Gsxf 750 of cb 600f??

Kevain

MF'er
8 mei 2007
32
0
Hey iedereen,

Ben van plan mij een andere motor aan te schaffen maar ben nu wa aan't twijfelen wat ik zou kopen...

Ik rij momenteel op een v-strom 650 maar krijg altijd veel last van de onderrug door de rechtop zit, dus nu wou ik iets met een sportievere zit...

Dacht dus aan een gsxf 750 of een cb 600f (vanwege de prijs).

Maar nu is de vraag, is met een gsxf 750 ook zo goed bochten te nemen in bv de ardennen ofzo of moet je echt een stuk ingeven qua wendbaarheid dan bij de v-strom... en hoe zit het met de cb 600f dan??

ben 1.87m dus moet ook nog goed kunnen zitten, bij de gsxf is dit al goed, bij de cb weet ik het nie echt, heb wel extreem lange benen (kom bij de gsxf nog juist binnen de uithollingen van de kuip)
 
ja de welke cb 600 F de hornet? dus een naked? Of wil je een kuip. dan zou ik de CBR 600 F nemen. Ik ben 1.85 en ik pas makkelijk op de CBR 600 F uit 1990 En mensen die 1,93 passen er ook op.

Ik heb zelf op de hornet gezeten, voelt lekker aan stuurt vrij licht. Alleen door geld gebrek kan ik hem nog steeds niet aanschaffen natuurlijk heb je de oudere modellen mja als je de nieuwe ziet wil je geen oudere model meer:P

Voor de rest denk ik dat het puur eigen keuzen en smaak is. Wat het lekkerste zit en rijdt. En natuurlijk pf het goed aanvoelt. Ik bedoel je kan wel een blade kopen mja als je daar niet lekker opzit dan moet je het niet doen.

Zelfde als een auto je koopt ook pas een auto die lekker zit en goed bij je past.
 
Het zal dus om een hornet gaan dan... Jah natuurlijk ga ik voor diegene die me het beste zit, maar als bv de hornet ook wel goed zit en de suzuki iets beter, dan zal ik toch ook wel kijken naar de rijkwaliteiten... Met de v-strom is da nu rap een rondpunt nemen en met de hornet zal da ook nog wel zo zijn maar met de suzuki zal het al een stuk moeilijker worden denk ik voor zo rap een rond punt of korte bochten te nemen...
 
de nieuwe hornet heeft de motorblok van de CBR 600 RR iets afgeknepen maar niet veel. top van 260 is haalbaar mja dan moet je eigen wel HEEEEL ERG goed vast houden :D

Ja ik zou zeggen ga eens lekker testritjes maken.

Ik persoonlijk zou voor de Hornet gaan ( de looks vooral)

Maar ja een suzuki gsx-r is ook leuk een 600 ofzo. Heb je een echte racer:D

Het gaat ook om wat voor soort motor vindt je leuk. en wat is je budget.

EDIT: de hornet heeft ook ABS ook een leuk weetje;)
 
Laatst bewerkt:
Mijn 1e motor was een gsxf. Ik reed hier 2 a 3 x per maand mee door de ardennen / duitse eifel. Ik persoonlijk vond het een perfecte motor voor zowel lange rechte stukken als het betere bochtenwerk. Maar ja, het blijft natuurlijk een persoonlijke voorkeur

suc6 met je keuze
 
260 haalbaar op een Hornet 600? zelfs de 900 redt dat niet. 235 a 240 max.

De Hornet is een lekker strak fietsie, en je kan er goed mee knallen, beter dan met een GSXF is mijn ervaring, die is gewoonweg te zwaar. Je moet er echt op werken, terwijl je een Hornet kan sturen met 2 vingers in je neus. Is naar mijn idee een klap handelbaarder dan je Suzuki, het gewicht is goed gebalanceerd tussen voor en achterkant, en heel erg laag geplaatst.

De oudere versies kunnen alleen wel progressieve veertjes gebruiken om hem goed strak te krijgen.

Maar of de Hornet je onderrug probleem zal verhelpen ? Ook met de Hornet zit je vrij rechtop, enigzins te verhelpen met een superbikestuur.

Proefrijden, en dan niet een half uurtje, maar een halve dag ofzo
 
Laatst bewerkt:
ouder model Hornet

4237_0_1_2_cb%20600%20f%20hornet_Image%20credits%20-%20Honda%20Hornet%20600%20-%202001.jpg


Nieuwe model hornet

mc_hornet_006_2007_g.jpg


Prijs € 8.390

Modelversie
Toeslag ABS EURO 700,00*
Motor
Motortype Vloeistofgekoelde 4-takt 16-kleps DOHC 4-cilinder in lijn
Boring x Slag 67 x 42,.5 mm
Cilinderinhoud 599 cm3
Compressieverhouding 12 : 1
Carburatie PGM-FI elektronische brandstofinjectie
Max. vermogen 75,55 kW / 12.000 min-1 (95/1/EC)
Max. koppel 63,5 Nm / 10.500 min-1(95/1/EC)
Ontsteking Computergestuurde digitale transistor met elektronische vervroeging
Start Elektrisch
Vermogensoverbrenging
Aantal versnellingen 6
Eindoverbrenging #525 O-ring ketting
Koppeling Natte platenkoppeling
Afmetingen
Lengte 2.090 mm
Breedte 740 mm
Hoogte 1.095 mm
Wielbasis 1.435 mm
Zithoogte 800 mm
Grondspeling 135 mm
Tankinhoud 19 liter (waarvan 4 liter reserve met LCD-waarschuwingslampje)
Aantal zitplaatsen 2
Frame
Balhoofdhoek 25°
Naloop 99 mm
Velgen, vóór Holle 5-spaaks gegoten aluminium
Velgen, achter Holle 5-spaaks gegoten aluminium
Band, vóór 120/70 ZR17M/C (58W)
Band, achter 180/55 ZR17M/C (73W)
Wielophanging, vóór 41 mm upside-down telescoopvork, 120 mm veerweg
Wielophanging, achter Monoshock schokdemper met 7-voudig instelbare veervoorspanning, veerweg 128 mm
Remmen
Remmen, vóór Twee zwevend gemonteerde 296 x 4,5 mm remschijven met 2-zuiger (3-zuiger *1) remklauwen, (ABS *1) en sintermetalen remblokken
Remmen, achter 240 x 5 mm remschijf, hydraulisch bediend met enkelvoudige remklauw, (ABS *1) en sintermetalen remblokken
Gewicht
Drooggewicht 173 kg (177 kg *1)
Commentaar *1: ABS versie

*De vermelde prijzen zijn de aanbevolen verkoopprijzen, incl. 19% BTW
exclusief afleveringskosten en kosten rijklaar maken.




Suzuki.

GSX-F 650 Nieuwe model

ZgcvhasHssF.jpeg


prijs € 6.937

TECHNISCHE SPECIFICATIES
MOTORTYPE 4-takt, vloeistof gekoeld, DOHC viercilinder in lijn VOORWIELOPHANGING Telescopische voorvork, schroefveren, oliegevulde schokdempers,
CILINDERINHOUD 656 cm3 veervoorspanning instelbaar
AANTAL KLEPPEN PER CIL. 4
BORING X SLAG 65,5 mm x 48,7 mm ACHTERWIELOPHANGING Swingarm type, schroefveren, oliegevulde schokdempers,
MAXIMUM VERMOGEN 62,5 kW (85 pk)/10.600 t.p.m. of

25 KW (34 pk)/4.800 t.p.m.
veervoorspanning 7-voudig instelbaar, uitgaande demping 4-voudig instelbaar
MAXIMUM KOPPEL 61,5 Nm/8.900 t.p.m. of

53 Nm/4.200 t.p.m.

BRANDSTOFTOEVOER Injectie REMMEN VOOR/ACHTER dubbele 310 mm schijven voor / 240 mm schijf achter
STARTSYSTEEM Elektrisch VEERWEG VOOR/ACHTER 130 mm / 126 mm
TRANSMISSIE 6 versnellingen BANDEN VOOR/ACHTER 120/70ZR-17 M/C 58W
TOTALE LENGTE 2.130 mm 160/60 ZR-17M/C 69W
TOTALE BREEDTE 770 mm BRANDSTOFTANKINHOUD 19 liter
TOTALE HOOGTE 1.225 mm
WIELBASIS 1.470 mm
ZITHOOGTE 770 mm NIEUWE FEATURES Nieuw model
BODEMVRIJHEID 130 mm
DROOGGEWICHT 216 kg


Natuurlijk heb je nog de oudere modellen zowel bij suzuki als honda.

Maar dat je maar zelf bekijken Ik kon de GSX-F 750 niet zo snel vinden maar als een nieuwe motor is het bij suzuki wel lekker voordelig.
 
260 haalbaar op een Hornet 600? zelfs de 900 redt dat niet. 235 a 240 max.

dit is wat de verkoper tegen mij verteld heeft. Eerlijk gezegd vlieg je bij de 180 al van de motor volgens mij. je bedoelt de cb 1000 f?Die is ook heel cool.

maar 260 lijkt me ook net te veel dat haalt de 600 RR net ( echte km's)
 
Ga zaterdag eens testrijden op ze alletwee, zal dan nog wel zien...
 
Ik GOK, dat de gsxf je beter bevalt Net een beetje meer onder je kont! Ik hoor het graag! heb zelf 5000 km op de gsxf gereden en slechts 15 op een hornet!)
 
Ik GOK, dat de gsxf je beter bevalt Net een beetje meer onder je kont! Ik hoor het graag! heb zelf 5000 km op de gsxf gereden en slechts 15 op een hornet!)


De GSX is inderdaad wat ruimer bemeten, probeer als het even kan de Hornet 900 ook, die is wat forser dat de 600, is compleet trillingsvrij en heeft een heerlijk koppel
 
Ik heb mijn motor (RST1000) helaas moeten achterlaten bij de dealer omdat een onderdeel van de koppeling nog niet aanwezig was.
Geen drama want ik kreeg een leenmotor: gsxf uit 2008....

Dus nu rijd ik sinds gisteren op deze motor... Ik moet zeggen ik mis mijn motor nogal (zeker omdat ik hem pas gekegen had), de gsxf is "niet mijn ding" maarrr: Het is een hele fijne motor. Zit goed in elkaar, is mooi afgewerkt, in de hoge toeren genoeg power om mee te spelen, ik kom met mijn 1,85 aan lengte wel maar net weg al is het (nog) niet storend.
Gisteren een stukje mergeland route gereden en dat ging (al is het echt anders dan wat ik gewend ben) erg lekker.
Vandaag een tourtje maken met mijn vriendin en haar cbf600 uit 2004. Dan kunnen we eens wisselen en de 2 beter vergelijken.

Ik hou je op de hoogte...
 
Ik heb mijn motor (RST1000) helaas moeten achterlaten bij de dealer omdat een onderdeel van de koppeling nog niet aanwezig was.
Geen drama want ik kreeg een leenmotor: gsxf uit 2008....

Dus nu rijd ik sinds gisteren op deze motor... Ik moet zeggen ik mis mijn motor nogal (zeker omdat ik hem pas gekegen had), de gsxf is "niet mijn ding" maarrr: Het is een hele fijne motor. Zit goed in elkaar, is mooi afgewerkt, in de hoge toeren genoeg power om mee te spelen, ik kom met mijn 1,85 aan lengte wel maar net weg al is het (nog) niet storend.
Gisteren een stukje mergeland route gereden en dat ging (al is het echt anders dan wat ik gewend ben) erg lekker.
Vandaag een tourtje maken met mijn vriendin en haar cbf600 uit 2004. Dan kunnen we eens wisselen en de 2 beter vergelijken.

Ik hou je op de hoogte...


Een CBF600 en een CB600F zijn 2 compleet verschillende machines, de eerste is een toermotor, en de 2e is meer een sportnaked :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan