GSX750ES de verbouwing

De lijst maar eens erbij gepakt, als die zo eens bekijk zijn er al best veel dingen klaar, met een flink aantal dingen ben ik bezig, maar nog niet afgerond. Zoals het schuren, plamuren en beplakken van tank, kuip, kapjes, kont e.d. is allemaal bijna klaar, moeten alleen nog de laatste blanke laklaag krijgen. Daar wacht ik mee tot de temperaturen weer ok zijn *:)

Ook zijn er wel wat dingen bijgekomen die ik al afgerond heb, zoals het mooi maken van de remmelarij



Wat te doen en gedaan lijst GSX MF:


- van kuip, stuurkuipje maken KLAAR

- zadel inkorten pffffffff KLAAR

- onderkuip aanpassen, schuren plamuren spuiten

- tank, schuren plamuren spuiten

- alle kuipdelen schuren, plamuren spuiten

- letters plakken, de hele boel in de blanke lak

- achterveer MK ruilen met MF, MK heeft een WP veer, hier zitten geen
bedieningskabels aan, zodat ik het kaler kan maken boven het achterwiel Dit idee is van de baan, WP veer ga ik gebruiken voor volgend "caferacer" project. De bedieningsknoppen ga ik verstoppen

- alle gespoten delen op de motor zetten om een beeld te krijgenKLAAR
full



- hele motor weer kaalslopen KLAAR

- frame schuren, plamuren, spuiten KLAAR

- ander blok inbouwen 88-er zwarte blok KLAAR

- 37 mm clip ons zoeken???? Misschien ziet dat er mooi uit Clipons van Amerikaanse ES gevonden, deze gaan erop

- nieuwe kering linker vorkpoot

- open filters erop? (ben ik niet zo’n fan van, voor de looks?)Geen open filters

- Clip ons aanpassen, meer rechtop KLAAR

- inkorten achterkant KLAAR

- achterkant verhogen KLAAR

- uilaat inkorten KLAAR

- stepjes eraf, inkorten KLAAR

- Achterkant uitlaat lassen, nieuwe eindplaat maken

- uitlaat schuren plamuren spuiten, ik wil eens proberen om de uitlaat elektrolytisch te ontroesten

- duostep steunen zwart spuiten

- voorkant opknappen; kroonplaten, remmen, vorkpoten ed

- Wielen opknappen


Zo, ik ga helpen in de keuken :9~
 
Ik heb nog niet gepost in dit topic, bij deze.
Wat een goed resltaat al! Nu nog mooi afwerken, gaat de meeste tijd in zitten.
 
Ik heb nog niet gepost in dit topic, bij deze.
Wat een goed resltaat al! Nu nog mooi afwerken, gaat de meeste tijd in zitten.

Inderdaad de kleine dingetjes mooi maken kosten veel tijd *:)
 
full



Onze oude hond, ligt al jaren in een veel te klein veilingkistje, terwijl er ook een riante mand voor hem staat :?



Deze zaterdag goed besteed, beetje schuren, spuiten, nieuwe keringen in de vorkpoten.
Ik was van plan om de onderpoten eerst te spuiten en daarna de handel weer in elkaar te zetten, toch maar niet gedaan ivm de angst om het spuitwerk te beschadigen bij het monteren. Ken mezelf :X

full

full
 
Eerste kleur zit er weer op *O*

full



Ben nu bezig met opknappen van de voorvelg en kleppendeksel. Velg wordt zwart, ik twijfel nog of ik er een oranje streepje op maak, zie ik wel als de velg er weer in zit
 
Hij wordt echt mooi zo joh, hou vol.
Over 2 maanden kun je weer knallen!!!!!












nog 1 ding, zou je je buddy niet even naar een van de jongens hier opsturen zodat ze de achterkant zonder rimpels omnaaien voor een paar tientjes? Dat is het enige wat straks wat minder mooiis, en ken hem nou net `af`maken!
 
Laatst bewerkt:
Ik denk inderdaad dat ik het oranje biesje er direct maar opzet/spuit, ik heb de velg nu zwart en dat is wel zwart........ 8-)


Buddy is inderdaad ook nog een overdenkprobleem, welke ik nu nog gewoon voor me uit schuif. Dat zie ik wel als ik zo ver ben :X
 
Ik denk inderdaad dat ik het oranje biesje er direct maar opzet/spuit, ik heb de velg nu zwart en dat is wel zwart........ 8-)


Buddy is inderdaad ook nog een overdenkprobleem, welke ik nu nog gewoon voor me uit schuif. Dat zie ik wel als ik zo ver ben :X
Je kan inderdaad de buddy altijd nog laten doen. Ik denk wel dat het mooier zal staan. En zoals de anderen al schrijven een oranje biesje is denk ik wel mooi, of het hart van je schrijven of zo....Is toch wel een gave kleur en gave fiets zo. :9~
 
Je kan inderdaad de buddy altijd nog laten doen. Ik denk wel dat het mooier zal staan. En zoals de anderen al schrijven een oranje biesje is denk ik wel mooi, of het hart van je schrijven of zo....Is toch wel een gave kleur en gave fiets zo. :9~~


Meerderheid van stemmen ....... oranje biesje, nu nog even bedenken of ik dit ga plakken of spuiten. Eerst maar eens het net afspeuren naar oranje biesjes :)

Hart van de schijven kan inderdaad ook, ik ben alleen een beetje bang dat dit snel smerig wordten ik ben niet zo'n poetser, ik heb al tegen mijn vrouw gezegd dat deze motor nooit in de regen en onder de 20 graden buiten komt
 
Wanneer je geen poetser bent (zoals ik), zou ik de remschijf-harten niet oranje spuiten.
Wordt toch smerig en is dan weer moeilijk schoon te houden/maken.
Biesjes zou ik plakken. Lijkt me moeilijk om de bies even breed te maken.
Of je moet een referentie hebben op de velgrand.
 
En dan straks een mooie oranje `S` in je buddy laten naaien en oranje stiksels... :9 :9~



_O- :W

S :? :?

S van Seze Sotor Sis Soranje of de S van Sleccccchhhhtttt :) of S van Sooooo heeee of de S van Sneeellllllll of de S van Spoetser
 
Wanneer je geen poetser bent (zoals ik), zou ik de remschijf-harten niet oranje spuiten.
Wordt toch smerig en is dan weer moeilijk schoon te houden/maken.
Biesjes zou ik plakken. Lijkt me moeilijk om de bies even breed te maken.
Of je moet een referentie hebben op de velgrand.

De velg heeft een redelijke mooie rand als referentie, maar dan nog, afplakken zal inderdaad een karwei worden met een redelijke grote kans op niet al te strakke randen B| , het wordt plakken
 
De S van SieSo? Of Sekers. Of of...
Is jouw paddockstand van hout gemaakt? Ziet er niet al te stabiel uit...
 
De S van SieSo? Of Sekers. Of of...
Is jouw paddockstand van hout gemaakt? Ziet er niet al te stabiel uit...


So Sout heb ik het nog nooit gegeten _O- _O-


Paddockstand is al een hele oude en heel sterk, een keer snel in elkaar geflanst/last toen ik er een nodig had en de andere 2 paddockstands in gebruik waren. Van een bedframe :+
En je weet hoe dat gaat, zolang het heel blijft wordt het gebruikt...........


Zo heb ik eens onze poortdeur een keer snel opgelapt, plankje hier, balkje daar en een beetje verf erover. De nieuwe deur had ik al staan maar moest nog pas gemaakt worden, dit is al 10 jaar geleden, nieuwe deur staat nog steeds onder afdak en oude poortdeur functioneert nog steeds 8-)
 
Laatst bewerkt:
Geen foto's, wel wat vooruitgang, maar vandaag vooral een paar krachttermen :X

Ben bezig met het opbouwen van de voorkant, lekker voorzichtig omdat alles net gespoten is en dus kwetsbaar. Op het moment dat ik bezig ben met km teller denk ik nog, niets laten vallen. Twee minuten later laat ik een dop vallen, op het voorspatbord -O- staat erg keurig een verfsplinter rechtop -O- -O- -O- -O- -O-
 
full



Hier dus midden op -O-

niet op deze foto
 
Laatst bewerkt:
Straks dus heel voorzichtig je blok weer inbouwen, want je frame ziet er wel heel strak uit :9~

Ps. ik ben van plan om hier naar toe te gaan
Rusty Gold SwapMeet Deel 2 op 5 mei in Amsterdam
Eerst het blok maar weer eens fatsoenlijk zien te krijgen. Ik weet nog eigenlijk niet echt goed hoe ik dit ga doen. Learning by doing denk ik.......
Foto's van dit evenement zien er wel leuk uit. Is het aan Zuiderzeeweg 29, 1095 KZ Amsterdam? Afhankelijk van het weer en de omstandigheden (vakantie, gezondheid) lijkt het me wel leuk om daar ook naar toe te gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan