GSXF 89 moterblok 'in GSX frame 81

Dan nog even een technisch verhaaltje...

Het blok zit exact in het midden.
Daardoor heb ik een off centrich tandwiel van 7 mm moeten gebruiken (uit Japan!)
Dit paste niet binnen de kettingkap bij het blok omdat hij tegen de zuiger van de koppeling aan kwam.
Dit heb ik opgelost door spacers te laten maken zodat de complete kettingkap 10mm verder van het blok kwam te zitten. Ook de as van de koppeling is een nieuwe die 10mm langer is.
De kettingkap zelf heb ik in 2 delen gezaagd, zodat de schakeloverbrenging hetzelffde bleef.
ik moet zeggen, het werkt zonder problemen.

Nu hoor ik hier en daar dat het niet had uitgemaakt alshet blok 5/6 mm naar links had gezeten. Dan had ik geen off centrich tandwiel hoeven aan te schaffen en had ik ook de kettingkap origineel kunnen laten zitten.
Dat in natuurlijk achteraf napraten omdat je nu veel meer weet. maar toch...

Graag zou ik van andere nog willen horen die dit probleem ook zijn tegengekomen en wat ze toen gedaan hebben. Je kunt altijd leren....

Efkes een detail shot
[afbeelding]
Bij mijn EFE proj met 1127 GSX-R blok heb ik een paar mm groter stalen bus die achter de voor tandwiel zit gebruikt,,zo'n 2 mm,dacht van een GSX...

En omdat ik een andere achter tandwiel opnemer heb gebruikt,,er zijn twee types! kwam de ketting lijn perfect uit en mijn blok zat natuurlijk in het midden! ketting liep wel net langs de 180 band maar was voldoende afstand...

Blokken horen in het midden net als velgen!!

full



Groet Ron
 
Op OSS zoeken naar nickname GJG, die is aan een Katana bezig met R blok wat offset staat. Hij heeft al een EFE met F blok en dat past net omdat het frame breder is thv de swingarm.

[afbeelding]

Dat ziet er wel super pro uit!
Als je zo bezig bent dan heb je er wel ECHT verstand van.
Powerrrrrrr!

p.s. bedankt voor de tip
 
Vind het en goeie keus dat je het blok wel in de midden hebt gedaan,staat optisch altijd beter.Als je er op let dan zie je het toch dat die dat niet staat.Als ik een frame bouw om een blok komt die altijd in de midden.Dan maar klooien met offset tandwiel en deksel wat naar buiten. ;)
Wat die sterkte betreft aan de acchterkant,zou ik niet overin zitten,daar gebeurt echt niks mee!Het blok kan echt geen kant uit. :N :W


Goed om te horen dat ik toch de goede keuzes heb gemaakt, stelt me gerust.
Zeker van iemand die zijn eigen frames maakt(?!) :} :}
 
Bij mijn EFE proj met 1127 GSX-R blok heb ik een paar mm groter stalen bus die achter de voor tandwiel zit gebruikt,,zo'n 2 mm,dacht van een GSX...

En omdat ik een andere achter tandwiel opnemer heb gebruikt,,er zijn twee types! kwam de ketting lijn perfect uit en mijn blok zat natuurlijk in het midden! ketting liep wel net langs de 180 band maar was voldoende afstand...

Blokken horen in het midden net als velgen!!

[afbeelding]


Groet Ron

Hallo Ron,

Ziet er zeer goed uit!

Van die bus die jij bedoelt heb ik juist 3 mm vanaf laten draaien, zodat ik een offcentrich tandwiel van 7 mm kon plaatsen van AFAM.
2/3mm van mijn band af.
Ik kon naderhand mijn achtertandwiel ook nog eens 5mm naar buiten plaatsen maar dat vond ik te dicht bij het frame.
Nu is het ook nog eens zo dat ik er een Dunlop achterop heb liggen die wat extremer breed uitvalt dan bijvoorbeeld een metzeler.
Dus die afstand tussen de ketting is echt de max.
Altijd beter vlak bij de band dan bij het frame.

Voor de rest zoals ik al zij rijdt tie super!

Succes verder met je project!

Ro
 
Heb jij toevallig nog de originele uitlaatbochten voor een 1100F blok liggen?


Helaas, helaas die heb ik niet.
De uitlaat die er nu op zit zat er eerder ook op.
Wil er nog wel in de toekomst rvs bochten eropzetten.
Maar ben nog niet echt iets tegengekomen.

Maar ik denk dat je hier op het forum toch wel iets zou moeten vinden.
Heb je al een topic plaatst bij "te koop gevraagd"?

Ro
 
Ola Roland,

Het was ff zoeken maar we hebben je gevonden. Jezus kerel waar haal jij de tijd vandaan?! Interessant project al vind ik de kleur die nu hebt eerlijk gezegd niet zo.
Wel gaaf die aanpassingen kerel.

Voor mijn bike wil ik een nummerplaat beugel maken vanuit de achterbrug nu zit er nog
zo'n standaard lange staart op. En wat andere spiegels maar voor de rest vind ik hem
een beauty.

Mvg, Timo


Dat ziet er wel super pro uit!
Als je zo bezig bent dan heb je er wel ECHT verstand van.
Powerrrrrrr!

p.s. bedankt voor de tip
 
Ola Roland,

Het was ff zoeken maar we hebben je gevonden. Jezus kerel waar haal jij de tijd vandaan?! Interessant project al vind ik de kleur die nu hebt eerlijk gezegd niet zo.
Wel gaaf die aanpassingen kerel.

Voor mijn bike wil ik een nummerplaat beugel maken vanuit de achterbrug nu zit er nog
zo'n standaard lange staart op. En wat andere spiegels maar voor de rest vind ik hem
een beauty.

Mvg, Timo

Tijd maken is volgens mij de oplossing....
Ik heb deze bike vooral in de avonduurtjes van binnen gezien.
Meestal begon ik pas om 22.00 uur tot 1 uur.
Natuurlijk niet elek avond maar aan het einde was het wel vaak laat.
Ben nu aan het ervaren wat ik aangepast heb en ik ben zeer tervreden.
Hij rijdt en stuurt super!
Ik heb alweer volgende ideetjes voor de achterzijde en ik wil ook nog een rvs uitlaat hebben.
Maar dat is zoeken.
Maar ook andere dingen gaan door en die zijn nu eerst aan de beurt.

Cya

Ro
 
Alles heb ik inmiddels verkocht van de rechter motor op de foto.
Klopt, was net te laat voor de lakset _O-
Die groene wordt (is) gaaf.
Wat heb je gedaan om de veren achter te monteren?
Heb namelijk ook zo'n brug maar de veer bevestiging is aan de bovenkant smaller dan op de brug.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, was net te laat voor de lakset _O-
Die groene wordt (is) gaaf.
Wat heb je gedaan om de veren achter te monteren?
Heb namelijk ook zo'n brug maar de veer bevestiging is aan de bovenkant smaller dan op de brug.

Er zijn blokjes erop gelast met daarin een gaat ter bevestiging van de veer.
Misschien heb jij een andere veer?
Ik heb een fotoek erbij gedaan om de doel iets duidelijker te maken.

p.s. deze bevestigingen zaten al op deze brug toen ik hem kocht.

Ro
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan