gsxf600 start niet meer

Michgsxf600

Die hard MF'er
16 nov 2011
403
3
Nederland
Beste Motor rijders.


Ik heb vanochtend nog met mijn motor gereden.. toen weer neer gezet

En nu wilt ie niet meer starten... de start knop doet niks en als ik het start relay doorverbind zodat ik de startmotor toch rond krijg vonk ie niet..

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn.

Ik heb alle 5 de zekeringen gecheckt en vervangen.


Groeten

Michiel
 
ik heb diverse bougie's getest
en ik heb het start relay door verbonden. met een tang..

als ik het contact aan zet branden alle lampjes en werkt alles prima. verlichting remlicht etc werkt goed.


Als ik op de start knop druk gebeurt er helemaal niets. ik heb zelf echt geen flauw idee heb alles al door gemeten en alles schijnt te kloppen alleen vonkt ie totaal niet
 
klopt op de zijstandaart zit ook een sensor, wegrij beveiliging voor als je hem in de versnelling drukt met de standaart uit, deze kan nog wel een problemen geven, of het is je neutraal sensor die denkt dat hij in de versnelling staat, heb ik last van. maar als ik mijn standaart inklap is hij gewoon te starten
 
Heb het eigenlijk nooit geprobeerd, maar als ie in versnelling op de standaard staat, gaat de startmotor volgens mij wel rond maar start hij niet.
Ik begrijp dat ook de startmotor niet rond gaat?
 
Heb het eigenlijk nooit geprobeerd, maar als ie in versnelling op de standaard staat, gaat de startmotor volgens mij wel rond maar start hij niet.
Ik begrijp dat ook de startmotor niet rond gaat?


normaal,


de startmotor gaat wel rond en de motor start ook gewoon,
alleen als de jiffie uitstaat en je zet hem in de versnelling, dan slaat ie gelijk af. :Y


startmotor doet niets als de jiffie uitstaat en hij staat in een versnelling.
 
En ook heb ik een soort van diode gevonden, die vlakbij het start relay zit. Weet iemand waarvoor deze dient ?


da's je jiffiestanddiodeschakeling.
je hebt een startcircuit die je electronische ontsteking regelt en je startmotor.



het begint bij je contact> dodemansknop> starterknop> koppelinghendelschak/jiffiestand/. eventueel, neutralstand > cdi >diodeschakeling en dan pas gaat het naar je startrelais.




dit is bij elke type suzuki anders en ligt aan het bouwjaar/land van herkomst.
lijkt toch of er een en ander niet goed zit in je circuit.
 
Laatst bewerkt:
dit is het schema van jouw bike ws, > uitvoering europa


831.jpg
 
het lijkt dus ergens tussen je startknop en kopp/jiffie/neutral schak te zitten.

meten is weten, :)


als ik op dit schema afga,

accu> contact> dodemansknop > [+ voeding bobines]
[en ook] dodemansknop > startknop> kopp/jiffie/neutral schak > diodeschakeling> startrelais.



succes, :) :Z
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan