBR600 kan je hier niet voor krijgen.
 
Alles heeft zn prijs en je geeft zelf al aan dat een CBR uit 88 zelfs nog beter is dan een 98er GSXF,afijn: Ya get what yer payin' for.....btw,die tot in den treuren doorgefokte Kawa was de gpX.De gpZ is maar tot 88 ofzo gemaakt.Als ik het goed heb(en dat zal wel...)is de GSXF in 98 alleen voorzien van nieuw,nog pompeuzer plaatwerk en bleef de rest ongewijzigd,de eerste F-jes werden echter al in 1986 de fabriek uitgepompt.
 
Laatst bewerkt:
Je zou natuurlijk ook iets verder kunnen kijken, bijv naar een cbr, deze is technisch een stuk betrouwbaarder dan de soes en rijdt zowel rustig als sportief erg gemakkelijk, mi een ideale startmotor, de gsxf heeft een beetje de neiging om in de bocht te vallen en de R is echt voor scheurneuzen, zou ik echt nooit mee beginnen alhoewel ik hem ook errug mooi vindt :9
 
Ik ben ook begonnen op een GSX600F (1996), maar deze vond ik nadat ik op een 600R gereden had, ineens niet zo leuk meer. Na 1,5 jaar gereden te hebben op de F, deze dus ingeruild voor de R.
De F is een goede beginnersmotor, maar die R heeft toch echt wel wat meer pit. De R ziet er ook :9~ uit (tenminste, als je van SS houdt). Helaas (en dus) is de R ook duurder.
De nieuwe F met die wespenkont vind ik niet mooi, het oude model wel.

Affijn, ze zijn niet echt met elkaar te vergelijken omdat de F toch echt een sport-tour is en de R en SS.


CAT
 
Alles heeft zn prijs en je geeft zelf al aan dat een CBR uit 88 zelfs nog beter is dan een 98er GSXF,afijn: Ya get what yer payin' for.....btw,die tot in den treuren doorgefokte Kawa was de gpX.De gpZ is maar tot 88 ofzo gemaakt.Als ik het goed heb(en dat zal wel...)is de GSXF in 98 alleen voorzien van nieuw,nog pompeuzer plaatwerk en bleef de rest ongewijzigd,de eerste F-jes werden echter al in 1986 de fabriek uitgepompt.

Ik zeg niet dat de CBR van 1988 beter is dan de GSX600F van 1998, wel van 1988, maar ook niet HEEL veel beter (naarmate de jaren is de CBR natuurlijk qua prestaties beter geworden, omdat Suzuki niets wijzigde aan het blok). Prijsverschil toen in 1988 was toen ongeveer 2000 of 3000 guldens.
De GPX is inderdaad verder gegaan, de GPZ is gestopt. Heb me nooit echt verdiept in Kawasaki. :+

Verder is het blok in 1998 wel gewijzigd en zijn o.a. de pk's ietsje omlaag gegaan.
De eerste GSX600F kwam toch echt in 1988 uit de fabriek rollen, niet in 1986 zoals jij zegt. Het blok was een aftreksel van de GSX600R en GSX750R van 1986/1987 met oliekoeling. Tuurlijk waren er voor 1988 al GSXFjes, maar ik heb het dan over het huidige oude 600/750 model. Er is wel een GSX400F geweest en de 1100F bestond mogelijk ook eerder dan 1988.
 
Terug
Bovenaan Onderaan