GSX750ES de verbouwing

Dat betekent het hier wel, afgelopen tijd niets aan de motor gedaan -O- -O- , kijken of ik er de komende tijd aan toe kom
Och, soms heb je wel wat beters te doen. Soms heb je andere verplichtingen en kom je ook niet aan rijden toe zoals ik het afgelopen weekeind helaas....
Nu is het weer stukken kouder en ligt er overal pekel dus verre van ideaal. -O-
 
Dat betekent het hier wel, afgelopen tijd niets aan de motor gedaan -O- -O- , kijken of ik er de komende tijd aan toe kom


Bijna 2 maand geleden -O- -O-
Geen tijd voor dit project gehad door huisvestingswerkzaamheden Timmer :+


Maar door de opzwepende woorden van Tomcat :+ toch maar weer eens met de motor verder gegaan.
Omdat de motor tijden op een kistje in de garage stond en erg in de weg, heb ik besloten om de motor gewoon op te gaan bouwen, zodat hij in ieder geval weer op zijn wielen staat en makkelijker verplaatst kan worden. Er moeten nog een paar dingen aan gebeuren, maar dat doe ik dan in fases. Ik ga hem nu eerst rijdend maken, daarna haal ik er dan de onderdelen eraf om ze op te knappen.
Hij staat er nu zo bij
full


Schiet dus al best op, ik begin er nu over te denken om met deze motor naar Rusty Gold SwapMeet Deel 2 op 5 mei in Amsterdam te gaan. Dit wordt wel krap, omdat de carburateurs helemaal uit elkaar hebben gelegen en opnieuw afgesteld moeten worden en ik ook nog een paar huisvestingsaanvragen heb 8-)
 
Geen tijd voor dit project gehad door huisvestingswerkzaamheden Timmer :+


Maar door de opzwepende woorden van Tomcat :+ toch maar weer eens met de motor verder gegaan.


Schiet dus al best op, ik begin er nu over te denken om met deze motor naar Rusty Gold SwapMeet Deel 2 op 5 mei in Amsterdam te gaan. Dit wordt wel krap, omdat de carburateurs helemaal uit elkaar hebben gelegen en opnieuw afgesteld moeten worden en ik ook nog een paar huisvestingsaanvragen heb 8-)
Hum, ik wist niet dat ik dergelijke opzepende woorden had gebezigd. Maar ik begrijp dat er een ornitologisch husvestingsdeskundige aan het werk is, die af en toe ook een ES moet verbouwen?
Ik heb de afgelopen week niks gedaan, want ik zat voor mijn werk in Hamburg. Vanavond een steuntje gemaakt zodat ik de voorvorken kan gaan wisselen. (ik heb maar één crick ter beschikking) Ik ben benieuwd of je nog wat hebt kunnen doen met de mooie temperaturen van de afgelopen week. (behalve vandaag dan :r )
 
dikke vette bike zo, als je je hand even over het achterwiel houdt is hij echt heel mooi!

Super, maar je hebt hem toch niet OP een ornithologische boomhut geplaatst?

Ook geen mislukt exemplaar!
 
Hum, ik wist niet dat ik dergelijke opzepende woorden had gebezigd. Maar ik begrijp dat er een ornitologisch husvestingsdeskundige aan het werk is, die af en toe ook een ES moet verbouwen?
Ik heb de afgelopen week niks gedaan, want ik zat voor mijn werk in Hamburg. Vanavond een steuntje gemaakt zodat ik de voorvorken kan gaan wisselen. (ik heb maar één crick ter beschikking) Ik ben benieuwd of je nog wat hebt kunnen doen met de mooie temperaturen van de afgelopen week. (behalve vandaag dan :r )


Zo, hebben ze net je hele lijf weer dichtgenaaid, zit jij, voor je werk, al weer in Hamburg :}

Dat steuntje voor de voorvork heb ik ook gemaakt, van een schaarkrik van auto (€2 sloop) het vloerplaatje heb ik vergroot/verstevigd met, ach wacht even een foto zegt zoveel meer....zo terug
 
Check, daar ben ik weer.
Foto
full


Deze zet ik dan onder het ronde framebuisje, onder de oliekoeler (doekje ertussen) en draai dan zeer eenvoudig de voorkant omhoog. De hoekijzers aan de onderkant zijn voor de stabiliteit.
 
dikke vette bike zo, als je je hand even over het achterwiel houdt is hij echt heel mooi!

Super, maar je hebt hem toch niet OP een ornithologische boomhut geplaatst?

Ook geen mislukt exemplaar!

:+
Dank je, de achterkant heb ik er nu ook op zitten en het ziet er best goed uit.
Ik ben alleen wel aan het stoeien geweest met de uitlaat. Tijdens het monteren kwam ik er achter dat 1 boutgat niet meer ok was, (diep terug denkend wist ik dat ook eigenlijk wel, jaren geleden had ik het blok achter in de garage gezet, altijd belangrijk om er dan even een papiertje met bijzonderheden er bij te leggen :$ )
Gat heb ik opnieuw getapt, lijkt goed, we gaan het zien 8-)
 
:+
Dank je, de achterkant heb ik er nu ook op zitten en het ziet er best goed uit.
Ik ben alleen wel aan het stoeien geweest met de uitlaat. Tijdens het monteren kwam ik er achter dat 1 boutgat niet meer ok was, (diep terug denkend wist ik dat ook eigenlijk wel, jaren geleden had ik het blok achter in de garage gezet, altijd belangrijk om er dan even een papiertje met bijzonderheden er bij te leggen :$ )
Gat heb ik opnieuw getapt, lijkt goed, we gaan het zien 8-)

Ga je met een tapeind werken? Dan het tapeind met een dubbele moer tegen elkaar in gedraaid vastzetten en een beetje industrielijm of loctite erop?
 
Check, daar ben ik weer.
Foto
[afbeelding]

Deze zet ik dan onder het ronde framebuisje, onder de oliekoeler (doekje ertussen) en draai dan zeer eenvoudig de voorkant omhoog. De hoekijzers aan de onderkant zijn voor de stabiliteit.

@ Wynand, nee, gewoon met een bout, ik hoop dat het opnieuw tappen de boel weer recht en schoon heeft gemaakt en er weer gewoon een bout in kan. Anders is het probleem groter en moet het gat dichtgelast of moet er een helicoil in.

@ Kees, ik geef natuurlijk antwoord in mijn eigen topic :+
De krik kan ik ook gewoon gebruiken met de uitlaat erop.
Je bent trouwens wel lekker bezig met je wisseltrucs
full


Ik ben al weer een stuk verder, de motor heeft al weer gelopen (zonder uitlaat
full
, hij draait best al wel goed, dat geeft hoop, een goed uitgangspunt.
 
@ Wynand, nee, gewoon met een bout, ik hoop dat het opnieuw tappen de boel weer recht en schoon heeft gemaakt en er weer gewoon een bout in kan. Anders is het probleem groter en moet het gat dichtgelast of moet er een helicoil in.

@ Kees, ik geef natuurlijk antwoord in mijn eigen topic :+
De krik kan ik ook gewoon gebruiken met de uitlaat erop.
Je bent trouwens wel lekker bezig met je wisseltrucs[afbeelding]

Ik ben al weer een stuk verder, de motor heeft al weer gelopen (zonder uitlaat[afbeelding], hij draait best al wel goed, dat geeft hoop, een goed uitgangspunt.
PB gestuurd. De wisseltrucks vallen wat tegen. Bij de Katana een gevecht met het contactslot. Nu loopt ie weer tegen het subframe van de kuip aan. Wellicht kan ik 'em een cm of zo naar boven verplaatsen, kroonplaat aanpassen dus er weer af die boel......
Oh, en foto's in mijn topic natuurlijk. ;)
 
PB gestuurd. De wisseltrucks vallen wat tegen. Bij de Katana een gevecht met het contactslot. Nu loopt ie weer tegen het subframe van de kuip aan. Wellicht kan ik 'em een cm of zo naar boven verplaatsen, kroonplaat aanpassen dus er weer af die boel......
Oh, en foto's in mijn topic natuurlijk. ;)

Check :)
 
Ga je zondag nog naar de Cafe Racerdag in Achterveld? :?

Nee, daar ga ik niet naar toe.
Weet je al wanneer het evenement in Woerden is en ga je daar naar toe, ik ben van plan om daar weer te gaan kijken. Wat langer dan vorig jaar :)
 
Had je wel verwacht op de Cafe Racerdag in Achterveld.. zag geen oranje dakduivel...
ik was er wel :]
Jouw motor en die El gespot. Jou waarschijnlijk ook wel maar wie van die allemaal was jij.....
full

Er was trouwens een verbouwde GSX, ik denk 750 ES:
full

Sorry Henri voor de spam in jouw topic...
Eh, 21 september staat genoteerd. Aub hetzelfde weer als vandaag bestellen. :+
 
Jouw motor en die El gespot. Jou waarschijnlijk ook wel maar wie van die allemaal was jij.....[afbeelding]
Er was trouwens een verbouwde GSX, ik denk 750 ES:
[afbeelding]
Sorry Henri voor de spam in jouw topic...
Eh, 21 september staat genoteerd. Aub hetzelfde weer als vandaag bestellen. :+

Hij was die lange :+


21 september, check
 
Hij was die lange :+


21 september, check

Hummmmmmmm, als hij in JOUW ogen die lange is, dan ben ik die kabouter zonder puntmuts, baard en vishengel. :)
Maar de 21e staat hier met stip genoteerd. Maarre nog steeds druk met de ornithologische huisvesting? Ik heb bijna het hele weekeind op de motor gezeten. :] Ja ik weet het het is rot maar ik sla me er wel doorheen....... :+
 
Dank je wel *O* :)


denk ik
Is toch zeker een felicitatie waard dacht ik zo, ik moet nog ruim 2 maanden wachten....
full

Binnenkort maar weer eens wat aan een 750ES of kat prutsen. 't Enige wat kapot ging was een losgeschoten kilometerteller kabel...................dus niet eens echt kapot..................
 
Altijd leuk aan GSX 750 ES sleutelen:-)

full

full

full


De mijne kan ik gaan opbouwen. GSXR voorvork er remmerij erin Honda Hawk enkelzijdige achterbrug met dito velg.

Lekker met aangepaste Ori kappen opbouwen incl kuip.

Blijft een leuk project deze zijn er nog vorderingen?

(en ja de motor moet achter nog wat zakken zit nog geen veer in enkel een transportstaaf)
 
Terug
Bovenaan Onderaan