GSXF 89 moterblok 'in GSX frame 81

catosien

MF'er
4 jan 2008
152
0
Geldrop
Hallo sleutelaars

hierbij mijn winterproject al is de winter al bijna voorbij.
Ik moet nog veel doen maar tot nu toe lukt het aardig.
Eerst had ik 2 gsx motoren.
Een gsx 1100 van '83 met een gsxf 1100 blok erin en een gsx 1100 van '81
met USD voorvork en kawasaki achterbrug.
De laatste wordt de basis voor de nieuwe.
Een gsx 1100 van 81 met een gsxf1100 blok.
Ben al druk bezig met verbouwen, sterker nog het blok zit er al in.
Nu de rest nog....
Maar even het volgende: wie heeft ervaring met het plaatsen van zo'n blok in een gsx frame?
Ik zal het blok iets uit het midden moeten plaatsen vanwege de overbrenging.
Achterop ligt een 180 slof dus zoveel ruimte heb ik niet.
Wie heeft er dus advies en of afmetingen.

Als bijlage zitten wat foto's van de verbouwing.
Ik zal bij het verder bouwen nog wel wat foto's op de site zetten.

Seeya

roland
 
Laatst bewerkt:
Zo even wat foto's betreft het project...
full
 
Prachtige machines!!

Hier een linkje van mijn proj met GSX EF frame waar ik een GSX-R1127 in lepelde ,,it's simple en je kan veel vinden op OSS over de schets plaatjes hoe je die maakt en de maten ...

Fighter Virus Gixxerron..2

Blok hoeft niet uit het midden maar wat pielen met je tandwiel op nemer achter!je hebt twee soorten diktes bij de Gixxers!


Groet
 
Laatst bewerkt:
Mooi project, je hebt de juiste basis gekozen! Ik weet dat ook GJG een "f" blok heeft in zijn TurboEFE. Echter die frames zijn breder. Je vindt hem op Oldskoolsuzuki.
 
Blok lekker in het midden laten zitten en offset voortandwiel gebruiken, heb ik nog liggen voor je ook. :W
 
Blok lekker in het midden laten zitten en offset voortandwiel gebruiken, heb ik nog liggen voor je ook. :W

Hallo Robinjo,
Om het blok in het midden te laten zitten ben ik voor.
Zoals je zelf aangaf had je nog een offset tandwiel liggen.
Hoeveel mm is deze offcentrisch? en wat wil je er voor hebben?

Roland
 
Wat zijn de plannen met het "oude" gsx blok?? :+

mooie fietsen idd

Hallo Kwasuz,

Alles heb ik inmiddels verkocht van de rechter motor op de foto.
Ook alle motorblokken en uitlaten.

Ben nog wel op zoek naar een mooi stel bochten van rvs van een gsxr oliegekoeld.
Dus als je nog iemand weet....

Roland
 
Mooi project, je hebt de juiste basis gekozen! Ik weet dat ook GJG een "f" blok heeft in zijn TurboEFE. Echter die frames zijn breder. Je vindt hem op Oldskoolsuzuki.



Hallo bruteforce,

gave bike, ook mooie kleurstelling.
Ik ben je motor al vaker tegen gekomen op oldskoolsuzuki.
Jammer vind ik dat je veel verbouwde gsxr types tegenkomt en katana's maar weinig
van voor die tijd, terwijl dat de echte kuiploze fietsen waren.
Wil niet zeggen dat ik die andere niet mooi vind, is gewoon smaak.

Roland
 
Wa dacht je die gast lult maar wat... ;)

Bij jou nooit maat. :W

Hallo Robinjo,
Om het blok in het midden te laten zitten ben ik voor.
Zoals je zelf aangaf had je nog een offset tandwiel liggen.
Hoeveel mm is deze offcentrisch? en wat wil je er voor hebben?

Roland

Ik heb toen ik er weer 1tje nodig had er gelijk een paar extra meebesteld, 16 en 17-tands 530 met een offset van 13 mm, hier is nog een beetje mee te schuiven met spacers links en rechts voor de uiteindelijke positie, kost €50.

Maar kijk eerst hoe je kettinglijn nu is, heb zelf geen ervaring met R-blok in een GS-X frame, weet wel dat een gsx1100 met 5.5" velg met 180 band deze offset nodig heeft.
 
Bij jou nooit maat. :WIk heb toen ik er weer 1tje nodig had er gelijk een paar extra meebesteld, 16 en 17-tands 530 met een offset van 13 mm, hier is nog een beetje mee te schuiven met spacers links en rechts voor de uiteindelijke positie, kost €50.

Maar kijk eerst hoe je kettinglijn nu is, heb zelf geen ervaring met R-blok in een GS-X frame, weet wel dat een gsx1100 met 5.5" velg met 180 band deze offset nodig heeft.


Even voor de duidelijkheid, dit is een gsxf blok geen gsxr blok.
En wat mij opviel is dat als ik een off centrisch tandwiel zou gebruiken, deze tegen de binnenzijde van mijn kettingkast bij het motorblok komt.
Nu is dat niet de grootste ramp maar hij komt ook tegen het koppelings mechanisme aan.
Dus dan zou zo'n tandwiel helemaal niet passen.
Verschuif ik deze kast naar buiten, dan wordt dat niet meer dan 5mm.
ivm met koppeling en schakelas.
Zou een kap van een gsxr groter zijn?
Ondertussen heb ik mijn achterwiel er weeringezet en loopt de ketting vlak langs de band af.
Dus hiet moet zeker wat meer ruimte tussen.
Misschien volstaat al 5 mm maar eerst eens kijken waar ik die vandaan zal halen.
Zelf had ik nog een optie bedacht om iets van de moer af te draaien, zo'n 3mm en een extra ring van 3mm achter het tandwiel te plaatsen. Alleen vind ik dit nog iets te weinig.

Dus zijn er nog andere opties?


Roland
 
Hallo Roland

ten eerste vette uber geile fiets :} :} :}

ik ben bezig met een tlr blok in zo'n zelfde frame (is eens een keer wat anders)

maar ik zie dat jij al een usd vork erin hebt nu is mijn vraag ging dat een beetje makkelijk of moest je andere lagers erin doen zo ja welke en waar kan ik ze krijgen ?

of iemand anders die dat weet ?
 
Hallo Roland

ten eerste vette uber geile fiets :} :} :}

ik ben bezig met een tlr blok in zo'n zelfde frame (is eens een keer wat anders)

maar ik zie dat jij al een usd vork erin hebt nu is mijn vraag ging dat een beetje makkelijk of moest je andere lagers erin doen zo ja welke en waar kan ik ze krijgen ?

of iemand anders die dat weet ?

Trust me, de USD vork overzetten is een makkie in vergelijking met een TL blok in een GSX frame zetten _O-
 
Daar heb je gelijk in :Y
het gaat ook wel goed komen maar een beetje advies is wel fijn
en dan niet het advies van... (gewoon een 4 cilinder erin doen)
maar meer ondersteunend zoals succes en ik heb nog wel wat bruikbaars liggen ofzo !!
ha ha ha

heb je toevallig een binnen spatbord liggen ??
 
Daar heb je gelijk in :Y
het gaat ook wel goed komen maar een beetje advies is wel fijn
en dan niet het advies van... (gewoon een 4 cilinder erin doen)
maar meer ondersteunend zoals succes en ik heb nog wel wat bruikbaars liggen ofzo !!
ha ha ha

heb je toevallig een binnen spatbord liggen ??

'n binnenspatbord v.e. GSX?
Die heb ik denk ik nog in m'n garage liggen , denk ik dus. :X

En voorvorken omzetten is zo goed als 'n wassen neus.
Meestal kwestie v.d. pen overzetten en 'n beetje frotten met de stuuruitslag.
Maar het is ook vaak zo dat de lagers zelfs hetzelfde zijn.
M.u.v. Honda , da's vaak afwijkend.
Bla bla bla , later. :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan