gsx750 es streetfighter-ish ding

smeck

Professional idiot
6 jan 2015
8.113
10.772
Rdam
Aangezien ik de komende tijd lekker ga kloten aan mn motor en er totaal geen verstand van heb is het wel leuk om een verslag bij te houden waar k hopelijk wat vragen beantwoord kan krijgen in ruil voor het feit dat jullie kunnen lachen om mijn gepruts :9
Ik gelukkig heb wel enige achtergrond in sleutelen/aanpassen van mn auto's zoals een skyline, drift spec s13 en een micra die op de grond lag, dus het wordt hopelijk geen volledig drama.

De fiets in kwestie is een '86 gsx750-ES

Er is inmiddels al wat aan gedaan voordat ik hier terecht kwam zoals een ander voorkantje, andere knippers rondom en een wat simpeler kleurtje.

Plannen voor de komende tijd zijn:
-lekkage aan de linkerkant van t blok aanpakken (dynamo pakking?)
-metertjes van een '91 gsxr750 monteren
-achteras+wiel van de gsxr monteren voor wat meer grip
-uitlaat vervangen/aanpassen/inkorten
-kontje inkorten (slijpen, lassen en zitje versnijden?)
-neutraal lampje aan de praat krijgen
-bedrading wat netter maken ipv 4 verschillende soorten connectors en kroonsteentjes overal

Kortom genoeg kansen om flink op mn bek te gaan/dingen te leren :]
 
Laatst bewerkt:
Leuke basis om wat van te maken, setje sportieve spiegels zou ook niet misstaan btw.
Ik volg iig.

heb je foto's van je auto's? zeker de s13spreekt mij aan :}
 
6z6h47.jpg

w2cb5k.jpg

De skyline is inmiddels weg, de micra naar de sloop na iets teveel drempels en de motor van de sx staat op een bok in de garage terwijl k em vervang met een v8 :)
 
Laatst bewerkt:
Wat voorbeeldjes van wat je hiervan kunt maken, deze zijn nog van een jaar of 5 geleden, gelukkig zijn er inmiddels vééél mooiere gemaakt!
full

full
 
Leuk idee!! Hier tref je ook een leuk voorbeeld en beschrijving.....
GSX750ES de verbouwing
Oh, je zal het wel weten maar er is ook een ES topic:
GSX 750 E/ES/EF
Ik ga je verrichting volgen. Succes!!!
(ben benieuwd naar het achterwiel, ik heb er nu een 750F wiel in met 150 band, maar veel breder gaat in de achtervork niet lukken denk ik, dus ik verwacht dat je die ook wel zal vervangen.)
 
^daar ben ik persoonlijk niet zo'n groot fan van, de 1e van de 3 is meer mijn inspiratie geweest, maar gezien mn beperkte budget op t moment is dit de planning:
opb582.jpg
 
Laatst bewerkt:
ga ik volgen ,leuke fiets om om te bouwen .
ik vindt die 1van de3 ook de leukste :9~ ,
maar dan zwart frame en een zwart usd erin . :Y
 
Vandaag maar is aan de slag gegaan met het projectje

Eerst de boel ff opmeten

stukkie tussenuit en weer passen

en gelukkig kwam alles mooi uit!
dus ff et stoelslot verplaatst. Stoelpan/schuim stuk tussenuit gehaald en weer met alu strips aan elkaar verbonden voordat het stoelslot aan t frame werd gelast.
En voila!
hij is ruim 20cm korter :D


Nou alleen nog uitvogelen hoe k dat schuim van de zitting een beetje netjes kan laten overlopen en strak maken en dan het leer op maat maken en weer monteren.
 
Laatst bewerkt:
Ok ik ben niet de meest geduldige persoon, dus nu zit mn hele garage onder een gele laag poeder en mn zadel is in vorm :D

Nou alleen de oude bekleding ff pas maken en weer opnieuw spannen :)
 
Dat is wel een dik ding geworden!
Wat voor achterbrug/wiel heb je daar op zitten?
 
Gsxr 750 2001 dacht ik. Frame is wel verbreed anders past het nooit. Met speciaal offset voortandwielconstructie. Met 190 achterband. Voorvork is Tl1000r.
 
Laatst bewerkt:
Ah , dus het is wel te doen! Heb namelijk een complete 91 gsxr achterbrug liggen :)
 
Ik weet niet hoe handig je bent en of je beschikking hebt over een draaibank en freesmachine etc. Alles is te doen maar het is geen eenvoudig klusje... :X
En een91 brug weet ik niet. Die is totaal anders.
 
Laatst bewerkt:
Ben vrij handig en ik kan een draai/freesbank regelen, maar zoiets zal ik zeker niet zonder ervaren hulp proberen ;)
 
Had weer wat tijd te doden dus heb de knippers van mn gixxer getrokken en op de achterkant gemonteerd.
Achterlicht zit wat scheef omdat ik et rubber nog niet terug had gemonteerd.

Van t weekend kijken of ik iemand kan strikken om het leer weer mooi op et ingekorte zadel te spannen.

Dan is gaan kijken wat de mogelijkheden zijn voor een breder achterwiel, want dit fiestbandje kan echt niet.
En misschien de dempers wat inkorten, maar ik ben bang dat ie dan wel erg luidruchtig gaat worden.
 
Laatst bewerkt:
toch maar aan de slag gegaan met het zadel opnieuw spannen. Best aardig gelukt voor een eerste keer

IMAG04091_zpsldjusxnm.jpg
 
Niet echt, met een flappenschijf een gladde overgang gemaakt en beide stukken met spuitlijm aan elkaar verbonden. De nieuwe naad in het leer voel ik een beetje, maar totaal niet hinderlijk.

Binnenkort is kijken hoe k de meters van de gixxer kan overzetten zonder de hele kabelboom te verkrachten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan